Connect with us

Erhverv

Sådan gør du køb af kontorartikler til en leg

Published

on

Arbejder du påkontor, kender du uden tvivl til frustrationen, der opstår, når du er midt i travlt og vigtigt arbejde og pludselig løber tør for toner til printeren, ringbind til alle papirerne og visitkort til kunderne. Er du ogsåtræt af at blive afbrudt i arbejdet, fordi der ikke er styr påkontorartiklerne, kan disse råd måske være med til at gøre det med kontorartikler lidt nemmere for eftertiden.

Gode råd til indkøb af kontorartikler

  • Udarbejd en komplet liste. Selvom meget inventar og tilbehør går igen påkontorerne i forskellige virksomheder, ser kontorarbejdet alligevel aldrig helt ens ud. Hvor nogen gør ekstra meget brug af printeren, er der andre, der i højere grad bruger tavle og skriveredskaber. Derfor gør du klogt i at analysere arbejdsdagen påkontoret, sådu ved, hvad der bliver brugt i løbet af en dag. Fådet hele samlet i én stor liste, hvor du ogsåberegner, hvor meget der bliver brugt. I stedet for at skulle købe lidt ind i tide og utide, kan du med din liste være sikker påat fådet hele med og nøje planlægge, hvornår du igen skal købe ind.
  • Gør alle indkøbene ét sted. Du behøver ikke bruge mere tid end højst nødvendigt påat finde dine kontorforsyninger. Når du har dannet dig det store overblik, er det med at finde et kontorsupermarked, der har det hele. Et godt eksempel er Redoffice, der har sørget for at samle enhver type kontorforsyning ét sted.
  • Få hjælp til optimering af dine indkøb. Vælger du at købe alt hos eksempelvis Redoffice, kan du kan du faktisk også få rådgivning til at optimere dine indkøb, så får mere for pengene og gør indkøbene nemmere. Med kompetent hjælp fra et specialiseret personale kommer indkøb af kontorartikler med andre ord til at blive en leg for både dig og pengepungen.

Continue Reading

Erhverv

Hav styr på gældende EU-lovgivning

Published

on

Den Europæiske Union har fået en større og større rolle, når det kommer til rettigheder og forpligtelser for virksomheder i medlemslandene. Kravene til produkter bliver i højere og højere grad indskærpet og ensrettet mellem landene, og man har allerede set virksomheder komme i klemme på grund af dette. Derfor kan det være nødvendigt at få gode råd af en jurist, når du f.eks.:

  • Er en nystartet virksomhed

  • Vil til at eksportere til et andet EU-land

  • Vil skabe et nyt produkt, men er i tvivl om lovgivning vedrørende dette

Derudover er der kommet et stigende fokus på miljø og CO2-udledning, og virksomhederne skal derfor i højere grad tage højde for, hvor meget deres produktion belaster miljøet.

Det er dyrt at overtræde lovgivning

Nogle virksomheder er kommet i klemme i forhold til denne lovgivning, og dette har været kostbart for dem, da de har været nødt til at tilbagekalde allerede solgte varer for derefter at enten droppe dem eller ændre dem. Dette kan blive en dyr omgang, og derfor er det en god idé at tale med nogle eksperter, der er sat godt ind i området. Så selvom juridisk rådgivning kan være en dyr omgang, så kan det altså blive noget dyrere, hvis man vælger at udelade det.

Forøgede muligheder

EU’s stigende indflydelse er dog ikke nødvendigvis negativt for danske virksomheder. Det frie marked har gjort, at det er blevet lettere og billigere for virksomheder i medlemslandene at handle med hinanden. Kender man til lovgivning og rettigheder, så ligger der altså store muligheder og venter, hvis man har planer om at eksportere til udlandet. Der ligger nogle store økonomiske fordele og venter, hvis man får den gode idé og kan holde sig inden for gældende rettigheder og forpligtelser.

Continue Reading

Erhverv

Gør folk mere opmærksom på din virksomhed

Published

on

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

Hvis du er leder af en virksomhed, som forsøger at sælge et produkt eller service, er det altafgørende, at du kan gøre opmærksom på dig selv. Hvis ikke folk kender til din virksomhed, kommer de heller ikke til at købe dine produkter. Der er så mange konkurrenter på markedet at i dag, at du konstant er nødt til at være aktiv og relevant. Men hvordan gør du folk mere opmærksom på din virksomhed?

I dag bruger de fleste mennesker Google som deres primære søgemaskine. Hvis du sørger for at bruge kræfter og penge på at have annoncer på Google, vil det derfor også kunne hjælpe dig til at få spredt dit virksomhedsnavn. Hvis du har annoncer på Google, vil flere opdage dig og blive mindet om dig, hvilket vil kunne føre til et øget salg. Få hjælp af et Google ads bureau.

Vær aktiv på sociale medier

I dag kommer du nærmest ingen vegne, hvis ikke du er aktiv på sociale medier. Gennem sociale medier kan du lynhurtigt komme ud til rigtig mange mennesker på én gang. Det gode ved sociale medier er, at når folk ser noget, som de kan lide, så deler de det med deres venner. Det gør, at du får spredt dit virksomhedsnavn endnu mere. Derfor handler det bare om at have noget lækkert indhold på forskellige platforme på sociale medier. Desuden er det en billig form for markedsføring i forhold til så meget andet. Du kan starte ved f.eks. at lave en facebookside og en Instagram konto. Det er ovenikøbet virkelig nemt at kommunikere med din målgruppe gennem sociale medier.

Hjemmeside

Når du gør noget ud af at tiltrække kunder, nytter det ikke noget, at du f.eks. har en hjemmeside, der ikke siger dem noget, for så smutter de bare igen.

Continue Reading

Erhverv

Kommunikation gennem kroppen

Published

on

Vi kommunikerer på andre måder end ved at åbne munden og lade vores tanker flyde over vores læber. Nogle gange flyder tankerne over, og vi kommer til at sige for meget, og andre gange er der næsten intet, der bliver nævnt. Der er vi som mennesker så komplekse, at vi har mange muligheder for at kommunikere med hinanden. Mange af os bruger kroppen som et ekstra kommunikationsmiddel, når vi ikke helt er klar over, hvad vi skal sige. Kropssprog bruger vi også til at udtrykke os selv. Vi bruger kropssprog når vi f.eks. snakker med en, der taler et andet sprog, og vi lige har glemt, hvad det er, ordet nu hedder på det sprog. Så prøver vi oftest at forklare ordet og supplere med kropssprog.

Kropssprog er en nøgle i kommunikation

Selvom kropssprog er en nøgle i vores kommunikation, er det ikke altid, at nøglen passer ind i det rigtige nøglehul. Kommunikation gennem kropssprog kræver både øvelse og opmærksomhed. Når man bruger kropssprog, er det sammenspildet mellem dine hænder, dine øjne, hvordan du står og hvad der kommer ud af din mund. Alt det og meget mere er et vigtigt element i vores brug af kropssprog. Kropssprog er også en nøgle, da man ikke altid kan høre på nogen, hvordan de har det. Kropssprog kan også bruges som hjælp til at forklare noget, så man sørger for, at alle parter forstår.

En dygtig kommunikatør

For at blive en dygtig kommunikatør, skal kropssprog blive en naturlig del af, hvordan man kommunikerer. Kropssprog indebærer nemlig også udseende, påklædning, dufte og hvordan du bruger dine hænder, når du taler. Det er også, hvordan du bruger dine øjne under en samtale. Alt det er nemlig en del af, hvordan vi forstår og opfatter hinanden. Du kan finde ud af meget mere – og blive bedre til det – i et kursus om kropssprog med Birgitte Dam Jensen.

Continue Reading

Populært