Connect with us

Erhverv

Erhverv: Sådan kan man forbedre sin virksomhed

Published

on

Uanset om man er indehaver af en virksomhed, eller blot er ansat, så har man interesse i at virksomhed klarer sig bedst muligt. Der er som regel mange områder hvorpå man kan forbedre arbejdsprocesser og effektiviteten generelt. Derudover, så er der rigtig mange fleksible løsninger, som man nødvendigvis ikke kender til. På grund af dette, så vil vi nedenstående kommer med forslag til hvordan at man kan forbedre en virksomhed.

Slip for det administrative

Uanset størrelsen af virksomheden, så kan det godt betale sig at bruge penge for at slippe for administrativt arbejde. Hvis man ikke i forvejen har erfaring med administration, så kan denne type opgaver opsluge umenneskelig meget af ens tid, tid som man kunne have brugt på videreudvikling af virksomheden i stedet. En af de mest oplagte steder at starte er lønoutsourcing. Gennem lønoutsourcing kan man slippe for tage sig af lønadministrationen. Feriepenge, refusion, lønsedler, love og regler er blot eksempler på ting, som man skal tænke over, når man skal arbejde med lønbehandling.

Hvis man selv skulle sætte sig ind i det, så ville det tage evigheder af ens tid, og man ville desuden risikere at man laver simple, men katastrofale fejl i afregningerne. Derfor er det ganske forståeligt at lønoutsourcing er populært for mange virksomhederne, da man derved kan læne sig tilbage, og lade professionelle tage sig af det, mens man kan fokusere på virksomheden.

Planlægning og deadlines

Det er de færreste, som kan lide deadlines. Men deadlines kan være fuldstændig essentielt for en virksomheds succes. Gennem planlægning og deadlines kan man sætte sig et realistisk mål for virksomheden, som man så vidt muligt, skal forsøge at nå. I starten kan det være en god idé, at man med vilje sætter et mål for højt, så man derved presser sig selv, og samtidig lærer ens kompetencegrænse at kende.

Med det sagt, så skal man selvfølgelig ikke sætte en urealistisk høj deadline til et produkt, som man udvikler for andre virksomheder, da chancen for forsinket levering er for høj.

Sociale arrangementer

Et godt socialt forhold mellem ansatte skal ikke undervurderes, især hvis man arbejder på tværs af virksomhedsafdelinger. Derfor kan det være en god idé at arrangere diverse sociale arrangementer, så ansatte kan lære hinanden bedre at kende, og derved kan skabe bedre arbejdsforhold på arbejdspladsen.

Typen af sociale arrangementer er ret afhængigt af virksomhedstypen samt budgettet. Med det sagt, så man sociale arrangementer sagtens holdes på selve arbejdspladsen, og det er næsten uanset virksomhedstypen.

Frokostordning

Den sidste og ret undervurderende tilgang til forbedret arbejdsmiljø er at tilføje frokostordninger, især hvis man i forvejen ikke har det. Det er især oplagt, hvis virksomheden har flere afdelinger, da de under frokostpausen kan sidde og snakke på tværs om de enkelte opgaver. I rigtig mange tilfælde kan det endda resulterer i forbedret effektivitet, da det er lettere for ansatte at få et hurtigt indbyrdes svar overfor hinanden, end det er, hvis man skriver en lang e-mail.

Continue Reading

Erhverv

Hemmeligheden bag et algefrit hus

Published

on

Er du også træt af, at dit hus er fyldt med alger og mos? Det giver ikke bygningerne det udseende udadtil, som du gerne vil have. Alger og mos er faktisk ikke med til at nedbryde materialerne på bygningens holdbarhed, som mange tror, men det er alligevel det første, dine gæster ser, når de ankommer, hvorfor det selvfølgelig gerne skal fremstå så knivskarpt som muligt. Faktisk kan det sagtens lade sig gøre at komme af med disse uvelkomne planter på dit hus, så dette hus nemlig får et helt nyt liv.

Effektiv rensning af facaden

Det er nemlig muligt at få fjernet alger og snavs med en effektiv facaderens. På denne måde for du både fjerne alt det snavs, der allerede har lagt sig på huset, men det er også med til at forebygge og forhindre andre skader på den pågældende facade. Med sådan en facaderens handler det ikke kun om at få fjernet den nuværende snavs på den pågældende facade, men der bliver efterfølgende også sprøjtet noget algedræbende middel på, så hverken alger eller mos kan overleve på denne facade. På den måde får din facade de bedste vilkår for ikke at bøvle med flere ubudne gæster i den forstand.

Hjælp til din facade

Er din facade dog generelt hårdt ramt af belægning, eller er du bare ude efter at opnå fuld effekt af din facaderens? Så har du også muligheden for at kombinere sådan en facaderensning med en imprægnering, som også medfører, at din facade ikke kun står som ny, men den bliver heller ikke våd, som er en af forudsætningerne for, at algerne bringes til live. Samtidig har det heller ingen betydning, hvilket materiale din facade er lavet af, for lige meget hvad, så kan der sagtens findes en løsning på, hvordan du i fremtiden slipper for at byde velkommen til ubudne gæster i form af alger.

Continue Reading

Erhverv

Opnå den største tryghed ved køb af bolig

Published

on

En af de største investeringer, vi overhovedet kan lave, er måske at købe en bolig. Købet af boligen kan være som en drøm, der går i opfyldelse, og det kan være det bedste køb, vi nogensinde kommer til at foretage os.

Det er dog desværre ikke altid således, og for at være helt sikker på, at det faktisk er din drømmebolig, du køber, kan det være fornuftigt med noget professionel hjælp. Boligadvokat – Daniella Hedehøj kan rådgive dig i forbindelse med boligkøb og sørge for, at du bliver sat grundigt ind i købsaftalen. På den måde kan du føle dig helt tryg og sikker ved købet af din faste ejendom.

Det kan boligadvokaten hjælpe dig med

Boligadvokaten har en stor viden inden for boligkøb, købsaftaler og lignende, som ellers for mange kan virke lidt abstrakt og derfor være svært at forstå. Det er denne advokats opgave at undersøge salgsopstillingen, købsaftalens juridiske forhold samt de øvrige dokumenter, som er relevante i forbindelse med handlen.

Hvis du gerne vil have din bolighandel klaret på en hurtig, men sikker måde, kan du få den komplette boligpakke, der består af følgende services:

  • Gennemgang af alle handlens dokumenter

  • Skødeskrivning

  • Tinglysning

  • Købsaftale

  • Refusionsopgørelse

Rådgivningen egner sig både til dig, der står over for at skulle købe en ny bolig, et fritidshus eller et forældrekøb.

Hvis du gerne vil være sikker på, at købsaftalen for dit hus, din lejlighed eller lignende er i orden, kan det være klogt at få hjælp fra en boligadvokat. Vælger du at bruge en advokat i forbindelse med købet, vil du i øvrigt være dækket af advokatens ansvarsforsikring, hvilket kan give dig en endnu større tryghed.

Uanset hvor i landet du befinder dig, kan du få hjælp fra boligadvokat Daniella Hedehøj, da al rådgivning og administration kan foregå via telefon.

Continue Reading

Erhverv

Sådan holder du en succesfuld firmareception

Published

on

Mange virksomheder i forskellige brancher holder reception på en mærkedag, jubilæum, eller lignende. Receptioner er en god måde at holde sig synlig og aktuel på iblandt kunder og samarbejdspartnere. Her får du nogle ideer til hvordan du holder en succesfuld reception for din virksomhed.

Hvad skal der ske?

Brug receptionen til at vise et nyt produkt eller service som I lancerer, eller som fejring af at jeres virksomhed har været åben i et bestemt antal år. Måske har I opkøbt et firma, eller I har fået nogle gode investorer ombord. Det skal blot have noget med virksomheden og jeres arbejde at gøre.

Invitér alle jeres samarbejdspartnere, kunder og gode venner af virksomheden, der har en form for tilknytning til branchen.

Der er typisk ikke noget bestemt tidspunkt man skal komme til en reception, men det er en god idé at holde den første time åben, og derefter præsentere jeres nye produkt eller hold en tale omkring hvordan det er gået for virksomheden. Lav en tidsplan for hvad der skal ske på hvilke tidspunkter.

Hold gerne receptionen om aftenen efter arbejdstid. Mange holder reception midt på dagen, hvilket stjæler arbejdstid og kan forhindre mange i at deltage grundet dette.

Hvis I har passende plads på jeres kontor, er det en god idé at holde det der. Det får gæsterne til at føle at de lærer jer bedre at kende og se hvor og hvordan I arbejder, og ikke mindst kender jeres adresse, fremfor at det bliver holdt et andet sted, der ikke har noget med jeres virksomhed at gøre.

Servér drikkevarer som sodavand, drinks, øl og vin samt en let anretning, som folk kan gå og tag af. Sørg gerne for musik med højtalere der kan bredes rundt i hele rummet for en god lydfordeling. Du kan leje dj-udstyr hos Djhuset.

Plej dine kunder

Det er rigtig vigtigt at du som virksomhed bruger tid på at pleje dine kunderelationer og samarbejdspartnere. Det resulterer i et meget bedre samarbejde og skaber troværdighed og tillid, hvilket vil forhindre dem i at gå til din konkurrent.

Derfor er det en god idé at holde receptioner regelmæssigt hvert år, så de er forberedte på at få en invitation og der er derfor større chance for at de kan deltage.

Sørg for både at få snakket om arbejdet og privat, dog ikke for privat. Find ud af om du har fælles hobbyer med nogle af kunderne eller samarbejdspartnerne, og hold næste møde over et slag golf, for eksempel.

Privat eller erhvervsarrangement?

Når det kommer til det finansielle, er der mange der er i tvivl om man kan trække det fra i skat. Generelt kan man kun opnå et skattefradrag, hvis receptionen har en erhvervsmæssig anledning. Det er derfor vigtigt at gøre receptionen så erhvervsrelevant som muligt. Det betyder at leder- eller medarbejderfødselsdage eller jubilæum hører ikke under erhverv, og anses derfor som et privatarrangement, hvilket betyder det skal beskattes.

Hør mere hos din revisor, eller hos Meneto hvor du kan få en revisor samt bogholder og et digitalt regnskabsprogram i ét. Her kan du kontakte din tilknyttede revisor og høre om mulighederne for skattefradrag, og nemt og hurtigt sende dine kvitteringer og bilag via programmet.

Continue Reading

Populært