Connect with us

Erhverv

Erhverv: Sådan kan man forbedre sin virksomhed

Published

on

Uanset om man er indehaver af en virksomhed, eller blot er ansat, så har man interesse i at virksomhed klarer sig bedst muligt. Der er som regel mange områder hvorpå man kan forbedre arbejdsprocesser og effektiviteten generelt. Derudover, så er der rigtig mange fleksible løsninger, som man nødvendigvis ikke kender til. På grund af dette, så vil vi nedenstående kommer med forslag til hvordan at man kan forbedre en virksomhed.

Slip for det administrative

Uanset størrelsen af virksomheden, så kan det godt betale sig at bruge penge for at slippe for administrativt arbejde. Hvis man ikke i forvejen har erfaring med administration, så kan denne type opgaver opsluge umenneskelig meget af ens tid, tid som man kunne have brugt på videreudvikling af virksomheden i stedet. En af de mest oplagte steder at starte er lønoutsourcing. Gennem lønoutsourcing kan man slippe for tage sig af lønadministrationen. Feriepenge, refusion, lønsedler, love og regler er blot eksempler på ting, som man skal tænke over, når man skal arbejde med lønbehandling.

Hvis man selv skulle sætte sig ind i det, så ville det tage evigheder af ens tid, og man ville desuden risikere at man laver simple, men katastrofale fejl i afregningerne. Derfor er det ganske forståeligt at lønoutsourcing er populært for mange virksomhederne, da man derved kan læne sig tilbage, og lade professionelle tage sig af det, mens man kan fokusere på virksomheden.

Planlægning og deadlines

Det er de færreste, som kan lide deadlines. Men deadlines kan være fuldstændig essentielt for en virksomheds succes. Gennem planlægning og deadlines kan man sætte sig et realistisk mål for virksomheden, som man så vidt muligt, skal forsøge at nå. I starten kan det være en god idé, at man med vilje sætter et mål for højt, så man derved presser sig selv, og samtidig lærer ens kompetencegrænse at kende.

Med det sagt, så skal man selvfølgelig ikke sætte en urealistisk høj deadline til et produkt, som man udvikler for andre virksomheder, da chancen for forsinket levering er for høj.

Sociale arrangementer

Et godt socialt forhold mellem ansatte skal ikke undervurderes, især hvis man arbejder på tværs af virksomhedsafdelinger. Derfor kan det være en god idé at arrangere diverse sociale arrangementer, så ansatte kan lære hinanden bedre at kende, og derved kan skabe bedre arbejdsforhold på arbejdspladsen.

Typen af sociale arrangementer er ret afhængigt af virksomhedstypen samt budgettet. Med det sagt, så man sociale arrangementer sagtens holdes på selve arbejdspladsen, og det er næsten uanset virksomhedstypen.

Frokostordning

Den sidste og ret undervurderende tilgang til forbedret arbejdsmiljø er at tilføje frokostordninger, især hvis man i forvejen ikke har det. Det er især oplagt, hvis virksomheden har flere afdelinger, da de under frokostpausen kan sidde og snakke på tværs om de enkelte opgaver. I rigtig mange tilfælde kan det endda resulterer i forbedret effektivitet, da det er lettere for ansatte at få et hurtigt indbyrdes svar overfor hinanden, end det er, hvis man skriver en lang e-mail.

Continue Reading

Erhverv

Drømmer du om at være iværksætter?

Published

on

Siden finanskrisen er antallet af nye iværksættere faldet, men faktisk har det aldrig været lettere, end det er i dag at starte en ny virksomhed. En stærk iværksætterkultur er vigtig for velstanden, men rigtig mange ved ikke, hvordan de skal gribe iværksætterdrømmen an. Hvis du drømmer om at blive iværksætter, så får du herunder nogle gode råd til, hvordan du kan gøre drømmen til virkelighed.

Når ideen er der, men modet mangler

For det første kræver det en idé at blive iværksætter, men heldigvis er der rigtig mange, der går og gemmer på en god idé. Hvis du har en god idé til en virksomhed, men du endnu ikke har fundet modet til at springe ud i at være iværksætter, så kan det være en god idé at søge inspiration hos andre iværksættere, der har turde tage springet.

Mod er en af de vigtigste ingredienser, hvis man drømmer op at starte en virksomhed, men mod og inspiration kan somme tider gå hånd i hånd. Hvis du går med en iværksætterdrøm i maven, så kan det være betryggende at vide, at andre har været i samme båd som dig og har klaret den. Det er altid en god idé at søge inspiration, hvis du drømmer om at være iværksætter, hvad enten du allerede har fået den gode idé eller ej.

De vigtigste ingredienser til at blive iværksætter

Det kræver mod at turde springe ud i noget, som er usikkert, og hvor der ingen garanti er for, at det bliver en succes. Mod, hårdt arbejde og netværk er de tre ting, som skaber succes. Når først du har samlet dig mod til at springe ud i livet som iværksætter, så skal du gøre op med dig selv, om du har tid og lyst til at bruge den tid, det kræver at få stablet en virksomhed på benene.

Som iværksætter er det vigtigt med et godt netværk. Et godt netværk er et netværk, som er målrettet den idé, virksomheden er baseret på. Der er heldigvis ingen, der siger, at netværket behøver at være der, inden du starter. Et godt netværk kan sagtens være noget, man opbygger undervejs, men det er en god idé at opsøge et netværk allerede i virksomhedens spæde start, da netværket oftest er afgørende for salg af virksomhedens produkter eller ydelser.

Som iværksætter handler det om at være opsøgende, og selvom det i starten kan være grænseoverskridende at opsøge kunder for at sælge sit produkt, så er det blandt andet sådan, man opbygger et netværk. Derudover er markedsføring selvfølgelig også en altafgørende faktor for en virksomhed.

En nyopstartet virksomhed kræver meget tid, og derfor kan det være dejligt at få selskab af en bekendt eller en date efter en lang dag på kontoret. Find en partner til uforpligtende hygge igennem Scor.dk – Her kan det både fungere som dates eller bare et møde med hensigt på venskaber.

Continue Reading

Erhverv

Iværksættere i restaurantbranchen: her kan du finde et stort udvalg af restaurant inventar

Published

on

Som iværksætter er der mange ting, du giver dig i kast med. Alt lige fra store til små projekter, men hovedsagen handler om, at du skal finde ud af, hvad du gerne vil arbejde med. Hvis du brænder for at starte din egen restaurant, cafe eller noget helt tredje i den dur, så bør du tænke grundigt over, hvad du gerne vil med dit spisested, hvilket signal du vil sende til dine kunder, hvad din målgruppe er, og hvordan du kan nå derhen.

Udseendet betyder næsten lige så meget som maden

Spisesteder er ikke kun gode, fordi de har god mad. Der bliver nødt til at ligge mere i det. Du ville nok ikke vælge at gå ind og spise på en restaurant eller cafe, hvis udseendet ser lidt spøjst ud. Hvis indtrykket ikke er komplet, kan det skræmme kunderne væk, og derfor er restaurant inventaret en utrolig stor del af dit spisested. Du kan finde et stort udvalg af restaurant inventar på Restuarantinventar.dk

Da udseendet har meget at sige, skal det også gå i harmoni med hinanden. Farvekoder og symmetri er noget af det vigtigste, du bør have i tankerne, når du skal til at købe restaurant inventar.

Restaurant inventar der trækker kunderne til

Selv hvis maden er fremragende, og nærmest kun modtager ros, så har restaurant inventaret som før nævnt meget at sige. Derfor får du et par tips til, hvordan du kan indrette dit spisested, så det tiltrækker kunder:

  1. Farver der går godt med hinanden er altid et hit. Neutrale farver rækker oftest længst.

  2. Symmetri i inventaret giver en god orden og stemning til hjernen og sindet hos dine kunder.

  3. Hygge er et must! Stearinlys og blomster vil være smukke at sætte frem. Måske vil du endda gå efter et look med lyskæder.

Continue Reading

Erhverv

Ræk ud efter eksperthjælp – sådan forbedrer du din virksomhed

Published

on

Er man virksomhedsejer, kan det virke grænseoverskridende at skulle hente hjælp udefra, fra folk der ikke direkte er ansat i virksomheden. På mange måder kan det dog være en god idé, og kan være medvirkende til at bringe virksomheden fremad. Grunden til dette kan du læse meget mere om her.

Derfor kan viden og hjælp fra eksperter gøre en forskel

Viden og hjælp fra eksperter kan i langt de fleste tilfælde gøre en betydelig forskel for en virksomhed – og sandsynligvis også for din. Der er nemlig meget, man kan gøre selv, men det er de færreste folk, der har viden eller handledygtighed inden for alle områder. Ved at grene sig ud og række efter hjælp fra folk, der har specialiseret sig, kan det altså åbne nye døre for den enkelte virksomhed.

Hvilke døre kan det åbne at række ud efter hjælp?

Ovenstående er naturligvis et meget bredt spørgsmål, og det er helt forskelligt alt efter den enkelte virksomhed og denne behov. Ikke desto mindre findes der dog områder, hvor næsten enhver virksomhed kan gavnes, nemlig med professionel hjælp til god online markedsføring.

God online markedsføring handler om mere end blot traditionelle redskaber og værktøjer. I stedet gælder det om at sætte sig ind i, hvordan man gør sin virksomhed synlig for potentielle kunder, for eksempel i forbindelse med søgeresultater. Vil du have hjælp fra eksperter inden for denne type område, kan du blandt andet finde dygtige fagfolk at alliere dig med hos Getresults.dk. De fokuserer på den enkelte virksomheds behov, og har et flot erfaringsgrundlag, der kan vidne om nogle af de gevinster, der kan være ved at hente hjælp.

Er du blevet inspireret, kan du med fordel overveje, hvilke andre områder, din virksomhed kan hente hjælp på. Selvom det kan føles som en omkostning, giver den slags nemlig ofte pote over længere sigt.

Continue Reading

Populært