Connect with us

Erhverv

Tag det næste skridt mod en bedre virksomhed

Published

on

Når der er tale om at samle hele virksomheden under et system, er der tale om et ERP-system, som står for Enterprise Ressource Planning, som samler alle afdelingers information under et tag. Der er selvfølgelig mange fordele ved at samle det hele under et tag, og det er selvfølgelig også derfor at du her får alle fordelene ved et ERP-system, og hvordan du nemmest kommer i gang.

Få strømlinet hele virksomheden

Vi har selvfølgelig alle hørt skrækhistorierne om, hvor forældede det offentlige systemer er, og det skal selvfølgelig ikke ske for din virksomhed. Det kan derfor være en idé at være opmærksom på, at når din virksomhed har fået en tilpas størrelse at få opdateret virksomhedens systemer, og når den proces er startet, er det en god idé at sørge for at hele virksomheden bruger de samme systemer til alle afdelinger, både lager og salg.

Den første fordel, og den dine medarbejdere vil ligge mest mærke til, er at der er slut med at taste information ind mere end et sted. Hvis f.eks. 2 afdelinger bruger 2 forskellige systemer, vil det ofte være nødvendigt at taste informationerne ind begge steder, eller sørge for at begge afdelinger har adgang til begge systemer. Det vil være slut med et ERP-system, da det automatisk vil sørge for at hele informationen bliver delt ud til dem, der skal have den til rådighed.

Da alt information er til rådighed for hele virksomheden, vil det også resultere i at dine sælgere vil være i stand til at yde en bedre service, med færre fejl, over for dine kunder. Når det er muligt for alle at arbejde i samme system, vil det også øge graden og kvaliteten af samarbejdet i virksomheden så der vil blive sparet ressourcer, men også være en øget indtjening i virksomheden.

Samtidig synliggør det også hvilke ressourcer der er til rådighed i virksomheden, men systemet sørger også for at overskueliggøre informationerne, så du hurtigt kan planlægger varelager, bestillinger, investeringer og meget mere, så du netop får det bedste ud af din virksomhed.

Find alternativ finansiering til banken

Hvis der er tale om en nyere virksomhed, er det ikke sikkert at der er kapital til at investere i sådanne systemer, uanset om den er server eller cloudbaseret. Det kan derfor være nødvendigt at låne til opgraderingen af virksomheden, og det kan være en god idé da de udgifter du betaler, for lånet vil være tjent ind i løbet af kort tid, med et ERP-system. Det er selvfølgelig ikke sikkert at en ny virksomhed har mulighed for at tage lån i banken, da der ofte ikke er ret meget at stille til sikkerhed overfor lånet i banken.

Hvis det er tilfældet, findes er utallige udbydere der stiller lån til rådighed uden sikkerhed. Det er dog ikke altid lige let at gennemskue hvilken lån der bedst passer i din situation, om det f.eks. er kort eller lang løbetid, men du kan heldigvis sammenligne lån hos LendMe. Hos LendMe, vil du let og hurtigt kunne indsamle låne tilbud fra flere udbydere, så du har mulighed for at finde det lån du synes vil passe bedst til din situation. Det er selvfølgelig også muligt at læse om hvad du skal være opmærksom på når du optager lån.

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Erhverv

Gør konstruktions- og reparationsarbejde nemmere og hurtigere

Published

on

Om du er udlært inden for branchen eller blot hjemmegående amatør, er det favorabelt at kunne begynde og afslutte konstruktionsprojekter hurtigst muligt. Hvis du er professionel, vil du hurtigt videre til næste projekt, og hvis du er amatør, vil du hurtigst muligt nyde dit fornemme stykke arbejde. For at få fikset projektet hurtigst og nemmest muligt, gælder det om at få skaffet det rigtige grej:

  • Den store værktøjskasse, der indeholder det værktøj, som projektet kræver
  • De passende køretøjer til projektets type: f.eks. sakselift, gaffeltruck, gravko osv.
  • De passende varer om det så er det korrekte træ, metal, tagplader osv.

Men det vigtigste foregår inden projektet overhovedet er startet. Hvis man ikke optænker, klargøre og analyserer projektet korrekt, kan man støde ind i store problemer under selve det fysiske arbejde.

Inden du starter dine projekter: Husk disse ting

Hvis projektet ikke er skrevet ordentligt ned på papiret, så bliver det heller ikke ordentlig i virkeligheden. Du skal altid sørge for at nedskrive projektet så detaljeret og præcist som muligt, inden du går i gang. Der er også nogle andre ting, der helst skal være på plads, inden du begynder med hammer og sav:

  • Lav først nogle brainstorms omkring, hvad du ønsker, slutresultatet skal være – hermed render du ikke ind i at komme i tanke om ændringer halvvejs inde i arbejdet.
  • Få professionel hjælp/tips. Det er også en god idé lige at have en professionel vurdering ind over, som måske kan udpege ændringer eller risici ved dine planer.
  • Sørg for at dit grej er til rådighed, når du begynder at arbejde. Hvis du f.eks. skal bruge en sakselift, så sørg for at aftalen med den er fuldstændig klargjort.
  • Lav din research. Hvis du f.eks. skal lave om i haven, så undersøg hvilke problemer, du måske kunne løbe ind i, eller få inspiration fra andre.

Continue Reading

Erhverv

Skil dig ud blandt jobansøgere

Published

on

Det kan være svært at skrive en god ansøgning, men da det er din ansøgning, der afgør, hvorvidt du vil blive indkaldt til en samtale, så er det en vigtig egenskab at have. En ansøgning skal være kort og præcis, max 1 side, hvor der gerne skal være masser af afsnit med mellemrum, så den er letlæselig og overskuelig.

Sælg dig selv

Tænk på dig selv som et produkt, der skal sælges. Hvad vil være vigtigt at vide omkring dig? Hvad har du at byde på? Her er det vigtigt, at du husker at sælge dig selv. Virksomheden bliver nødt til at vide, hvad de får ud af at ansætte dig. Hvis du ikke sælger dig selv, vil du blot være en blandt de tusinde andre ansøgere, som ikke får særlig meget opmærksomhed.

30 sekunder

Når en virksomhed gennemgår ansøgninger, vil der ofte ikke blive brugt mere end 30 sekunder på hver ansøgning. 30 sekunder er stort set ingen tid, og det understreger vigtigheden af, at du får fremhævet de ting, som du kan bidrage med samt din personlighed.

Vis din personlighed

Skriv gerne, hvordan du håndterer forskellige situationer. Måske er du særlig optimistisk? Lad da virksomheden vide, at selv røde tal på bundlinjen ikke kan slå dig ud af kurs, og at du vil se det som en udfordring, der skal løses med det største smil på læben.

Søg hjælp, der hvor du kan

Det kan godt virke lidt som en videnskab i sig selv at skrive en god ansøgning. Derfor er det også med at søge hjælp, der hvor du kan. De fleste a-kasser og fagforeninger tilbyder hjælp og vejledning, når du skal skrive din ansøgning, og her er der specifikt ansat personer, der er eksperter inden for det at skrive ansøgninger, og de ved hvad, der virker i en ansøgning. Læs mere om a-kasser og fagforeninger på akasse-fagforening.dk.

Continue Reading

Erhverv

Ram dine kunder med online marketing

Published

on

Når man kører en virksomhed, så er det først og fremmest vigtigt, at man har styr på alt det formelle, man har styr på sin produktportefølje, man har styr på, hvad man står for, men mindst lige så vigtigt er markedsføring. Man kan have nok så gode produkter eller services, men får man dem ikke markedsført sig ordentligt, så kommer de aldrig videre end til lageret. Det handler om at få markedsført sine produkter mod de rette mennesker på det rette tidspunkt med de rette metoder. På dén måde optimerer man sit salg i sidste ende. 

Hvad er online marketing? 

Online marketing er helt traditionel markedsføring, men hvor det hele foregår på internettet. Marketing er en samlet betegnelse for de aktiviteter, som knytter sig til at udbyde et produkt eller en service som virksomhed. Det er de aktiviteter, som har til formål at fremme afsætningen af produktet/servicen. Dette gælder hvad end det foregår traditionelt eller online. Online marketing er ofte hurtigere og mere effektivt end traditionel markedsføring. Som virksomhed er det ikke bare vigtigt at markedsføre sig til forbrugerne, men også til andre virksomheder. Det er netop det, som går under navnet B2B marketing eller ”business to business” marketing. Det dækker over alt markedsføring, som går fra én virksomhed til en anden. 

Hvordan kommer jeg i gang med B2B online marketing? 

Det kan meget hurtigt komme til at virke som noget af en jungle at finde rundt i al hvad der omhandler marketing. Der findes så mange forskellige metoder og mange forskellige teorier, og det kan være svært at gennemskue hvilke, der er bedst at benytte sig af og hvordan man kommer i gang med det. Derfor er det en rigtig smart løsning at få hjælp udefra af nogle, som har rigtig godt styr på alt omhandlende B2B online marketing. De specialiserer sig i alt hvad der handler om B2B marketing, og kan derfor hjælpe dig med bl.a. at lære din målgruppe at kende, blive klogere på netop din virksomheds branche, sammensætte det helt rigtige mix af forskellige markedsføringsmetoder, så du kan ramme de helt rigtige kunder. Ved at sætte nogle andre til at stå for markedsføring, så kan man selv koncentrere sig om alt andet inden for virksomheden, som man selv har mere styr på og interesse for. 

Hvordan kan B2B online marketing hjælpe mig? 

B2B marketing kan hjælpe dig på den måde, at du meget mere effektivt kommer ud til de mennesker, som faktisk kunne have interesse for dine produkter. Det er en mulighed for at målrette dit fokus, og ramme de mest attraktive kunder på de rigtige tidspunkter. Med din markedsføring får du skabt en øget kendskabsgrad. Det vil sige, at flere vil lære virksomhedens navn at kende. Dem som allerede kender til virksomheden, vil fortsat blive mindet om den og vil være mere tilbøjelige til at købe derfra. Til sidst kan det føre til gode kontakter, og en øget afsætning i sidste ende. 

Continue Reading

Populært