Connect with us

Erhverv

Brug en vittighed og bryd isen til forretningsmødet

Published

on

Langt de fleste mennesker er lidt generte og kan føle sig ubehageligt tilpas når de skal møde nye mennesker, eller hvis de skal igennem pressede situationer som f.eks. forretningsmøder. Der findes mange måder, hvorpå man kan bryde isen til denne slags møder, konferencer og lignende.

Den bedste måde at bryde isen på, er oftest ved at starte ud med en vittighed eller en sjov kommentar, der passer til det forum man befinder sig i. Humor er én af de ting, der binder folk sammen, da alle mennesker kan grine over noget – det handler blot om at finde ud af, hvad der fungerer.

Til forretningsmøder og konferencer skal man ikke starte med de mest platte vittigheder man kan finde på internettet. Dog kan man sagtens finde en vittighed, der får alle til at grine og derved åbner op for både ens eget humør, men også for andres.

Sådan vælger du den rette vittighed i ethvert forum

Der findes et utal af forskellige vittigheder på internettet – det handler bare om at vide, hvor man finder de bedste. Når du skal bruge en vittighed, er det en god idé at vælge en, der passer til det setting du befinder dig i.

Når man bruger jokes som icebreakers, skal man passe på, at man ikke kommer til at støde nogen undervejs. Derfor bør man udelukke vittigheder, der har specifikke målgrupper, eller minoriteter, som hovedperson.

Man kan sagtens bruge de berømte bar-jokes ved et forretningsmøde, da disse oftest handler om at forhandle om noget. På samme måde kan man bruge en smart og vittig bemærkning om teknik, hvis ens præsentation driller eller at ens papirer falder på gulvet. Det handler om at se sit publikum lidt an inden man blot fortæller en tilfældig vittighed, da andre ofte dømmer på ens intellekt.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Erhverv

Dette skal du have styr på inden du starter som iværksætter

Published

on

Går du med drømmen om at blive iværksætter og starte dit eget firma? Så er der forskellige ting, som er værd at vide samt at have styr på, inden du går i gang med iværksætterdrømmen. Læs med i denne artikel, for at blive klogere på, hvad du skal have styr på inden du starter ud som iværksætter.

Motivationen er noget af det væsentligste

At være iværksætter og have sit eget firma er rigtigt hårdt arbejde og kræver ekstremt mange timer, og derfor er det rigtigt vigtigt at motivationen er i top, når det drejer sig om at starte som selvstændig. Idet det kan tage lang tid og kræver både tid og tålmodig, før dine drømme går i opfyldelse, er det vigtigt at du ikke kører død i dit projekt, og du skal derfor have gejst og motivation, når du går med drømmen om at starte op som iværksætter. Når motivationen først er på plads, er der ingen der kan stoppe dig og dine drømme.

Sørg for at have styr på den rigtige telefoni

For at dine kunder kan kontakte dig, er det vigtigt at have en god telefoniløsning for dig, når du starter som iværksætter. Netop dette kan du finde hos evercall, som har en masse gode telefoniløsninger til erhverv, og er derfor fordelagtig for dig at tjekke ud.

At have en startkapital til at begynde ud med

For at du kan starte din drøm som iværksætter, er det vigtigt at have en startkapital. Hvad end dette er i form af en opsparing du har samlet sammen eller et lån, er det en væsentligt ting at sørge for. Der er mange udgifter i forbindelse med at starte eget firma, dette er blandt andet lokaler og medarbejdere, og derfor er et godt udgangspunkt at have en god startkapital.

Continue Reading

Erhverv

Arranger den perfekte firmafest

Published

on

Trænger dig og dine kollegaer også til at holde et brag af en fest sammen? Så er det bare med at gribe chancen og arrangere årets firmafest. Er det for stor en opgave at skulle arrangere det hele selv? Så gå sammen med et par stykker af dine kollegaer. 

Herunder får du nogle gode råd til, hvordan du arrangerer den fedeste fest. 

1.   Lokation 

Start med at finde ud af hvor festen skal holdes. Har I en stor kantine i dit firma, som I må låne? Eller skal du leje et lokale? Undersøg evt. mulighederne for at leje et festlokale i nærheden af din arbejdsplads. 

2.   Hvem skal med? 

Inden du begynder at invitere dine kollegaer til festen, skal du overveje, om festen skal være med eller uden påhæng. Det kan være hyggeligt at hilse på dine kollegaers partnere. Det kan dog også være hyggeligt og meget festligt, hvis festen kun er for firmaets ansatte. 

3.   Maden 

For at slippe for besværet med maden til festen, vælger mange at bestille lækker og nem catering. Så er du og dine kollegaer fri for selv at lave maden, så I kan koncentrere jer om selve festen. 

Mangler I en lækker og varieret frokostordning på din arbejdsplads? Madværk leverer også frokostordninger til små virksomhederi København. 

4.   Festligt pynt 

Inden gæsterne ankommer, giver det en god atmosfære at pynte lokalet med en masse festligt pynt. I mange butikker kan du købe diverse festartikler. Pynt lokalet med en masse balloner, terpentiner, flag o.lign. Et festligt pyntet lokale giver altid en festlig stemning. 

5.   Musikken 

Sørg for at have styr på musikken inden festen går i gang. Du kan vælge selv at lave en playliste, eller du kan booke en professionel DJ til at stå for musikken. God musik er alfa omega for en god fest, hvor gæsterne fester til den lyse morgen. 

Continue Reading

Erhverv

Gør konstruktions- og reparationsarbejde nemmere og hurtigere

Published

on

Om du er udlært inden for branchen eller blot hjemmegående amatør, er det favorabelt at kunne begynde og afslutte konstruktionsprojekter hurtigst muligt. Hvis du er professionel, vil du hurtigt videre til næste projekt, og hvis du er amatør, vil du hurtigst muligt nyde dit fornemme stykke arbejde. For at få fikset projektet hurtigst og nemmest muligt, gælder det om at få skaffet det rigtige grej:

  • Den store værktøjskasse, der indeholder det værktøj, som projektet kræver
  • De passende køretøjer til projektets type: f.eks. sakselift, gaffeltruck, gravko osv.
  • De passende varer om det så er det korrekte træ, metal, tagplader osv.

Men det vigtigste foregår inden projektet overhovedet er startet. Hvis man ikke optænker, klargøre og analyserer projektet korrekt, kan man støde ind i store problemer under selve det fysiske arbejde.

Inden du starter dine projekter: Husk disse ting

Hvis projektet ikke er skrevet ordentligt ned på papiret, så bliver det heller ikke ordentlig i virkeligheden. Du skal altid sørge for at nedskrive projektet så detaljeret og præcist som muligt, inden du går i gang. Der er også nogle andre ting, der helst skal være på plads, inden du begynder med hammer og sav:

  • Lav først nogle brainstorms omkring, hvad du ønsker, slutresultatet skal være – hermed render du ikke ind i at komme i tanke om ændringer halvvejs inde i arbejdet.
  • Få professionel hjælp/tips. Det er også en god idé lige at have en professionel vurdering ind over, som måske kan udpege ændringer eller risici ved dine planer.
  • Sørg for at dit grej er til rådighed, når du begynder at arbejde. Hvis du f.eks. skal bruge en sakselift, så sørg for at aftalen med den er fuldstændig klargjort.
  • Lav din research. Hvis du f.eks. skal lave om i haven, så undersøg hvilke problemer, du måske kunne løbe ind i, eller få inspiration fra andre.

Continue Reading

Populært