Connect with us

Erhverv

Fortæl din virksomheds historie med visuel identitet

Published

on

Når man skal købe et produkt, så ser man ikke kun på selve produktet – men også på, hvordan og hvem virksomheden er. Derfor er det vigtigt, at kunderne opfatter dig og din virksomhed som troværdig således, at de vælger din virksomhed fremfor konkurrenterne. Den troværdighed kan du blandt andet skabe ved at fokusere på visuel identitet.

Hvad er visuel identitet?

Visuel identitet handler om visuelt at signalere, hvem din virksomhed er og, hvad virksomhedens historie er. Det betyder, at det skal være klart for kunderne, hvad der karakteriserer din virksomhed. Det kan eksempelvis være svaret på følgende spørgsmål:

  • Hvem er I?
  • Hvor vil I hen?
  • Hvilke værdier står I for?
  • Hvordan adskiller I jer fra lignende virksomheder?

Svarene på spørgsmålene kan både besvares i virksomhedens logo, hjemmeside og i den skriftlige kommunikation. Det handler om, at dine nuværende og kommende kunder kan genkende og forstå udtrykket i din visuelle identitet. Det er vigtigt, fordi dine kunder skal have et klart billede af, hvem din virksomhed her, da den så vil fremstå endnu mere troværdig. Det kan hjælpe til, at kunderne i højere grad vil vælge din virksomhed fremfor konkurrenternes.

 

Sådan opnår du en stærk visuel identitet

For at opnå en stærk visuel identitet kan det være godt at fokusere på tre hovedområder, nemlig: logo, hjemmeside og skriftlig kommunikation.

  • Det kan godt betale sig at gennemtænke virksomhedens logo, da det er en stor del af virksomhedens visuelle identitet. Det er vigtigt, at logoet er unikt for virksomheden. Det nytter ikke noget at bruge et tilfældigt symbol eller billede. Derfor kan det være en god idé at få designet et logo professionelt således, at du både er sikker på, at du ikke bryder med nogen ophavsret samtidig med, at du sikrer, at logoet afspejler din virksomhed, både i valget af farve, skrifttype, figurer eller billede. Du kan eksempel få hjælp til at vælge det rigtige logo hos firmaet Wonwon – visuel identitet.
  • Det kan også være en god idé at gøre noget ved din virksomheds hjemmeside. En hjemmeside med dårlig grafik, som ikke har opdateret indhold eller stil, kan godt give et dårligt indtryk af virksomheden. Hjemmesiden er nemlig også en stor del af din virksomheds visuelle identitet. Tænk derfor over, at logo og hjemmesidedesign skal passe sammen, både i valget af farver og skrifttype. Derudover kan det være en god idé, at hjemmesiden udtrykker, hvad der karakteriserer din virksomhed. Det skal forstås sådan, at hvis din virksomhed beskæftiger sig med kreativitet, så skal hjemmesiden være præget af det. Eksempelvis med skæve linjer og former samt masser af farver.
  • Til sidst er det også godt at have den skriftlige kommunikation i orden. Det drejer sig om alt det kommunikation, som din virksomhed udsender. Det er vigtigt, at kunderne kan genkende virksomheden, ligegyldigt om det er et Facebook-opslag eller teksten på hjemmesiden. Derfor skal du holde dig til den samme tone og stil i det du skriver. Derudover skal sproget og grammatikken være i orden, da det ellers hurtigt kan virke uprofessionelt.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Erhverv

Sådan sikrer du et sundt arbejdsmiljø

Published

on

Når det kommer til at drive en vellykket arbejdsplads med tilfredse medarbejdere, så er et sundt arbejdsmiljø helt afgørende. Det er nemlig medarbejdernes trivsel, der i sidste ende er med til at skabe grobund for succes for virksomheden. For at skabe tilfredshed blandt medarbejderne, er der en række tiltag, som kan implementeres, eller bestemte faktorer som man kan være mere opmærksom på. Disse ting kan være væsentlige for at motivere medarbejderne til at yde deres bedste på arbejdspladsen.

Vær åben over for feedback

Det er vigtigt, at medarbejderne føler, de har noget at skulle have sagt. Vær derfor lydhør over for om de gør udtryk for bestemte ønsker på arbejdspladsen, som for eksempel bedre Arbejdstøj eller flere sociale arrangementer. På den måde kan medarbejderne få en følelse af, at deres stemme bliver hørt, idet der gives plads til feedback. Det kan eksempelvist også være en god idé at give medarbejderne mulighed for at evaluere deres trivsel regelmæssigt, så der hele tiden er fokus på, at de har de bedste rammer for at arbejde engageret og effektivt.

Glem ikke at rose hinanden

Man kommer langt med ros og positive ord, og det gælder især også på arbejdspladsen. Det er nemlig med til at løfte arbejdsglæden, når man er opringet af positivitet

Continue Reading

Erhverv

Afhold en personaledag, der øger medarbejdernes tilfredshed

Published

on

Personaledage kan være signifikante i forbindelse med driften af et succesfuldt firma. Med splid og overfladiskhed på det daglige kontor, kommer mange firmaer nemlig ikke særlig langt. Medarbejdernes trivsel har en større indflydelse end som så, men den kan forbedres via personaledage med teambuilding.

Find faciliteter, som vil skabe de rette rammer for dagen

Først og fremmest bør faciliteterne for personaledagen være i orden og godkendelsesværdige, for er de tydeligt mangelfulde, kan det smitte af på personalet, fordi det sender et negativt signal om, at samværets betydning ikke tages seriøst og nedprioriteres. Det kan for eksempel være, at I skal afholde en del af dagen på Kaløvig Center, der ligger i Syddjurs Kommune – bliv evt. klogere på nyheder i Syddjurs og Danmark generelt på Syddjurs Netavis. Kaløvig Center er et kursuscenter, der kan lægge lokaler til diverse firmaarrangementer og dermed også en personaledag.

Vær lydhør over for medarbejdernes input

Det er vigtigt at vise sine medarbejdere, at deres stemmer og holdninger spiller en rolle og bliver hørt. Sørg af den grund for ikke at skrive det i glemmebogen, hvis nogle af medarbejderne udtaler sig om ønsker til personaledagen eller kommer med alternative forslag. Dette vil gøre medarbejderne glade og motivere dem til at yde deres bedste på arbejdet, fordi de vil finde det mere retfærdigt at arbejde hårdt, når firmaet viser reel interesse i at være opmærksom på medarbejderne.

Evaluér personaledagen

Det er sjældent, at alle er fuldstændig tilfredse og klapper ellevildt, hvis det handler om et team på mange personer – især hvis det er en af de første gange, at det bliver forsøgt at skabe et bedre medarbejdermiljø på arbejdspladsen. Det vil derfor være gavnligt for alles vedkommende at evaluere personaledagen siden hen for at finde ud af, hvilke ting der fungerede som håbet, og hvilke der udgjorde en negativ faktor og kan forbedres fremover.

Continue Reading

Erhverv

Gå fremtiden sikkert i møde med en datastrategi

Published

on

Der er rigtig mange virksomheder, der overser hvor meget potentiale, der er ved at kunne omdanne sine data til viden og derfor hellere vil undgå de ekstra omkostninger det kræver.

På trods af de ekstraomkostninger der er forbundet med at kortlægge en datastrategi, så er det ikke noget vi vil kunne komme udenom i fremtiden. En datastrategi er med til at sikre at virksomheder får effektiviseret deres arbejdsprocesser og kan finde frem til forbedrings- og optimeringsmuligheder. Derfor bør datastrategien være en helt central rolle for større virksomheder, da det er med til at sikre virksomheders konkurrenceevne i markedet og ikke mindst sikre data i fremtiden.

Viden om data

Det er helt essentielt for succesfulde virksomheder at agere ud fra valide data. Valid data muliggør at virksomhederne kan træffe intelligente beslutninger såsom:

  • Investere i de rigtige markeder
  • Sælge til de rigtige kunder
  • Konkurrere mod de rigtige virksomheder

Ved at have disse indsigter kan virksomheder opnå et større vækstpotentiale, og det er i enhver virksomheds interesse. Beslutingerne træffes baseret på viden, og denne viden opnås ved at have adgang til data. “Hvordan får man så disse data?” Der er flere måder at indsamle data, en af metoderne er at indsamle dem manuelt. Denne metode udføres ved at lave spørgeskemaer og sende dem ud til potentielle interessenter. Andre virksomheder gør også brug af interviews. Denne fremgangsmåde kan være meget ressourcekrævende både økonomisk og tidsmæssigt.

Den anden metode kan dog spare dig for alt det “bøvl”, der er forbundet med at indsamle data. Denne metode går helt enkelt ud på at tage fat i en virksomhed, der allerede indsamler samt tilbyder disse data. Disse firmaer findes der et par stykker af, og det er derfor vigtigt at researche hvilke og hvad disse tilbyder.

Data know how

Dun & Bradstreet er en global virksomhed der i mange år har hjulpet virksomheder med at vækste gennem datadrevne løsninger, de tilbyder bl.a.:

  • Drive effektivitet via data
  • Reducere din risiko ved at håndtere kredit
  • Højne indtægter via identifikation af dine målgrupper

Dun & Bradstreet tilbyder at give dig indsigt i dybdegående, varierende samt præcise business data, der bidrager til data know how, få de 5 råd til data know how her. At have data know how er ensbetydende med at kunne:

  • Investere i de rigtige markeder
  • Sælge til de rigtige kunder
  • Konkurrere mod de rigtige virksomheder

Dun & Bradstreet har via deres virksomhedsdatabase mulighed for at tilbyde dig en helt unik indsigt, så du kan skabe relevante segmenter, der gør jer i stand til at personalisere jeres kundekommunikation. De hjælper virksomheder i hele verden med alt fra:

  • Compliance
  • Salg og marketing
  • Risk og credit
  • CRM og BI
  • Målgruppe og segmentering

Dun & Bradstreet kan hjælpe jer med værdifuld data.

Continue Reading

Populært