Connect with us

Erhverv

Sådan holder du en succesfuld firmareception

Published

on

Mange virksomheder i forskellige brancher holder reception på en mærkedag, jubilæum, eller lignende. Receptioner er en god måde at holde sig synlig og aktuel på iblandt kunder og samarbejdspartnere. Her får du nogle ideer til hvordan du holder en succesfuld reception for din virksomhed.

Hvad skal der ske?

Brug receptionen til at vise et nyt produkt eller service som I lancerer, eller som fejring af at jeres virksomhed har været åben i et bestemt antal år. Måske har I opkøbt et firma, eller I har fået nogle gode investorer ombord. Det skal blot have noget med virksomheden og jeres arbejde at gøre.

Invitér alle jeres samarbejdspartnere, kunder og gode venner af virksomheden, der har en form for tilknytning til branchen.

Der er typisk ikke noget bestemt tidspunkt man skal komme til en reception, men det er en god idé at holde den første time åben, og derefter præsentere jeres nye produkt eller hold en tale omkring hvordan det er gået for virksomheden. Lav en tidsplan for hvad der skal ske på hvilke tidspunkter.

Hold gerne receptionen om aftenen efter arbejdstid. Mange holder reception midt på dagen, hvilket stjæler arbejdstid og kan forhindre mange i at deltage grundet dette.

Hvis I har passende plads på jeres kontor, er det en god idé at holde det der. Det får gæsterne til at føle at de lærer jer bedre at kende og se hvor og hvordan I arbejder, og ikke mindst kender jeres adresse, fremfor at det bliver holdt et andet sted, der ikke har noget med jeres virksomhed at gøre.

Servér drikkevarer som sodavand, drinks, øl og vin samt en let anretning, som folk kan gå og tag af. Sørg gerne for musik med højtalere der kan bredes rundt i hele rummet for en god lydfordeling. Du kan leje dj-udstyr hos Djhuset.

Plej dine kunder

Det er rigtig vigtigt at du som virksomhed bruger tid på at pleje dine kunderelationer og samarbejdspartnere. Det resulterer i et meget bedre samarbejde og skaber troværdighed og tillid, hvilket vil forhindre dem i at gå til din konkurrent.

Derfor er det en god idé at holde receptioner regelmæssigt hvert år, så de er forberedte på at få en invitation og der er derfor større chance for at de kan deltage.

Sørg for både at få snakket om arbejdet og privat, dog ikke for privat. Find ud af om du har fælles hobbyer med nogle af kunderne eller samarbejdspartnerne, og hold næste møde over et slag golf, for eksempel.

Privat eller erhvervsarrangement?

Når det kommer til det finansielle, er der mange der er i tvivl om man kan trække det fra i skat. Generelt kan man kun opnå et skattefradrag, hvis receptionen har en erhvervsmæssig anledning. Det er derfor vigtigt at gøre receptionen så erhvervsrelevant som muligt. Det betyder at leder- eller medarbejderfødselsdage eller jubilæum hører ikke under erhverv, og anses derfor som et privatarrangement, hvilket betyder det skal beskattes.

Hør mere hos din revisor, eller hos Meneto hvor du kan få en revisor samt bogholder og et digitalt regnskabsprogram i ét. Her kan du kontakte din tilknyttede revisor og høre om mulighederne for skattefradrag, og nemt og hurtigt sende dine kvitteringer og bilag via programmet.

Continue Reading

Erhverv

Støj på kontoret – det skal bekæmpes

Published

on

Det er en kendt udfordring i storrumskontorer, at der er støj. Jo flere medarbejdere, jo flere lyde er der. Der er lyd fra medarbejdernes samtaler, og fra telefoner der ringer. Gulvbelægning kan også betyde noget, når der er bevægelse. Støjen kan virke som en ond cirkel, hvor det er svært, at høre hvad der bliver sagt, og derfor taler alle højere og højere hele tiden.

Lyd og støj påvirker helbred og trivsel og er en del af arbejdsmiljøet. Derfor er der forskellige regler omkring støj og støjbekæmpelse.

Regler om støj på arbejdspladsen

Reglerne er meget klare og præcise. Ingen må udsættes for vedvarende støjbelastning over 85 decibel, som er målet for højden af lyd, mennesker kan høre. 0 decibel er det mindste, vi kan høre. Der er også et maksimum på impulsstøj på 137 dB. Hvis en af grænseværdierne overskrides, så har arbejdsgiveren pligt til at sørge for at bringe støjniveauet tilbage under det tilladte maksimum.

Reglerne er også sådan, at arbejdsgiveren har pligt til at undersøge årsagen til overskridelsen. Virksomheden skal desuden tage nødvendige organisatoriske og tekniske skridt til at forebygge, at det sker igen.

Hvad kan man gøre i praksis?

Du kan arbejde med akustikken i kontorerne. Du kan beklæde væggene med støjreducerende paneler. Der findes løsninger, der både er æstetiske og funktionelle, se mere her. Du kan også montere frithængende paneler fra loftet eller indsætte forskellige paneler, der inddeler kontoret i sektioner, en form for lydceller.

Du kan arbejde med kulturen på forskellig vis. Erfaring viser, at det tager lang tid at ændre kultur, og det ofte ikke er nok at tale om problemerne. Det anbefales at sætte en dB måler op, så alle kan se det aktuelle støjniveau. Du kan overveje forskellige midlertidige løsninger, fx at alt lys slukkes, når dB stiger over det tilladte niveau eller andre initiativer, der skaber opmærksomhed.

Continue Reading

Erhverv

Har du behov for online assistance?

Published

on

Der er i dag flere og flere, der finder ud af, at de har behov for at agere online. Det skyldes, at det efterhånden er her, alt kommunikation foregår, og uanset hvilken forretning eller hvilket firma eller virksomhed man driver, er det således vigtigt at kunne stå på mål for sin online ageren.

Er man ikke her at finde, skyder man sig selv lit i foden, idet man så hurtigt bliver valgt fra til fordel for ens konkurrenter.

Giver de den service, som målgruppen søger online, er de nemlig hurtigere at få kontakt til end dig. Og det betyder salg og kunder til andre end dig.

Har du ikke erfaring inden for det online univers?

Er det noget, du har bemærket? Så kan det være, at du føler dig på dybt vand, fordi du ikke ved, hvordan du skal komme godt fra start og mod videre succes online. Her er der nemlig tale om et område, der kræver indsigt i en lang række forskellige discipliner, og har man ikke tidligere beskæftiget sig med dem, kan det synes mere eller mindre uoverskueligt.

Det er for eksempel noget, der gør sig gældende, når det kommer til både digital commerce og marketing, product information management, protaler og applikationer og intelligent cloud.

Find dit IT og forretningsorienterede konsulenthus online hos Immeo

Er det en problematik, du kan nikke genkendende til? Så bør du tage et kig online, hvor du helt sikkert kan finde den hjælp og den vejledning, som ud behøver for at komme godt fra start mod din online succes. Det gælder for eksempel, hvis du tager et kig inden for hos Immeo, som er dit IT og forretningsorienterede konsulenthus.

Her er der tale om eksperter og konsulenter med stor erfaring indenfor det online område, som står klar til at give dig præcis den rådgivning, du behøver.

Continue Reading

Erhverv

Sådan vælger du den bedste frokostordning i Kolding

Published

on

Hvis du er på jagt efter en ny frokostleverandør til din virksomhed, eller du er begyndt at lege med ideen om at arrangere en overhovedet, så er du kommet til det rette sted.

Der findes nemlig masser af valgmuligheder, når du skal bestemme dig for, hvem der skal stå for frokosten i din virksomhed – også i Kolding. Mens en leverandør kan være det perfekte match for en virksomhed, kan en anden være perfekt for nogle andre.

Derfor får du her nogle råd til, hvordan du finder den perfekt frokostordning i Kolding til lige netop din virksomhed.

Bliv klog på mulighederne

Når der er mange valgmuligheder, så skyldes det måske også, at de hver især har noget forskelligt at byde på. Derfor er det vigtigt, at du læser om de forskellige leverandører, og finder ud af, om de vil være et godt valg for din virksomhed.

Nogle leverandører fokuserer måske på:

  • Økologi

  • Friske råvarer

  • Varme retter

  • Variation

For at blive klogere på de forskellige frokostordninger i Kolding kan du se mere her.

Hvad skal du bestemme dig for?

Der kan altså være flere ting, som du skal bestemme dig for, når du vælger leverandøren af maden på netop din arbejdsplads. For det første skal du nemlig bestemme, om der er noget, som er særligt vigtigt for dig og dine medarbejdere.

Det kan være, der er nogle overfølsomheder eller præferencer både til selve maden og til de producerer, man har i forbindelsen med madlavningen.

Du skal dog også bestemme dig for, hvor meget du vil være villig til at betale. Der er nemlig en lille forskel på prisen, alt efter hvem du vælger.

Inden du tager den endelige beslutning, kan det også være en god idé at forhøre dig hos nogle af de forskellige leverandørers kunder. Så kan du finde ud af, om de er tilfredse med det hele.

Continue Reading

Populært