Connect with us

Erhverv

Sådan holder du en succesfuld firmareception

Published

on

Mange virksomheder i forskellige brancher holder reception på en mærkedag, jubilæum, eller lignende. Receptioner er en god måde at holde sig synlig og aktuel på iblandt kunder og samarbejdspartnere. Her får du nogle ideer til hvordan du holder en succesfuld reception for din virksomhed.

Hvad skal der ske?

Brug receptionen til at vise et nyt produkt eller service som I lancerer, eller som fejring af at jeres virksomhed har været åben i et bestemt antal år. Måske har I opkøbt et firma, eller I har fået nogle gode investorer ombord. Det skal blot have noget med virksomheden og jeres arbejde at gøre.

Invitér alle jeres samarbejdspartnere, kunder og gode venner af virksomheden, der har en form for tilknytning til branchen.

Der er typisk ikke noget bestemt tidspunkt man skal komme til en reception, men det er en god idé at holde den første time åben, og derefter præsentere jeres nye produkt eller hold en tale omkring hvordan det er gået for virksomheden. Lav en tidsplan for hvad der skal ske på hvilke tidspunkter.

Hold gerne receptionen om aftenen efter arbejdstid. Mange holder reception midt på dagen, hvilket stjæler arbejdstid og kan forhindre mange i at deltage grundet dette.

Hvis I har passende plads på jeres kontor, er det en god idé at holde det der. Det får gæsterne til at føle at de lærer jer bedre at kende og se hvor og hvordan I arbejder, og ikke mindst kender jeres adresse, fremfor at det bliver holdt et andet sted, der ikke har noget med jeres virksomhed at gøre.

Servér drikkevarer som sodavand, drinks, øl og vin samt en let anretning, som folk kan gå og tag af. Sørg gerne for musik med højtalere der kan bredes rundt i hele rummet for en god lydfordeling. Du kan leje dj-udstyr hos Djhuset.

Plej dine kunder

Det er rigtig vigtigt at du som virksomhed bruger tid på at pleje dine kunderelationer og samarbejdspartnere. Det resulterer i et meget bedre samarbejde og skaber troværdighed og tillid, hvilket vil forhindre dem i at gå til din konkurrent.

Derfor er det en god idé at holde receptioner regelmæssigt hvert år, så de er forberedte på at få en invitation og der er derfor større chance for at de kan deltage.

Sørg for både at få snakket om arbejdet og privat, dog ikke for privat. Find ud af om du har fælles hobbyer med nogle af kunderne eller samarbejdspartnerne, og hold næste møde over et slag golf, for eksempel.

Privat eller erhvervsarrangement?

Når det kommer til det finansielle, er der mange der er i tvivl om man kan trække det fra i skat. Generelt kan man kun opnå et skattefradrag, hvis receptionen har en erhvervsmæssig anledning. Det er derfor vigtigt at gøre receptionen så erhvervsrelevant som muligt. Det betyder at leder- eller medarbejderfødselsdage eller jubilæum hører ikke under erhverv, og anses derfor som et privatarrangement, hvilket betyder det skal beskattes.

Hør mere hos din revisor, eller hos Meneto hvor du kan få en revisor samt bogholder og et digitalt regnskabsprogram i ét. Her kan du kontakte din tilknyttede revisor og høre om mulighederne for skattefradrag, og nemt og hurtigt sende dine kvitteringer og bilag via programmet.

Continue Reading

Erhverv

Det rette arbejdsmiljø hjælper på produktiviteten

Published

on

Der findes mange måder at øge din produktivitet på, så din arbejdsdag kan blive mere effektiv. Det kan blandt det ske ved at sørge for at have et godt arbejdsmiljø. På den måde skabes en naturlig og rar atmosfære, og du kan få noget arbejde fra hånden, så du rent faktisk kan holde fri efter fyraften.

Smuk og æstetisk indretning giver dig ro og overblik

En af de vigtigste men også ofte oversete aspekter af et godt arbejdsmiljø handler om indretning. Du har måske før hørt om, at rod kan skabe unødig stress og forvirring, og faktisk er der noget om det. Omgivelser, der lægger op til ryddede og rolige flader, har det derfor med at give positiv indvirkning på dit velvære såvel som din produktivitet.

Der findes mange forskellige måder at indrette kontoret eller arbejdsområdet på bedst mulig vis. Som hovedregel gælder dog, at det skal være overskueligt, enkelt, pænt, og ikke mindst understøtte netop dine arbejdsrutiner. Har du brug for yderligere rådgivning eller hjælp til kontor indretning, er der gode muligheder for dette.

Også atmosfæren imellem kolleger er vigtig

Man kommer næppe udenom, at der er andre ting end blot det indretningsmæssige, der spiller en rolle på arbejdsmiljøet. Også stemning imellem dig og dine kollegaer eller ansatte har en stor indflydelse. Her er det således vigtigt at gøre en indsats for, at der er et åbent miljø, hvor en gensidig respekt er til stede. Er dette ikke allerede tilfældet, kan I med fordel gøre brug af en række forskellige tiltag til at styrke medarbejderbåndet. Det kan være alt fra kageordninger til teambuilding-aktiviteter eller firmafester. Det vil altid være en unik situation for den enkelte arbejdsplads, hvorfor du må se på netop din situation og overveje, hvilke tiltag der kunne hjælpe til at skabe et endnu bedre arbejdsmiljø.

Continue Reading

Erhverv

Gode vaner på arbejdspladsen

Published

on

Hvis du er leder af en virksomhed, er du med til at påvirke, hvilke vaner der skal være en del af den daglige gang på arbejdspladsen. Der er forskellige vaner, der er gode at have på arbejdspladsen, fordi de kan gøre det rarere at være der for alle. Her får du nogle idéer til gode vaner, som du kan overveje at gøre til en større del af hverdagen på din arbejdsplads.

Snak åbent om tingene

Der kan komme rigtig mange gode ting ud af at snakke om tingene. Det er egentlig lige meget, hvad det så handler om. Dine ansatte skal kunne komme til dig som leder og omvendt. Hvis du og dine ansatte og dine ansatte indbyrdes, kan snakke åbent om alt hvad der foregår på arbejdspladsen, vil der kunne komme meget godt ud af det. Hvis nogen er i tvivl om noget, kan det hurtigt blive løst ved at snakke med en anden om det. Du som leder kan være med til at påvirke dette ved at gøre det klart overfor dine ansatte, at de altid kan komme til dig, når de er i tvivl om noget. Der skal være plads til, at alle kan give konstruktiv kritik og ros til hinanden.

Skab bedre hygiejne

Det er altid godt at have så god hygiejne på en arbejdsplads som muligt. Hvis hygiejnen er god, mindsker det også risikoen for sygdom. Det er ikke sikkert, at alle på arbejdspladsen har tid til hele tiden at gå og vaske hænder, så derfor er det rigtig smart at have håndsprit stående rundt omkring. Håndsprit er nemlig et godt supplement til almindelig håndvask. Det er hurtigt og nemt at bruge, når du er midt i en arbejdssituation. Det er lige meget, om du sidder ved et skrivebord eller står ved en maskine. Se udvalget her hos Vestergaard.

Continue Reading

Erhverv

Optimer din klinik og gør dine kunder lykkelige

Published

on

Ligegyldigt om du arbejder som tandlæge eller i skønhedsbranchen, er det vigtigt at have en velfungerende og indbydende klinik, som kunderne kan være trygge ved at besøge. Der skal være styr på hygiejnen, og så er det selvfølgelig en stor bonus, hvis I samtidig kan formå at gøre det hele lidt hyggeligt. Det er ikke alle, som er lige vilde med at tage på klinik, og du kan gøre dem en stor tjeneste ved at sørge for, at jeres udstyr er af den højest mulige standard. I denne guide kan du få idéer til, hvad du kan gøre for at få flere kunder i klinikken.

Til skønhedsklinikken

Klinikudstyr i høj kvalitet kan gøre forskellen mellem en god og dårlig forretning. Hvis du driver skønheds- eller fodklinik, er det derfor vigtigt, at du tænker nøje over virksomhedens inventar. Der skal selvfølgelig være pænt og ordentligt, men det vigtigste er alligevel, at jeres udstyr er i orden. Kunderne skal have rare stole at sidde i, de ansatte skal have ordentlige redskaber og arbejdstøj, og så skal teknikken selvfølgelig også fungere. Udstyr til klinik er en nødvendighed, og det er umuligt at drive forretning uden.

For de ansattes skyld

Udstyret i din klinik skal ikke kun være ordentligt for kundernes skyld. For de ansatte kan det nemlig blive en daglig plage at skulle gå på arbejde et sted, hvor der hverken er styr på sikkerhed eller hygiejne. Det er ikke negleteknikeres opgave at reparere ødelagte massagestole, og det er bestemt ikke optimalt, at medarbejdere bliver syge, fordi der ikke er styr på rengøringen. Et godt rengøringsfirma bør derfor være højt prioriteret, og det er også en god idé at have nogle værnemidler liggende i tilfælde af sygdom. Hvis du samtidig sørger for en velfungerende kaffemaskine, kan du være sikker på at have lykkelige ansatte i lang tid fremover.

Continue Reading

Populært