Connect with us

Erhverv

Opnå den største tryghed ved køb af bolig

Published

on

En af de største investeringer, vi overhovedet kan lave, er måske at købe en bolig. Købet af boligen kan være som en drøm, der går i opfyldelse, og det kan være det bedste køb, vi nogensinde kommer til at foretage os.

Det er dog desværre ikke altid således, og for at være helt sikker på, at det faktisk er din drømmebolig, du køber, kan det være fornuftigt med noget professionel hjælp. Boligadvokat – Daniella Hedehøj kan rådgive dig i forbindelse med boligkøb og sørge for, at du bliver sat grundigt ind i købsaftalen. På den måde kan du føle dig helt tryg og sikker ved købet af din faste ejendom.

Det kan boligadvokaten hjælpe dig med

Boligadvokaten har en stor viden inden for boligkøb, købsaftaler og lignende, som ellers for mange kan virke lidt abstrakt og derfor være svært at forstå. Det er denne advokats opgave at undersøge salgsopstillingen, købsaftalens juridiske forhold samt de øvrige dokumenter, som er relevante i forbindelse med handlen.

Hvis du gerne vil have din bolighandel klaret på en hurtig, men sikker måde, kan du få den komplette boligpakke, der består af følgende services:

  • Gennemgang af alle handlens dokumenter

  • Skødeskrivning

  • Tinglysning

  • Købsaftale

  • Refusionsopgørelse

Rådgivningen egner sig både til dig, der står over for at skulle købe en ny bolig, et fritidshus eller et forældrekøb.

Hvis du gerne vil være sikker på, at købsaftalen for dit hus, din lejlighed eller lignende er i orden, kan det være klogt at få hjælp fra en boligadvokat. Vælger du at bruge en advokat i forbindelse med købet, vil du i øvrigt være dækket af advokatens ansvarsforsikring, hvilket kan give dig en endnu større tryghed.

Uanset hvor i landet du befinder dig, kan du få hjælp fra boligadvokat Daniella Hedehøj, da al rådgivning og administration kan foregå via telefon.

Continue Reading

Erhverv

Hemmeligheden bag et algefrit hus

Published

on

Er du også træt af, at dit hus er fyldt med alger og mos? Det giver ikke bygningerne det udseende udadtil, som du gerne vil have. Alger og mos er faktisk ikke med til at nedbryde materialerne på bygningens holdbarhed, som mange tror, men det er alligevel det første, dine gæster ser, når de ankommer, hvorfor det selvfølgelig gerne skal fremstå så knivskarpt som muligt. Faktisk kan det sagtens lade sig gøre at komme af med disse uvelkomne planter på dit hus, så dette hus nemlig får et helt nyt liv.

Effektiv rensning af facaden

Det er nemlig muligt at få fjernet alger og snavs med en effektiv facaderens. På denne måde for du både fjerne alt det snavs, der allerede har lagt sig på huset, men det er også med til at forebygge og forhindre andre skader på den pågældende facade. Med sådan en facaderens handler det ikke kun om at få fjernet den nuværende snavs på den pågældende facade, men der bliver efterfølgende også sprøjtet noget algedræbende middel på, så hverken alger eller mos kan overleve på denne facade. På den måde får din facade de bedste vilkår for ikke at bøvle med flere ubudne gæster i den forstand.

Hjælp til din facade

Er din facade dog generelt hårdt ramt af belægning, eller er du bare ude efter at opnå fuld effekt af din facaderens? Så har du også muligheden for at kombinere sådan en facaderensning med en imprægnering, som også medfører, at din facade ikke kun står som ny, men den bliver heller ikke våd, som er en af forudsætningerne for, at algerne bringes til live. Samtidig har det heller ingen betydning, hvilket materiale din facade er lavet af, for lige meget hvad, så kan der sagtens findes en løsning på, hvordan du i fremtiden slipper for at byde velkommen til ubudne gæster i form af alger.

Continue Reading

Erhverv

Sådan holder du en succesfuld firmareception

Published

on

Mange virksomheder i forskellige brancher holder reception på en mærkedag, jubilæum, eller lignende. Receptioner er en god måde at holde sig synlig og aktuel på iblandt kunder og samarbejdspartnere. Her får du nogle ideer til hvordan du holder en succesfuld reception for din virksomhed.

Hvad skal der ske?

Brug receptionen til at vise et nyt produkt eller service som I lancerer, eller som fejring af at jeres virksomhed har været åben i et bestemt antal år. Måske har I opkøbt et firma, eller I har fået nogle gode investorer ombord. Det skal blot have noget med virksomheden og jeres arbejde at gøre.

Invitér alle jeres samarbejdspartnere, kunder og gode venner af virksomheden, der har en form for tilknytning til branchen.

Der er typisk ikke noget bestemt tidspunkt man skal komme til en reception, men det er en god idé at holde den første time åben, og derefter præsentere jeres nye produkt eller hold en tale omkring hvordan det er gået for virksomheden. Lav en tidsplan for hvad der skal ske på hvilke tidspunkter.

Hold gerne receptionen om aftenen efter arbejdstid. Mange holder reception midt på dagen, hvilket stjæler arbejdstid og kan forhindre mange i at deltage grundet dette.

Hvis I har passende plads på jeres kontor, er det en god idé at holde det der. Det får gæsterne til at føle at de lærer jer bedre at kende og se hvor og hvordan I arbejder, og ikke mindst kender jeres adresse, fremfor at det bliver holdt et andet sted, der ikke har noget med jeres virksomhed at gøre.

Servér drikkevarer som sodavand, drinks, øl og vin samt en let anretning, som folk kan gå og tag af. Sørg gerne for musik med højtalere der kan bredes rundt i hele rummet for en god lydfordeling. Du kan leje dj-udstyr hos Djhuset.

Plej dine kunder

Det er rigtig vigtigt at du som virksomhed bruger tid på at pleje dine kunderelationer og samarbejdspartnere. Det resulterer i et meget bedre samarbejde og skaber troværdighed og tillid, hvilket vil forhindre dem i at gå til din konkurrent.

Derfor er det en god idé at holde receptioner regelmæssigt hvert år, så de er forberedte på at få en invitation og der er derfor større chance for at de kan deltage.

Sørg for både at få snakket om arbejdet og privat, dog ikke for privat. Find ud af om du har fælles hobbyer med nogle af kunderne eller samarbejdspartnerne, og hold næste møde over et slag golf, for eksempel.

Privat eller erhvervsarrangement?

Når det kommer til det finansielle, er der mange der er i tvivl om man kan trække det fra i skat. Generelt kan man kun opnå et skattefradrag, hvis receptionen har en erhvervsmæssig anledning. Det er derfor vigtigt at gøre receptionen så erhvervsrelevant som muligt. Det betyder at leder- eller medarbejderfødselsdage eller jubilæum hører ikke under erhverv, og anses derfor som et privatarrangement, hvilket betyder det skal beskattes.

Hør mere hos din revisor, eller hos Meneto hvor du kan få en revisor samt bogholder og et digitalt regnskabsprogram i ét. Her kan du kontakte din tilknyttede revisor og høre om mulighederne for skattefradrag, og nemt og hurtigt sende dine kvitteringer og bilag via programmet.

Continue Reading

Erhverv

Dette skal du passe på som selvstændig!

Published

on

Der er mange fald grupper som selvstændig, man skal prøve at holde sig fra. Vi har fundet nogle af dem som kan koste din virksomhed mest, hvis du ikke har helt styr på hvornår, hvordan og hvorledes.

Likviditet

Som selvstændig er der mange fede fordele. Men der er også mange ting man skal passe på med! Det kan se rigtig godt ud på firmakontoen når der står 500.000 kroner på kontoen, men pas på! Når du nu mangler at betale diverse skatter som f.eks. moms! Hvis man bare tager moms regningen af de 500.000 så er du lige blevet 25 procent fattigere. Det er derfor altid vigtigt at du har et ordentligt billede af hvor virksomheden reelt er henne økonomisk. Det er det man kalder bundlinjen. Når alt er trukket fra. Der er mange der laver fejlen og tror at bare fordi der er penge på kontoen, er det ens betydning med, at det er dine penge. Den store fejl er så når man køber en lækker bil eller andet udstyr, uden reelt at have styr på hvad der er på vej ind eller ud. Et tip til hvis du lige står og mangler lidt penge til dine kreditorer, fordi du er kommet til at købe noget du ikke havde råd til, er at gå på pantsat.dk eller en anden pantelåner, og så lave en aftale med dem. På den måde kan du nemt lige få et skud likviditet.

Ansatte

Det ubetinget dyreste for en virksomhed i Danmark er at have ansatte. Derfor er det meget vigtigt at man ikke bare ansætter nye medarbejdere uden virkelig at have arbejde nok til dem! Det gælder også angående likviditeten! Du kan ikke lade være med at give dine ansatte deres løn fordi du ikke lige havde styr på hvornår der kommer penge på kontoen. Der er mange der ikke ved hvor meget det egentlig koster at have en ansat. Men hvis man skal tage nogle gennemsnitlige tal fra Dansk Industri så peger det på, at det koster virksomheden omkring 40 procent mere ind blot det der bliver udbetalt. Dvs. hvis du får 30.000 kroner af din virksomhed har det kostet virksomheden 42.000 kroner.

Markedsføring

I dag er der rigtig mange nemme måder at selv lave markedsføring på. Det kan være du har lavet en lille artikel i den lokale avis. Det kan også være at du tror du bare kan lave en Facebook profil til din virksomhed og at hvis du poster nok ting, så får du nye kunder. Det sidste er et rigtig godt eksempel på hvorfor man bør have en professionel virksomhed til at hjælpe en, da de nye algoritmer fra Facebook gør at det kun er 2% af dine følgere fra en given side, der rent faktisk ser det du poster. Det betyder du SKAL betale for reklamer på Facebook, før det har en effekt, hvilket betyder du skal have lidt mere styr på det, end ved blot at se en video på YouTube. Der er i øvrigt en grund til at der er marketing uddannelser. Det er jo fordi det ikke bare er lige noget man gør. Noget de fleste glemmer er at en markedsførings virksomhed lever af at levere målbare resultater for kunden. Har virksomheden fået et overskud eller ej, ved at investere X penge i markedsføring. Det er det man kalder for ROMI (return of investment)

Continue Reading

Populært