Connect with us

Erhverv

Dette skal du passe på som selvstændig!

Published

on

Der er mange fald grupper som selvstændig, man skal prøve at holde sig fra. Vi har fundet nogle af dem som kan koste din virksomhed mest, hvis du ikke har helt styr på hvornår, hvordan og hvorledes.

Likviditet

Som selvstændig er der mange fede fordele. Men der er også mange ting man skal passe på med! Det kan se rigtig godt ud på firmakontoen når der står 500.000 kroner på kontoen, men pas på! Når du nu mangler at betale diverse skatter som f.eks. moms! Hvis man bare tager moms regningen af de 500.000 så er du lige blevet 25 procent fattigere. Det er derfor altid vigtigt at du har et ordentligt billede af hvor virksomheden reelt er henne økonomisk. Det er det man kalder bundlinjen. Når alt er trukket fra. Der er mange der laver fejlen og tror at bare fordi der er penge på kontoen, er det ens betydning med, at det er dine penge. Den store fejl er så når man køber en lækker bil eller andet udstyr, uden reelt at have styr på hvad der er på vej ind eller ud. Et tip til hvis du lige står og mangler lidt penge til dine kreditorer, fordi du er kommet til at købe noget du ikke havde råd til, er at gå på pantsat.dk eller en anden pantelåner, og så lave en aftale med dem. På den måde kan du nemt lige få et skud likviditet.

Ansatte

Det ubetinget dyreste for en virksomhed i Danmark er at have ansatte. Derfor er det meget vigtigt at man ikke bare ansætter nye medarbejdere uden virkelig at have arbejde nok til dem! Det gælder også angående likviditeten! Du kan ikke lade være med at give dine ansatte deres løn fordi du ikke lige havde styr på hvornår der kommer penge på kontoen. Der er mange der ikke ved hvor meget det egentlig koster at have en ansat. Men hvis man skal tage nogle gennemsnitlige tal fra Dansk Industri så peger det på, at det koster virksomheden omkring 40 procent mere ind blot det der bliver udbetalt. Dvs. hvis du får 30.000 kroner af din virksomhed har det kostet virksomheden 42.000 kroner.

Markedsføring

I dag er der rigtig mange nemme måder at selv lave markedsføring på. Det kan være du har lavet en lille artikel i den lokale avis. Det kan også være at du tror du bare kan lave en Facebook profil til din virksomhed og at hvis du poster nok ting, så får du nye kunder. Det sidste er et rigtig godt eksempel på hvorfor man bør have en professionel virksomhed til at hjælpe en, da de nye algoritmer fra Facebook gør at det kun er 2% af dine følgere fra en given side, der rent faktisk ser det du poster. Det betyder du SKAL betale for reklamer på Facebook, før det har en effekt, hvilket betyder du skal have lidt mere styr på det, end ved blot at se en video på YouTube. Der er i øvrigt en grund til at der er marketing uddannelser. Det er jo fordi det ikke bare er lige noget man gør. Noget de fleste glemmer er at en markedsførings virksomhed lever af at levere målbare resultater for kunden. Har virksomheden fået et overskud eller ej, ved at investere X penge i markedsføring. Det er det man kalder for ROMI (return of investment)

Continue Reading

Erhverv

Støj på kontoret – det skal bekæmpes

Published

on

Det er en kendt udfordring i storrumskontorer, at der er støj. Jo flere medarbejdere, jo flere lyde er der. Der er lyd fra medarbejdernes samtaler, og fra telefoner der ringer. Gulvbelægning kan også betyde noget, når der er bevægelse. Støjen kan virke som en ond cirkel, hvor det er svært, at høre hvad der bliver sagt, og derfor taler alle højere og højere hele tiden.

Lyd og støj påvirker helbred og trivsel og er en del af arbejdsmiljøet. Derfor er der forskellige regler omkring støj og støjbekæmpelse.

Regler om støj på arbejdspladsen

Reglerne er meget klare og præcise. Ingen må udsættes for vedvarende støjbelastning over 85 decibel, som er målet for højden af lyd, mennesker kan høre. 0 decibel er det mindste, vi kan høre. Der er også et maksimum på impulsstøj på 137 dB. Hvis en af grænseværdierne overskrides, så har arbejdsgiveren pligt til at sørge for at bringe støjniveauet tilbage under det tilladte maksimum.

Reglerne er også sådan, at arbejdsgiveren har pligt til at undersøge årsagen til overskridelsen. Virksomheden skal desuden tage nødvendige organisatoriske og tekniske skridt til at forebygge, at det sker igen.

Hvad kan man gøre i praksis?

Du kan arbejde med akustikken i kontorerne. Du kan beklæde væggene med støjreducerende paneler. Der findes løsninger, der både er æstetiske og funktionelle, se mere her. Du kan også montere frithængende paneler fra loftet eller indsætte forskellige paneler, der inddeler kontoret i sektioner, en form for lydceller.

Du kan arbejde med kulturen på forskellig vis. Erfaring viser, at det tager lang tid at ændre kultur, og det ofte ikke er nok at tale om problemerne. Det anbefales at sætte en dB måler op, så alle kan se det aktuelle støjniveau. Du kan overveje forskellige midlertidige løsninger, fx at alt lys slukkes, når dB stiger over det tilladte niveau eller andre initiativer, der skaber opmærksomhed.

Continue Reading

Erhverv

Har du behov for online assistance?

Published

on

Der er i dag flere og flere, der finder ud af, at de har behov for at agere online. Det skyldes, at det efterhånden er her, alt kommunikation foregår, og uanset hvilken forretning eller hvilket firma eller virksomhed man driver, er det således vigtigt at kunne stå på mål for sin online ageren.

Er man ikke her at finde, skyder man sig selv lit i foden, idet man så hurtigt bliver valgt fra til fordel for ens konkurrenter.

Giver de den service, som målgruppen søger online, er de nemlig hurtigere at få kontakt til end dig. Og det betyder salg og kunder til andre end dig.

Har du ikke erfaring inden for det online univers?

Er det noget, du har bemærket? Så kan det være, at du føler dig på dybt vand, fordi du ikke ved, hvordan du skal komme godt fra start og mod videre succes online. Her er der nemlig tale om et område, der kræver indsigt i en lang række forskellige discipliner, og har man ikke tidligere beskæftiget sig med dem, kan det synes mere eller mindre uoverskueligt.

Det er for eksempel noget, der gør sig gældende, når det kommer til både digital commerce og marketing, product information management, protaler og applikationer og intelligent cloud.

Find dit IT og forretningsorienterede konsulenthus online hos Immeo

Er det en problematik, du kan nikke genkendende til? Så bør du tage et kig online, hvor du helt sikkert kan finde den hjælp og den vejledning, som ud behøver for at komme godt fra start mod din online succes. Det gælder for eksempel, hvis du tager et kig inden for hos Immeo, som er dit IT og forretningsorienterede konsulenthus.

Her er der tale om eksperter og konsulenter med stor erfaring indenfor det online område, som står klar til at give dig præcis den rådgivning, du behøver.

Continue Reading

Erhverv

Sådan vælger du den bedste frokostordning i Kolding

Published

on

Hvis du er på jagt efter en ny frokostleverandør til din virksomhed, eller du er begyndt at lege med ideen om at arrangere en overhovedet, så er du kommet til det rette sted.

Der findes nemlig masser af valgmuligheder, når du skal bestemme dig for, hvem der skal stå for frokosten i din virksomhed – også i Kolding. Mens en leverandør kan være det perfekte match for en virksomhed, kan en anden være perfekt for nogle andre.

Derfor får du her nogle råd til, hvordan du finder den perfekt frokostordning i Kolding til lige netop din virksomhed.

Bliv klog på mulighederne

Når der er mange valgmuligheder, så skyldes det måske også, at de hver især har noget forskelligt at byde på. Derfor er det vigtigt, at du læser om de forskellige leverandører, og finder ud af, om de vil være et godt valg for din virksomhed.

Nogle leverandører fokuserer måske på:

  • Økologi

  • Friske råvarer

  • Varme retter

  • Variation

For at blive klogere på de forskellige frokostordninger i Kolding kan du se mere her.

Hvad skal du bestemme dig for?

Der kan altså være flere ting, som du skal bestemme dig for, når du vælger leverandøren af maden på netop din arbejdsplads. For det første skal du nemlig bestemme, om der er noget, som er særligt vigtigt for dig og dine medarbejdere.

Det kan være, der er nogle overfølsomheder eller præferencer både til selve maden og til de producerer, man har i forbindelsen med madlavningen.

Du skal dog også bestemme dig for, hvor meget du vil være villig til at betale. Der er nemlig en lille forskel på prisen, alt efter hvem du vælger.

Inden du tager den endelige beslutning, kan det også være en god idé at forhøre dig hos nogle af de forskellige leverandørers kunder. Så kan du finde ud af, om de er tilfredse med det hele.

Continue Reading

Populært