Connect with us

Erhverv

Skab større kendskab til din virksomhed – deltag i en jobmesse

Published

on

Det er en super god idé for virksomheder at deltage i messer. På den måde kan I som virksomhed skabe mere kendskab til jeres produkter, da dette vil fremvises til mange forskellige på én og samme gang. Dette vil derfor få folk til eventuelt at nævne din virksomhed overfor andre og på den måde skabe større og større kendskab. Læs med her for at se hvordan du skal deltage i en messe.

Hvad er en jobmesse?

Det bruges typisk i forbindelse med en begivenhed hvor arbejdsgivere, rekrutteringsfolk og skoler giver informationer om deres arbejdsplads og hvem de er, til potentielle medarbejdere der er interesserede.  Potentielle medarbejdere deltager typisk med intentionen om at give et godt indtryk ved at tale med relevante mennesker fra virksomheden ansigt til ansigt. Virksomheder og arbejdspladser der deltager, opstiller typisk nogle båse, der fungerer som en slags showcase, for det arbejde de laver. Dette giver et hurtigt overblik over, hvad virksomheden står for, og en job- eller karrieremesse giver virksomhederne muligheden for at forklare dybere, hvad de foretager sig og hvilke slags medarbejdere har brug for. De fleste messer tager typisk udgangspunkt i et bestemt emne eller bestemt industri. Dette giver virksomheder mulighed for at målrette efter hvilke type ansøgere de leder efter, fordi de kan vælge strategisk, hvilke messer de deltager i. Det samme gælder for potentielle medarbejdere, der kan tale med flere potentielle arbejdsgivere på én gang.

Vær klar og synlig

Når din virksomhed beslutter sig for at deltage til en messe, er der herefter nogle ting, der gør sig gældende. Det er vigtigt, at virksomheden opstiller en bås, der indfanger essensen af de værdier og produkter som virksomheden arbejder med. Her kan det være en super god idé at undersøge Skiltex. Skiltex udbyder en masse forskellige løsninger indenfor skilte, bannere, displays, rammer og diverse messeudstyr som diske, vægge og lignende. Dette er vigtigt at have styr på, da det både kan hjælpe de deltagende til at genkende din virksomhed og det ser også professionelt ud. Displays og skilte er super vigtige, fordi de netop også fanger modtageres øjne og dette hjælper også folk til at få større kendskab til lige præcis din virksomhed. Derudover er det også vigtigt at have de rette repræsentanter med ude på en messe, så man sikrer at de rigtige informationer, kommer ud på den rigtige måde.

Skab større kendskab

En tilstedeværelse på en messe vil skabe et større kendskab til din virksomhed. Messer er også gode muligheder for virksomheder til at forklare dybere hvad de arbejder med. For eksempel med en virksomhed som Bro-kommunikation. De laver forskellige kommunikationsstrategier til andre virksomheder og uddanner også folk indenfor forskellige områder. Dette vil være en kæmpe fordel for dem at deltage i en messe, da det giver dem muligheden for at forklare, hvad det er de tilbyder. Her har andre virksomheder med konkrete produkter som tøj eller møbler større fordele, fordi disse ikke behøver forklaring eller uddybning. Produkter som disse, behøver kun eksponering til potentielle kunder. Produkter som uddannelse eller arbejdsmuligheder i en virksomhed, kræver mere forklaring.

Fordele og ulemper

Der er både fordele og ulemper ved sådanne messer. Fordelene består hovedsageligt i at messer sætter relevante arbejdsgivere og potentielle medarbejdere sammen. I kraft af at messen typisk har et emne eller en industri, sker det, at arbejdsgivere og ansøgere med tilsvarende behov sættes sammen. Det giver også jer som virksomhed mulighed for at eksponere jer selv noget mere og forklare mere i dybden om hvad I foretager jer. Til gengæld er der en ekstremt tidsbegrænset ramme til sådanne messer. Så ansøgerne har kort tid til at tale med alle dem, de finder interessante og arbejdsgiverne har meget kort tid til at vurdere, hvorvidt der er nogle potentielle medarbejdere i mængden. Overordnet set er der dog meget godt ved at deltage i en sådan messe, så hvis du vil skabe større kendskab til din virksomhed, så venter messerne på dig derude!

Continue Reading

Erhverv

Det rette arbejdsmiljø hjælper på produktiviteten

Published

on

Der findes mange måder at øge din produktivitet på, så din arbejdsdag kan blive mere effektiv. Det kan blandt det ske ved at sørge for at have et godt arbejdsmiljø. På den måde skabes en naturlig og rar atmosfære, og du kan få noget arbejde fra hånden, så du rent faktisk kan holde fri efter fyraften.

Smuk og æstetisk indretning giver dig ro og overblik

En af de vigtigste men også ofte oversete aspekter af et godt arbejdsmiljø handler om indretning. Du har måske før hørt om, at rod kan skabe unødig stress og forvirring, og faktisk er der noget om det. Omgivelser, der lægger op til ryddede og rolige flader, har det derfor med at give positiv indvirkning på dit velvære såvel som din produktivitet.

Der findes mange forskellige måder at indrette kontoret eller arbejdsområdet på bedst mulig vis. Som hovedregel gælder dog, at det skal være overskueligt, enkelt, pænt, og ikke mindst understøtte netop dine arbejdsrutiner. Har du brug for yderligere rådgivning eller hjælp til kontor indretning, er der gode muligheder for dette.

Også atmosfæren imellem kolleger er vigtig

Man kommer næppe udenom, at der er andre ting end blot det indretningsmæssige, der spiller en rolle på arbejdsmiljøet. Også stemning imellem dig og dine kollegaer eller ansatte har en stor indflydelse. Her er det således vigtigt at gøre en indsats for, at der er et åbent miljø, hvor en gensidig respekt er til stede. Er dette ikke allerede tilfældet, kan I med fordel gøre brug af en række forskellige tiltag til at styrke medarbejderbåndet. Det kan være alt fra kageordninger til teambuilding-aktiviteter eller firmafester. Det vil altid være en unik situation for den enkelte arbejdsplads, hvorfor du må se på netop din situation og overveje, hvilke tiltag der kunne hjælpe til at skabe et endnu bedre arbejdsmiljø.

Continue Reading

Erhverv

Gode vaner på arbejdspladsen

Published

on

Hvis du er leder af en virksomhed, er du med til at påvirke, hvilke vaner der skal være en del af den daglige gang på arbejdspladsen. Der er forskellige vaner, der er gode at have på arbejdspladsen, fordi de kan gøre det rarere at være der for alle. Her får du nogle idéer til gode vaner, som du kan overveje at gøre til en større del af hverdagen på din arbejdsplads.

Snak åbent om tingene

Der kan komme rigtig mange gode ting ud af at snakke om tingene. Det er egentlig lige meget, hvad det så handler om. Dine ansatte skal kunne komme til dig som leder og omvendt. Hvis du og dine ansatte og dine ansatte indbyrdes, kan snakke åbent om alt hvad der foregår på arbejdspladsen, vil der kunne komme meget godt ud af det. Hvis nogen er i tvivl om noget, kan det hurtigt blive løst ved at snakke med en anden om det. Du som leder kan være med til at påvirke dette ved at gøre det klart overfor dine ansatte, at de altid kan komme til dig, når de er i tvivl om noget. Der skal være plads til, at alle kan give konstruktiv kritik og ros til hinanden.

Skab bedre hygiejne

Det er altid godt at have så god hygiejne på en arbejdsplads som muligt. Hvis hygiejnen er god, mindsker det også risikoen for sygdom. Det er ikke sikkert, at alle på arbejdspladsen har tid til hele tiden at gå og vaske hænder, så derfor er det rigtig smart at have håndsprit stående rundt omkring. Håndsprit er nemlig et godt supplement til almindelig håndvask. Det er hurtigt og nemt at bruge, når du er midt i en arbejdssituation. Det er lige meget, om du sidder ved et skrivebord eller står ved en maskine. Se udvalget her hos Vestergaard.

Continue Reading

Erhverv

Optimer din klinik og gør dine kunder lykkelige

Published

on

Ligegyldigt om du arbejder som tandlæge eller i skønhedsbranchen, er det vigtigt at have en velfungerende og indbydende klinik, som kunderne kan være trygge ved at besøge. Der skal være styr på hygiejnen, og så er det selvfølgelig en stor bonus, hvis I samtidig kan formå at gøre det hele lidt hyggeligt. Det er ikke alle, som er lige vilde med at tage på klinik, og du kan gøre dem en stor tjeneste ved at sørge for, at jeres udstyr er af den højest mulige standard. I denne guide kan du få idéer til, hvad du kan gøre for at få flere kunder i klinikken.

Til skønhedsklinikken

Klinikudstyr i høj kvalitet kan gøre forskellen mellem en god og dårlig forretning. Hvis du driver skønheds- eller fodklinik, er det derfor vigtigt, at du tænker nøje over virksomhedens inventar. Der skal selvfølgelig være pænt og ordentligt, men det vigtigste er alligevel, at jeres udstyr er i orden. Kunderne skal have rare stole at sidde i, de ansatte skal have ordentlige redskaber og arbejdstøj, og så skal teknikken selvfølgelig også fungere. Udstyr til klinik er en nødvendighed, og det er umuligt at drive forretning uden.

For de ansattes skyld

Udstyret i din klinik skal ikke kun være ordentligt for kundernes skyld. For de ansatte kan det nemlig blive en daglig plage at skulle gå på arbejde et sted, hvor der hverken er styr på sikkerhed eller hygiejne. Det er ikke negleteknikeres opgave at reparere ødelagte massagestole, og det er bestemt ikke optimalt, at medarbejdere bliver syge, fordi der ikke er styr på rengøringen. Et godt rengøringsfirma bør derfor være højt prioriteret, og det er også en god idé at have nogle værnemidler liggende i tilfælde af sygdom. Hvis du samtidig sørger for en velfungerende kaffemaskine, kan du være sikker på at have lykkelige ansatte i lang tid fremover.

Continue Reading

Populært