Connect with us

Erhverv

Skab større kendskab til din virksomhed – deltag i en jobmesse

Published

on

Det er en super god idé for virksomheder at deltage i messer. På den måde kan I som virksomhed skabe mere kendskab til jeres produkter, da dette vil fremvises til mange forskellige på én og samme gang. Dette vil derfor få folk til eventuelt at nævne din virksomhed overfor andre og på den måde skabe større og større kendskab. Læs med her for at se hvordan du skal deltage i en messe.

Hvad er en jobmesse?

Det bruges typisk i forbindelse med en begivenhed hvor arbejdsgivere, rekrutteringsfolk og skoler giver informationer om deres arbejdsplads og hvem de er, til potentielle medarbejdere der er interesserede.  Potentielle medarbejdere deltager typisk med intentionen om at give et godt indtryk ved at tale med relevante mennesker fra virksomheden ansigt til ansigt. Virksomheder og arbejdspladser der deltager, opstiller typisk nogle båse, der fungerer som en slags showcase, for det arbejde de laver. Dette giver et hurtigt overblik over, hvad virksomheden står for, og en job- eller karrieremesse giver virksomhederne muligheden for at forklare dybere, hvad de foretager sig og hvilke slags medarbejdere har brug for. De fleste messer tager typisk udgangspunkt i et bestemt emne eller bestemt industri. Dette giver virksomheder mulighed for at målrette efter hvilke type ansøgere de leder efter, fordi de kan vælge strategisk, hvilke messer de deltager i. Det samme gælder for potentielle medarbejdere, der kan tale med flere potentielle arbejdsgivere på én gang.

Vær klar og synlig

Når din virksomhed beslutter sig for at deltage til en messe, er der herefter nogle ting, der gør sig gældende. Det er vigtigt, at virksomheden opstiller en bås, der indfanger essensen af de værdier og produkter som virksomheden arbejder med. Her kan det være en super god idé at undersøge Skiltex. Skiltex udbyder en masse forskellige løsninger indenfor skilte, bannere, displays, rammer og diverse messeudstyr som diske, vægge og lignende. Dette er vigtigt at have styr på, da det både kan hjælpe de deltagende til at genkende din virksomhed og det ser også professionelt ud. Displays og skilte er super vigtige, fordi de netop også fanger modtageres øjne og dette hjælper også folk til at få større kendskab til lige præcis din virksomhed. Derudover er det også vigtigt at have de rette repræsentanter med ude på en messe, så man sikrer at de rigtige informationer, kommer ud på den rigtige måde.

Skab større kendskab

En tilstedeværelse på en messe vil skabe et større kendskab til din virksomhed. Messer er også gode muligheder for virksomheder til at forklare dybere hvad de arbejder med. For eksempel med en virksomhed som Bro-kommunikation. De laver forskellige kommunikationsstrategier til andre virksomheder og uddanner også folk indenfor forskellige områder. Dette vil være en kæmpe fordel for dem at deltage i en messe, da det giver dem muligheden for at forklare, hvad det er de tilbyder. Her har andre virksomheder med konkrete produkter som tøj eller møbler større fordele, fordi disse ikke behøver forklaring eller uddybning. Produkter som disse, behøver kun eksponering til potentielle kunder. Produkter som uddannelse eller arbejdsmuligheder i en virksomhed, kræver mere forklaring.

Fordele og ulemper

Der er både fordele og ulemper ved sådanne messer. Fordelene består hovedsageligt i at messer sætter relevante arbejdsgivere og potentielle medarbejdere sammen. I kraft af at messen typisk har et emne eller en industri, sker det, at arbejdsgivere og ansøgere med tilsvarende behov sættes sammen. Det giver også jer som virksomhed mulighed for at eksponere jer selv noget mere og forklare mere i dybden om hvad I foretager jer. Til gengæld er der en ekstremt tidsbegrænset ramme til sådanne messer. Så ansøgerne har kort tid til at tale med alle dem, de finder interessante og arbejdsgiverne har meget kort tid til at vurdere, hvorvidt der er nogle potentielle medarbejdere i mængden. Overordnet set er der dog meget godt ved at deltage i en sådan messe, så hvis du vil skabe større kendskab til din virksomhed, så venter messerne på dig derude!

Continue Reading

Erhverv

Sådan sikrer du et sundt arbejdsmiljø

Published

on

Når det kommer til at drive en vellykket arbejdsplads med tilfredse medarbejdere, så er et sundt arbejdsmiljø helt afgørende. Det er nemlig medarbejdernes trivsel, der i sidste ende er med til at skabe grobund for succes for virksomheden. For at skabe tilfredshed blandt medarbejderne, er der en række tiltag, som kan implementeres, eller bestemte faktorer som man kan være mere opmærksom på. Disse ting kan være væsentlige for at motivere medarbejderne til at yde deres bedste på arbejdspladsen.

Vær åben over for feedback

Det er vigtigt, at medarbejderne føler, de har noget at skulle have sagt. Vær derfor lydhør over for om de gør udtryk for bestemte ønsker på arbejdspladsen, som for eksempel bedre Arbejdstøj eller flere sociale arrangementer. På den måde kan medarbejderne få en følelse af, at deres stemme bliver hørt, idet der gives plads til feedback. Det kan eksempelvist også være en god idé at give medarbejderne mulighed for at evaluere deres trivsel regelmæssigt, så der hele tiden er fokus på, at de har de bedste rammer for at arbejde engageret og effektivt.

Glem ikke at rose hinanden

Man kommer langt med ros og positive ord, og det gælder især også på arbejdspladsen. Det er nemlig med til at løfte arbejdsglæden, når man er opringet af positivitet

Continue Reading

Erhverv

Afhold en personaledag, der øger medarbejdernes tilfredshed

Published

on

Personaledage kan være signifikante i forbindelse med driften af et succesfuldt firma. Med splid og overfladiskhed på det daglige kontor, kommer mange firmaer nemlig ikke særlig langt. Medarbejdernes trivsel har en større indflydelse end som så, men den kan forbedres via personaledage med teambuilding.

Find faciliteter, som vil skabe de rette rammer for dagen

Først og fremmest bør faciliteterne for personaledagen være i orden og godkendelsesværdige, for er de tydeligt mangelfulde, kan det smitte af på personalet, fordi det sender et negativt signal om, at samværets betydning ikke tages seriøst og nedprioriteres. Det kan for eksempel være, at I skal afholde en del af dagen på Kaløvig Center, der ligger i Syddjurs Kommune – bliv evt. klogere på nyheder i Syddjurs og Danmark generelt på Syddjurs Netavis. Kaløvig Center er et kursuscenter, der kan lægge lokaler til diverse firmaarrangementer og dermed også en personaledag.

Vær lydhør over for medarbejdernes input

Det er vigtigt at vise sine medarbejdere, at deres stemmer og holdninger spiller en rolle og bliver hørt. Sørg af den grund for ikke at skrive det i glemmebogen, hvis nogle af medarbejderne udtaler sig om ønsker til personaledagen eller kommer med alternative forslag. Dette vil gøre medarbejderne glade og motivere dem til at yde deres bedste på arbejdet, fordi de vil finde det mere retfærdigt at arbejde hårdt, når firmaet viser reel interesse i at være opmærksom på medarbejderne.

Evaluér personaledagen

Det er sjældent, at alle er fuldstændig tilfredse og klapper ellevildt, hvis det handler om et team på mange personer – især hvis det er en af de første gange, at det bliver forsøgt at skabe et bedre medarbejdermiljø på arbejdspladsen. Det vil derfor være gavnligt for alles vedkommende at evaluere personaledagen siden hen for at finde ud af, hvilke ting der fungerede som håbet, og hvilke der udgjorde en negativ faktor og kan forbedres fremover.

Continue Reading

Erhverv

Gå fremtiden sikkert i møde med en datastrategi

Published

on

Der er rigtig mange virksomheder, der overser hvor meget potentiale, der er ved at kunne omdanne sine data til viden og derfor hellere vil undgå de ekstra omkostninger det kræver.

På trods af de ekstraomkostninger der er forbundet med at kortlægge en datastrategi, så er det ikke noget vi vil kunne komme udenom i fremtiden. En datastrategi er med til at sikre at virksomheder får effektiviseret deres arbejdsprocesser og kan finde frem til forbedrings- og optimeringsmuligheder. Derfor bør datastrategien være en helt central rolle for større virksomheder, da det er med til at sikre virksomheders konkurrenceevne i markedet og ikke mindst sikre data i fremtiden.

Viden om data

Det er helt essentielt for succesfulde virksomheder at agere ud fra valide data. Valid data muliggør at virksomhederne kan træffe intelligente beslutninger såsom:

  • Investere i de rigtige markeder
  • Sælge til de rigtige kunder
  • Konkurrere mod de rigtige virksomheder

Ved at have disse indsigter kan virksomheder opnå et større vækstpotentiale, og det er i enhver virksomheds interesse. Beslutingerne træffes baseret på viden, og denne viden opnås ved at have adgang til data. “Hvordan får man så disse data?” Der er flere måder at indsamle data, en af metoderne er at indsamle dem manuelt. Denne metode udføres ved at lave spørgeskemaer og sende dem ud til potentielle interessenter. Andre virksomheder gør også brug af interviews. Denne fremgangsmåde kan være meget ressourcekrævende både økonomisk og tidsmæssigt.

Den anden metode kan dog spare dig for alt det “bøvl”, der er forbundet med at indsamle data. Denne metode går helt enkelt ud på at tage fat i en virksomhed, der allerede indsamler samt tilbyder disse data. Disse firmaer findes der et par stykker af, og det er derfor vigtigt at researche hvilke og hvad disse tilbyder.

Data know how

Dun & Bradstreet er en global virksomhed der i mange år har hjulpet virksomheder med at vækste gennem datadrevne løsninger, de tilbyder bl.a.:

  • Drive effektivitet via data
  • Reducere din risiko ved at håndtere kredit
  • Højne indtægter via identifikation af dine målgrupper

Dun & Bradstreet tilbyder at give dig indsigt i dybdegående, varierende samt præcise business data, der bidrager til data know how, få de 5 råd til data know how her. At have data know how er ensbetydende med at kunne:

  • Investere i de rigtige markeder
  • Sælge til de rigtige kunder
  • Konkurrere mod de rigtige virksomheder

Dun & Bradstreet har via deres virksomhedsdatabase mulighed for at tilbyde dig en helt unik indsigt, så du kan skabe relevante segmenter, der gør jer i stand til at personalisere jeres kundekommunikation. De hjælper virksomheder i hele verden med alt fra:

  • Compliance
  • Salg og marketing
  • Risk og credit
  • CRM og BI
  • Målgruppe og segmentering

Dun & Bradstreet kan hjælpe jer med værdifuld data.

Continue Reading

Populært