Connect with us

Erhverv

Ram dine kunder med online marketing

Published

on

Når man kører en virksomhed, så er det først og fremmest vigtigt, at man har styr på alt det formelle, man har styr på sin produktportefølje, man har styr på, hvad man står for, men mindst lige så vigtigt er markedsføring. Man kan have nok så gode produkter eller services, men får man dem ikke markedsført sig ordentligt, så kommer de aldrig videre end til lageret. Det handler om at få markedsført sine produkter mod de rette mennesker på det rette tidspunkt med de rette metoder. På dén måde optimerer man sit salg i sidste ende. 

Hvad er online marketing? 

Online marketing er helt traditionel markedsføring, men hvor det hele foregår på internettet. Marketing er en samlet betegnelse for de aktiviteter, som knytter sig til at udbyde et produkt eller en service som virksomhed. Det er de aktiviteter, som har til formål at fremme afsætningen af produktet/servicen. Dette gælder hvad end det foregår traditionelt eller online. Online marketing er ofte hurtigere og mere effektivt end traditionel markedsføring. Som virksomhed er det ikke bare vigtigt at markedsføre sig til forbrugerne, men også til andre virksomheder. Det er netop det, som går under navnet B2B marketing eller ”business to business” marketing. Det dækker over alt markedsføring, som går fra én virksomhed til en anden. 

Hvordan kommer jeg i gang med B2B online marketing? 

Det kan meget hurtigt komme til at virke som noget af en jungle at finde rundt i al hvad der omhandler marketing. Der findes så mange forskellige metoder og mange forskellige teorier, og det kan være svært at gennemskue hvilke, der er bedst at benytte sig af og hvordan man kommer i gang med det. Derfor er det en rigtig smart løsning at få hjælp udefra af nogle, som har rigtig godt styr på alt omhandlende B2B online marketing. De specialiserer sig i alt hvad der handler om B2B marketing, og kan derfor hjælpe dig med bl.a. at lære din målgruppe at kende, blive klogere på netop din virksomheds branche, sammensætte det helt rigtige mix af forskellige markedsføringsmetoder, så du kan ramme de helt rigtige kunder. Ved at sætte nogle andre til at stå for markedsføring, så kan man selv koncentrere sig om alt andet inden for virksomheden, som man selv har mere styr på og interesse for. 

Hvordan kan B2B online marketing hjælpe mig? 

B2B marketing kan hjælpe dig på den måde, at du meget mere effektivt kommer ud til de mennesker, som faktisk kunne have interesse for dine produkter. Det er en mulighed for at målrette dit fokus, og ramme de mest attraktive kunder på de rigtige tidspunkter. Med din markedsføring får du skabt en øget kendskabsgrad. Det vil sige, at flere vil lære virksomhedens navn at kende. Dem som allerede kender til virksomheden, vil fortsat blive mindet om den og vil være mere tilbøjelige til at købe derfra. Til sidst kan det føre til gode kontakter, og en øget afsætning i sidste ende. 

Continue Reading

Erhverv

Sådan holder du en succesfuld firmareception

Published

on

Mange virksomheder i forskellige brancher holder reception på en mærkedag, jubilæum, eller lignende. Receptioner er en god måde at holde sig synlig og aktuel på iblandt kunder og samarbejdspartnere. Her får du nogle ideer til hvordan du holder en succesfuld reception for din virksomhed.

Hvad skal der ske?

Brug receptionen til at vise et nyt produkt eller service som I lancerer, eller som fejring af at jeres virksomhed har været åben i et bestemt antal år. Måske har I opkøbt et firma, eller I har fået nogle gode investorer ombord. Det skal blot have noget med virksomheden og jeres arbejde at gøre.

Invitér alle jeres samarbejdspartnere, kunder og gode venner af virksomheden, der har en form for tilknytning til branchen.

Der er typisk ikke noget bestemt tidspunkt man skal komme til en reception, men det er en god idé at holde den første time åben, og derefter præsentere jeres nye produkt eller hold en tale omkring hvordan det er gået for virksomheden. Lav en tidsplan for hvad der skal ske på hvilke tidspunkter.

Hold gerne receptionen om aftenen efter arbejdstid. Mange holder reception midt på dagen, hvilket stjæler arbejdstid og kan forhindre mange i at deltage grundet dette.

Hvis I har passende plads på jeres kontor, er det en god idé at holde det der. Det får gæsterne til at føle at de lærer jer bedre at kende og se hvor og hvordan I arbejder, og ikke mindst kender jeres adresse, fremfor at det bliver holdt et andet sted, der ikke har noget med jeres virksomhed at gøre.

Servér drikkevarer som sodavand, drinks, øl og vin samt en let anretning, som folk kan gå og tag af. Sørg gerne for musik med højtalere der kan bredes rundt i hele rummet for en god lydfordeling. Du kan leje dj-udstyr hos Djhuset.

Plej dine kunder

Det er rigtig vigtigt at du som virksomhed bruger tid på at pleje dine kunderelationer og samarbejdspartnere. Det resulterer i et meget bedre samarbejde og skaber troværdighed og tillid, hvilket vil forhindre dem i at gå til din konkurrent.

Derfor er det en god idé at holde receptioner regelmæssigt hvert år, så de er forberedte på at få en invitation og der er derfor større chance for at de kan deltage.

Sørg for både at få snakket om arbejdet og privat, dog ikke for privat. Find ud af om du har fælles hobbyer med nogle af kunderne eller samarbejdspartnerne, og hold næste møde over et slag golf, for eksempel.

Privat eller erhvervsarrangement?

Når det kommer til det finansielle, er der mange der er i tvivl om man kan trække det fra i skat. Generelt kan man kun opnå et skattefradrag, hvis receptionen har en erhvervsmæssig anledning. Det er derfor vigtigt at gøre receptionen så erhvervsrelevant som muligt. Det betyder at leder- eller medarbejderfødselsdage eller jubilæum hører ikke under erhverv, og anses derfor som et privatarrangement, hvilket betyder det skal beskattes.

Hør mere hos din revisor, eller hos Meneto hvor du kan få en revisor samt bogholder og et digitalt regnskabsprogram i ét. Her kan du kontakte din tilknyttede revisor og høre om mulighederne for skattefradrag, og nemt og hurtigt sende dine kvitteringer og bilag via programmet.

Continue Reading

Erhverv

Dette skal du passe på som selvstændig!

Published

on

Der er mange fald grupper som selvstændig, man skal prøve at holde sig fra. Vi har fundet nogle af dem som kan koste din virksomhed mest, hvis du ikke har helt styr på hvornår, hvordan og hvorledes.

Likviditet

Som selvstændig er der mange fede fordele. Men der er også mange ting man skal passe på med! Det kan se rigtig godt ud på firmakontoen når der står 500.000 kroner på kontoen, men pas på! Når du nu mangler at betale diverse skatter som f.eks. moms! Hvis man bare tager moms regningen af de 500.000 så er du lige blevet 25 procent fattigere. Det er derfor altid vigtigt at du har et ordentligt billede af hvor virksomheden reelt er henne økonomisk. Det er det man kalder bundlinjen. Når alt er trukket fra. Der er mange der laver fejlen og tror at bare fordi der er penge på kontoen, er det ens betydning med, at det er dine penge. Den store fejl er så når man køber en lækker bil eller andet udstyr, uden reelt at have styr på hvad der er på vej ind eller ud. Et tip til hvis du lige står og mangler lidt penge til dine kreditorer, fordi du er kommet til at købe noget du ikke havde råd til, er at gå på pantsat.dk eller en anden pantelåner, og så lave en aftale med dem. På den måde kan du nemt lige få et skud likviditet.

Ansatte

Det ubetinget dyreste for en virksomhed i Danmark er at have ansatte. Derfor er det meget vigtigt at man ikke bare ansætter nye medarbejdere uden virkelig at have arbejde nok til dem! Det gælder også angående likviditeten! Du kan ikke lade være med at give dine ansatte deres løn fordi du ikke lige havde styr på hvornår der kommer penge på kontoen. Der er mange der ikke ved hvor meget det egentlig koster at have en ansat. Men hvis man skal tage nogle gennemsnitlige tal fra Dansk Industri så peger det på, at det koster virksomheden omkring 40 procent mere ind blot det der bliver udbetalt. Dvs. hvis du får 30.000 kroner af din virksomhed har det kostet virksomheden 42.000 kroner.

Markedsføring

I dag er der rigtig mange nemme måder at selv lave markedsføring på. Det kan være du har lavet en lille artikel i den lokale avis. Det kan også være at du tror du bare kan lave en Facebook profil til din virksomhed og at hvis du poster nok ting, så får du nye kunder. Det sidste er et rigtig godt eksempel på hvorfor man bør have en professionel virksomhed til at hjælpe en, da de nye algoritmer fra Facebook gør at det kun er 2% af dine følgere fra en given side, der rent faktisk ser det du poster. Det betyder du SKAL betale for reklamer på Facebook, før det har en effekt, hvilket betyder du skal have lidt mere styr på det, end ved blot at se en video på YouTube. Der er i øvrigt en grund til at der er marketing uddannelser. Det er jo fordi det ikke bare er lige noget man gør. Noget de fleste glemmer er at en markedsførings virksomhed lever af at levere målbare resultater for kunden. Har virksomheden fået et overskud eller ej, ved at investere X penge i markedsføring. Det er det man kalder for ROMI (return of investment)

Continue Reading

Erhverv

Optimér arbejdsprocesserne i dit byggefirma

Published

on

Øg produktiviteten i dit byggefirma og sørg for en velstyret beholdning og spar på ressourcerne de steder hvor der er spild. Du får her nogle ideer til hvordan du hvor du bør optimere processerne i din byggevirksomhed.

Eliminér spild

Det er bedre at have et lille udvalg af ydelser, som I er gode til end at have en lang liste af ydelser, hvor I ikke er stærke på en tredjedel af dem. De processer som har et ringe udbytte bør derfor elimineres. Dette kan også være med til at øge effektiviteten gennem omlægninger af processerne og en reduktion af unødvendige aktiver.

En måde at eliminere spild på, er at sørge for man ikke har for meget værktøj. For store mængder værktøj resulterer i lavere effektivitet. Mange værktøjer kræver for det første meget tid og vedligeholdelse, og det kræver større lagre som også skal styres mere omhyggeligt. Hvis du har flere af det samme stykke værktøj, bliver nogle af disse værktøjer sandsynligvis aldrig brugt, og ligger derfor blot og tager plads. Store lagre er spild når afkastet på investeringen af det er for lav for dig eller dine kunder.

For at øge produktiviteten på byggepladsen kan du blandt andet sørge for at der er et mindre udvalg af værktøjer, at der er en nemmere adgang til det udstyr, som de rent faktisk har brug for på arbejdspladsen, og de bruger dermed mindre tid på at lede blandt gammelt eller defekt værktøj.

Benyt outsourcing

På de arbejdsprocesser hvor I ikke er stærke, kan I med fordel outsource opgaverne til et andet firma. På den måde skuffer I ikke jeres kunder I allerede har lavet et samarbejde med, hvis du har lovet at udføre denne opgave. For eksempel kan du outsource murerarbejdet, og måske også skaffe en lav murerpris til din kunde ved at gøre dette.

Dette vil give jer mere tid til at udføre jeres kernekompetencer samtidig med at I sparer penge på medarbejdere ved at eliminere den ydelse fra jeres serviceudbydelser.

Menneskelige ressourcer

Det er også en mulighed at spare penge på de menneskelige ressourcer. Når du står og skal bruge nogle håndværkere, der kan udføre en opgave for en af dine medarbejdere, der er sygemeldt, på ferie, eller noget lignende, kan det være en idé at hyre nogle billige håndværkere til at udføre vikaropgaver. Dette kan spare dig op til 30 procent på dine faste lønudgifter.

Disse tiltag vil give jer en mere simpel værktøjskasse, både i form af fysisk værktøj, såvel som håndværkere i jeres byggefirma. Det vil forbedre effektiviteten gennem en bedre organisering af jeres ressourcer. Det nedbringer overforbruget og personaletimer, som det tager med at tjekke lageret, samt sparer det jer meget tid og penge i sidste ende.

Continue Reading

Populært