Connect with us

Erhverv

Sådan holder du en succesfuld firmareception

Published

on

Mange virksomheder i forskellige brancher holder reception på en mærkedag, jubilæum, eller lignende. Receptioner er en god måde at holde sig synlig og aktuel på iblandt kunder og samarbejdspartnere. Her får du nogle ideer til hvordan du holder en succesfuld reception for din virksomhed.

Hvad skal der ske?

Brug receptionen til at vise et nyt produkt eller service som I lancerer, eller som fejring af at jeres virksomhed har været åben i et bestemt antal år. Måske har I opkøbt et firma, eller I har fået nogle gode investorer ombord. Det skal blot have noget med virksomheden og jeres arbejde at gøre.

Invitér alle jeres samarbejdspartnere, kunder og gode venner af virksomheden, der har en form for tilknytning til branchen.

Der er typisk ikke noget bestemt tidspunkt man skal komme til en reception, men det er en god idé at holde den første time åben, og derefter præsentere jeres nye produkt eller hold en tale omkring hvordan det er gået for virksomheden. Lav en tidsplan for hvad der skal ske på hvilke tidspunkter.

Hold gerne receptionen om aftenen efter arbejdstid. Mange holder reception midt på dagen, hvilket stjæler arbejdstid og kan forhindre mange i at deltage grundet dette.

Hvis I har passende plads på jeres kontor, er det en god idé at holde det der. Det får gæsterne til at føle at de lærer jer bedre at kende og se hvor og hvordan I arbejder, og ikke mindst kender jeres adresse, fremfor at det bliver holdt et andet sted, der ikke har noget med jeres virksomhed at gøre.

Servér drikkevarer som sodavand, drinks, øl og vin samt en let anretning, som folk kan gå og tag af. Sørg gerne for musik med højtalere der kan bredes rundt i hele rummet for en god lydfordeling. Du kan leje dj-udstyr hos Djhuset.

Plej dine kunder

Det er rigtig vigtigt at du som virksomhed bruger tid på at pleje dine kunderelationer og samarbejdspartnere. Det resulterer i et meget bedre samarbejde og skaber troværdighed og tillid, hvilket vil forhindre dem i at gå til din konkurrent.

Derfor er det en god idé at holde receptioner regelmæssigt hvert år, så de er forberedte på at få en invitation og der er derfor større chance for at de kan deltage.

Sørg for både at få snakket om arbejdet og privat, dog ikke for privat. Find ud af om du har fælles hobbyer med nogle af kunderne eller samarbejdspartnerne, og hold næste møde over et slag golf, for eksempel.

Privat eller erhvervsarrangement?

Når det kommer til det finansielle, er der mange der er i tvivl om man kan trække det fra i skat. Generelt kan man kun opnå et skattefradrag, hvis receptionen har en erhvervsmæssig anledning. Det er derfor vigtigt at gøre receptionen så erhvervsrelevant som muligt. Det betyder at leder- eller medarbejderfødselsdage eller jubilæum hører ikke under erhverv, og anses derfor som et privatarrangement, hvilket betyder det skal beskattes.

Hør mere hos din revisor, eller hos Meneto hvor du kan få en revisor samt bogholder og et digitalt regnskabsprogram i ét. Her kan du kontakte din tilknyttede revisor og høre om mulighederne for skattefradrag, og nemt og hurtigt sende dine kvitteringer og bilag via programmet.

Continue Reading

Erhverv

Gå fremtiden sikkert i møde med en datastrategi

Published

on

Der er rigtig mange virksomheder, der overser hvor meget potentiale, der er ved at kunne omdanne sine data til viden og derfor hellere vil undgå de ekstra omkostninger det kræver.

På trods af de ekstraomkostninger der er forbundet med at kortlægge en datastrategi, så er det ikke noget vi vil kunne komme udenom i fremtiden. En datastrategi er med til at sikre at virksomheder får effektiviseret deres arbejdsprocesser og kan finde frem til forbedrings- og optimeringsmuligheder. Derfor bør datastrategien være en helt central rolle for større virksomheder, da det er med til at sikre virksomheders konkurrenceevne i markedet og ikke mindst sikre data i fremtiden.

Viden om data

Det er helt essentielt for succesfulde virksomheder at agere ud fra valide data. Valid data muliggør at virksomhederne kan træffe intelligente beslutninger såsom:

  • Investere i de rigtige markeder
  • Sælge til de rigtige kunder
  • Konkurrere mod de rigtige virksomheder

Ved at have disse indsigter kan virksomheder opnå et større vækstpotentiale, og det er i enhver virksomheds interesse. Beslutingerne træffes baseret på viden, og denne viden opnås ved at have adgang til data. “Hvordan får man så disse data?” Der er flere måder at indsamle data, en af metoderne er at indsamle dem manuelt. Denne metode udføres ved at lave spørgeskemaer og sende dem ud til potentielle interessenter. Andre virksomheder gør også brug af interviews. Denne fremgangsmåde kan være meget ressourcekrævende både økonomisk og tidsmæssigt.

Den anden metode kan dog spare dig for alt det “bøvl”, der er forbundet med at indsamle data. Denne metode går helt enkelt ud på at tage fat i en virksomhed, der allerede indsamler samt tilbyder disse data. Disse firmaer findes der et par stykker af, og det er derfor vigtigt at researche hvilke og hvad disse tilbyder.

Data know how

Dun & Bradstreet er en global virksomhed der i mange år har hjulpet virksomheder med at vækste gennem datadrevne løsninger, de tilbyder bl.a.:

  • Drive effektivitet via data
  • Reducere din risiko ved at håndtere kredit
  • Højne indtægter via identifikation af dine målgrupper

Dun & Bradstreet tilbyder at give dig indsigt i dybdegående, varierende samt præcise business data, der bidrager til data know how, få de 5 råd til data know how her. At have data know how er ensbetydende med at kunne:

  • Investere i de rigtige markeder
  • Sælge til de rigtige kunder
  • Konkurrere mod de rigtige virksomheder

Dun & Bradstreet har via deres virksomhedsdatabase mulighed for at tilbyde dig en helt unik indsigt, så du kan skabe relevante segmenter, der gør jer i stand til at personalisere jeres kundekommunikation. De hjælper virksomheder i hele verden med alt fra:

  • Compliance
  • Salg og marketing
  • Risk og credit
  • CRM og BI
  • Målgruppe og segmentering

Dun & Bradstreet kan hjælpe jer med værdifuld data.

Continue Reading

Erhverv

Styrk sammenholdet på arbejdspladsen

Published

on

Sammenhold er alfa og omega for en sund virksomhed. Det kan være drivkraften til at yde det ekstra på arbejdspladsen, og derfor er det altså ikke ligegyldigt at prioritere det gode sammenhold og det sociale aspekt blandt kollegaerne.

Brug byen – og skab fælles oplevelser
Driver du virksomhed i Østjylland – nærmere bestemt Horsens-omegn? Fængselsmuseet, det gamle statsfængsel i Horsens, er bestemt et besøg værd og det oplagte udflugtsmål til en firmatur. Her kan man blandt andet komme på rundvisning, og opleve den interaktive museumsoplevelse. Dette skaber en fælles oplevelse blandt kollegaerne, om man har nogle nye ting at snakke om omkring frokostbordet.

Generelt kan det være en god idé at holde sig opdateret omkring den by, som man driver virksomhed fra. En måde at gøre dette på kan være gennem lokalaviser, fx Horsens Netavis. På denne måde kan man stable en tættere kontakt med ens potentielle kunder, og lære målgruppen væsentlig bedre at kende gennem lokalnyheder og hvad, som rører sig i byen.

Den gode kommunikation
Den gode kommunikation er en absolut nødvendighed i enhver sund virksomhedskultur. Den positive energi skal være til stede på arbejdspladsen. Det skal gerne være en virksomhed, som man ser frem til at møde ind til hver morgen, og hvor der ikke driver en dårlig atmosfære rundt i lokalerne.

  • Kommuniker i en god tone – og husk at ros hinanden, når I bemærker et godt stykke arbejde medarbejderen eller kollegaen har foretaget.

  • Hvis man skal give negativ feedback, så gør det gerne ansigt til ansigt. Mailkorrespondancer kan hurtigt misforstås, og man kan ikke aflæse hinandens mimik og ordsprog, som kan lette tonen.

Den gode kommunikation kan give mange positive ting med sig på vejen. Først og fremmest så vil det styrke sammenholdet på arbejdspladsen og give et sundt miljø, som vil styrke motivationen blandt alle medarbejderne.

Continue Reading

Erhverv

Drømmer du om et liv som selvstændig? Sådan kommer du i gang

Published

on

Livet som selvstændig er noget, mange drømmer om. Muligheden for selv at skemalægge sin hverdag, at være sin egen chef og chancen for at stable noget storartet på benene er blot nogle af de ting, du får lov til som selvstændig. Hvis du ønsker at starte din egen virksomhed, er der dog en række ting, du skal vide, hvis du vil få en så god start som muligt.

Skaf den nødvendige kapital

Det kan være rigtig dyrt at starte en virksomhed op fra bunden. Udover at der skal finansieres til selve opstarten, så koster det også penge at drive en virksomhed. Derfor skal du først og fremmest i gang med at skaffe den fornødne kapital.

Langt de fleste sparer op over en længere periode, men mangler du lige det sidste til at finansiere opstarten, så er der en anden mulighed: Lån penge og kom i gang hurtigere. Du skal tænke dig om, inden du tager et erhvervslån. Låner du mere, end du/virksomheden er i stand til at betale tilbage igen, så risikerer din virksomhed blot at gå bankerot. Undersøg derfor altid, om du har andre alternativer – eksempelvis at starte småt ud.

Hvordan ønsker du at distribuere dine produkter?

Nogle ønsker udelukkende at drive en online webshop, hvorfra produkterne kan købes, hvorimod andre foretrækker en fysisk butik. Du kan også kombinere disse to løsninger, hvilket giver dig et større felt at distribuere dine produkter på.

Alliér dig med en forretningspartner

Er du lige sprunget ud som selvstændig, er der mange ting, du skal tage stilling til – og det kan være svært, hvis du står helt alene med det. Du kan med fordel alliere dig med en forretningspartner, du kan sparre med og som tillige kan tage en del af arbejdsbyrden fra dine skuldre af.

Continue Reading

Populært