Har du besluttet at hyre et marketingbureau? Godt valg – det er en klog investering af dine værdifulde penge. Hvis du lige er begyndt på din søgning, kan du dog blive overvældet af muligheder. Det kan være vanskeligt at finde det perfekte match til dine unikke forretningsbehov, men vi er her for at hjælpe dig til at finde det rigtige online marketing bureau.
1. Hvad er dine mål?
Hver virksomhed har sin egen ide om, hvad den ønsker af en
markedsføringsstrategi – for de fleste handler det om vækst og bundlinjen.
Hvordan et bestemt webbureau kan nå disse mål kan variere. For eksempel kan et webbureau
forsøge at øge din online tilstedeværelse ved SEO og adwords. Et andet webburea
kan anbefale en komplet revision af dit brand. Vær klar over din virksomheds
mål for at finde det webbureau, der bedst kan imødekomme dine behov.
2. Erfaringstællinger
Se efter et marketingbureau, der tilbyder en konsultations-
eller strategisession. Dette er en fantastisk måde at stille spørgsmål og se,
hvilken slags tiltag de vil tage for din virksomhed.
3. Vil agenturet give henvisninger?
Sørg for, at webbureauet har en tilgængelig kundeportefølje.
Har de arbejdet med virksomheder i din branche, og hvad har der været
resultaterne? Læs agenturets websted og kundevurderinger. Bedre endnu, bed om
henvisninger – der er intet mere betryggende end at høre direkte fra en af
webbureauets kunde.
4. Overvej dit budget
Marketing er en investering. Nogle virksomheder kan afsætte
et stort budget, mens andre ser efter noget mindre i skala. De fleste
marketingbureauer har skalerbare tjenester, men dem, der er værd at bruge din
tid, har gennemsigtig faktureringspraksis og giver tilbud baseret på dine
forretningsbehov.
5. Kan det levere på din vision?
Et stort marketingbureau er forpligtet til at gøre dine
drømme til virkelighed, fordi dets personale brænder for at opbygge brands og
fastholde kunder. De er i stand til at tilbyde løsninger til alle dine
forretningsbehov.
Mere end noget andet vil det rigtige online marketing bureau
være villig til at arbejde med det, du har i tankerne. Mens de fleste bureau
har prøvet de fleste kanaler, er de bedste villige til at eksperimentere,
indtil de finder, hvad der opnår de bedste resultater for din virksomhed.
6. Mål succes
Vælg et bureau med en testet metode til sporing af
kampagnesucces (og fiasko). Bed om detaljer om tidligere klientkampagner,
herunder ROI, performance metrics og mere..