Connect with us

Erhverv

Bliv medlem af Finansforbundet og høst gode fordele inden for dit fag

Published

on

Er du ansat inden for den finansielle sektor, kan det være en god idé at overveje et medlemskab hos Finansforbundet, der udover at give dig en lang række fordele også kan agere dit økonomiske sikkerhedsnet i tilfælde af ledighed via den tilhørende A-kasse.

Så uanset om du er studerende, nyuddannet akademiker, IT-ansat eller leder, er der helt sikkert masser af muligheder at hente i et medlemskab.

Fordele ved et medlemskab i Finansforbundet

Når du vælger at blive medlem af Finansforbundet, kan du glæde dig til at blive en del af et større fællesskab, hvor du kan høste masser af gode fordele:

  • Ekspertrådgivning fra flere faggrupper – du kan få professionel rådgivning af både jurister og socialrådgivere, så du kan få besvaret alle dine spørgsmål ved kontraktunderskrivning m.m.

  • Helårs- og ferieboliger – få gode rabatter ved køb og leje af flere former for boliger til dig og din familie i både Danmark og udlandet.

  • Mentorforløb – med en mentor i spidsen kan du gennemgå et spændende udviklingsforløb, der styrker dine kompetencer og giver dig et nyt perspektiv, hvis du er gået i stå i jobsøgningen.

  • Efteruddannelse – deltag i spændende kurser og forløb, som giver dig mulighed for at krydre dit CV og gøre dig til en eftertragtet kandidat til drømmejobbet.

  • Jobbank og netværk – øg dine jobmuligheder igennem forbundets helt egen jobbank og bliv en del af et netværk, hvor du kan møde andre ligesindede inden for branchen.

Hold dig opdateret på dine muligheder

Som medlem af Finansforbundet får du ligeledes mulighed for at holde fingeren på pulsen og blive klogere på, hvad der rører sig inden for finanssektoren. Med Magasinet Finans kan du nemlig læse spændende artikler om små og store emner og møde nogle af de udfordringer, som ansatte vil møde både nu og i fremtiden.

Continue Reading

Erhverv

Støj på kontoret – det skal bekæmpes

Published

on

Det er en kendt udfordring i storrumskontorer, at der er støj. Jo flere medarbejdere, jo flere lyde er der. Der er lyd fra medarbejdernes samtaler, og fra telefoner der ringer. Gulvbelægning kan også betyde noget, når der er bevægelse. Støjen kan virke som en ond cirkel, hvor det er svært, at høre hvad der bliver sagt, og derfor taler alle højere og højere hele tiden.

Lyd og støj påvirker helbred og trivsel og er en del af arbejdsmiljøet. Derfor er der forskellige regler omkring støj og støjbekæmpelse.

Regler om støj på arbejdspladsen

Reglerne er meget klare og præcise. Ingen må udsættes for vedvarende støjbelastning over 85 decibel, som er målet for højden af lyd, mennesker kan høre. 0 decibel er det mindste, vi kan høre. Der er også et maksimum på impulsstøj på 137 dB. Hvis en af grænseværdierne overskrides, så har arbejdsgiveren pligt til at sørge for at bringe støjniveauet tilbage under det tilladte maksimum.

Reglerne er også sådan, at arbejdsgiveren har pligt til at undersøge årsagen til overskridelsen. Virksomheden skal desuden tage nødvendige organisatoriske og tekniske skridt til at forebygge, at det sker igen.

Hvad kan man gøre i praksis?

Du kan arbejde med akustikken i kontorerne. Du kan beklæde væggene med støjreducerende paneler. Der findes løsninger, der både er æstetiske og funktionelle, se mere her. Du kan også montere frithængende paneler fra loftet eller indsætte forskellige paneler, der inddeler kontoret i sektioner, en form for lydceller.

Du kan arbejde med kulturen på forskellig vis. Erfaring viser, at det tager lang tid at ændre kultur, og det ofte ikke er nok at tale om problemerne. Det anbefales at sætte en dB måler op, så alle kan se det aktuelle støjniveau. Du kan overveje forskellige midlertidige løsninger, fx at alt lys slukkes, når dB stiger over det tilladte niveau eller andre initiativer, der skaber opmærksomhed.

Continue Reading

Erhverv

Har du behov for online assistance?

Published

on

Der er i dag flere og flere, der finder ud af, at de har behov for at agere online. Det skyldes, at det efterhånden er her, alt kommunikation foregår, og uanset hvilken forretning eller hvilket firma eller virksomhed man driver, er det således vigtigt at kunne stå på mål for sin online ageren.

Er man ikke her at finde, skyder man sig selv lit i foden, idet man så hurtigt bliver valgt fra til fordel for ens konkurrenter.

Giver de den service, som målgruppen søger online, er de nemlig hurtigere at få kontakt til end dig. Og det betyder salg og kunder til andre end dig.

Har du ikke erfaring inden for det online univers?

Er det noget, du har bemærket? Så kan det være, at du føler dig på dybt vand, fordi du ikke ved, hvordan du skal komme godt fra start og mod videre succes online. Her er der nemlig tale om et område, der kræver indsigt i en lang række forskellige discipliner, og har man ikke tidligere beskæftiget sig med dem, kan det synes mere eller mindre uoverskueligt.

Det er for eksempel noget, der gør sig gældende, når det kommer til både digital commerce og marketing, product information management, protaler og applikationer og intelligent cloud.

Find dit IT og forretningsorienterede konsulenthus online hos Immeo

Er det en problematik, du kan nikke genkendende til? Så bør du tage et kig online, hvor du helt sikkert kan finde den hjælp og den vejledning, som ud behøver for at komme godt fra start mod din online succes. Det gælder for eksempel, hvis du tager et kig inden for hos Immeo, som er dit IT og forretningsorienterede konsulenthus.

Her er der tale om eksperter og konsulenter med stor erfaring indenfor det online område, som står klar til at give dig præcis den rådgivning, du behøver.

Continue Reading

Erhverv

Sådan vælger du den bedste frokostordning i Kolding

Published

on

Hvis du er på jagt efter en ny frokostleverandør til din virksomhed, eller du er begyndt at lege med ideen om at arrangere en overhovedet, så er du kommet til det rette sted.

Der findes nemlig masser af valgmuligheder, når du skal bestemme dig for, hvem der skal stå for frokosten i din virksomhed – også i Kolding. Mens en leverandør kan være det perfekte match for en virksomhed, kan en anden være perfekt for nogle andre.

Derfor får du her nogle råd til, hvordan du finder den perfekt frokostordning i Kolding til lige netop din virksomhed.

Bliv klog på mulighederne

Når der er mange valgmuligheder, så skyldes det måske også, at de hver især har noget forskelligt at byde på. Derfor er det vigtigt, at du læser om de forskellige leverandører, og finder ud af, om de vil være et godt valg for din virksomhed.

Nogle leverandører fokuserer måske på:

  • Økologi

  • Friske råvarer

  • Varme retter

  • Variation

For at blive klogere på de forskellige frokostordninger i Kolding kan du se mere her.

Hvad skal du bestemme dig for?

Der kan altså være flere ting, som du skal bestemme dig for, når du vælger leverandøren af maden på netop din arbejdsplads. For det første skal du nemlig bestemme, om der er noget, som er særligt vigtigt for dig og dine medarbejdere.

Det kan være, der er nogle overfølsomheder eller præferencer både til selve maden og til de producerer, man har i forbindelsen med madlavningen.

Du skal dog også bestemme dig for, hvor meget du vil være villig til at betale. Der er nemlig en lille forskel på prisen, alt efter hvem du vælger.

Inden du tager den endelige beslutning, kan det også være en god idé at forhøre dig hos nogle af de forskellige leverandørers kunder. Så kan du finde ud af, om de er tilfredse med det hele.

Continue Reading

Populært