Connect with us

Iværksætter

Styrk din virksomhed online

Published

on

Når du har startet din virksomhed, har fået kunden i fokus og har fået styr på produkterne, er det vigtigt at fortsætte den gode linje. At være en privat virksomhed kan være barskt, men med de rette værktøjer er du ét skridt nærmere succes.

Online marketing

Hvis du endnu ikke har hørt om eller beskæftiget dig med online marketing, så frygt ej. Online marketing betegner promoveringen af virksomhedens mærker, produkter og services på internettet. At promovere online kan foregå på vidt forskellige måder, og nogle af de mest benyttede metoder kan du læse om i det følgende.

Sociale medier

Langt de fleste danskere er på sociale medier nu om dage. Hvis din målgruppe også er, kan det være en god idé at skabe en Facebook-, Twitter- og/eller Instagramside for din virksomhed. Med de sociale medier har du mulighed for at møde kunden i øjenhøjde, hvor du kan promovere dine produkter og eventuelt lave konkurrencer.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering, også kendt som SEO, er et værktøj, der gør det muligt at placere din virksomhed i toppen af søgemaskineresultaterne på Google. SEO handler helt grundlæggende om, at søgemaskinerne skal forstå din hjemmeside eller webshop, for at dine kunder nemmere og hurtigere skal kunne finde dine varer, hvilket kan resultere i mersalg.

Den nemmeste måde at søgemaskineoptimere din hjemmeside er ved at investere i SEO-tekster skrevet af professionelle. Hvis du har en lille og nystartet virksomhed, kan det være overvældende at skulle skyde flere penge i projektet, men her kan et SMS lån være en mulighed.

Pay-Per-Click

Med en Pay-Per-Click-løsning som Google AdWords bliver din hjemmeside mere synlig for potentielle kunder. Med denne løsning betaler du et selvbestemt beløb, når en eventuel kunde klikker på din annonce – derfor koster det dig ikke noget at have annoncerne, udover når annoncerne er succesfulde. Vælger du denne løsning, er der større chance for, at dine potentielle kunder hurtigere og nemmere finder dine produkter.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Iværksætter

Gør salg i din virksomhed effektivt med fremtidens kassesystem

Published

on

Et kassesystem er noget, som de fleste virksomheder har brug for. Det gælder for alle, der har med fysisk salg at gøre, hvor der skal udskrives kvitteringer og holdes styr på betalinger. Et traditionelt kasseapparat kan dog være en dyr investering, og det er derfor ikke nødvendigvis den bedste beslutning for alle virksomheder.

Du kan i stedet vælge at investere i et fleksibelt POS system med Ipad, som er en moderne kassesystemsløsning, der kommer med rigtig mange fordele sammenlignet med traditionelle kassesystemer.

Derfor skal du vælge et iPad kassesystem

Et iPad kassesystem er smart på mange måder, da det er en billig måde at få et kassesystem, som har rigtig mange funktioner. Med iPaden vil kassesystemet nemlig fungere som et online POS system, og du har derfor altid mulighed for at holde dig opdateret omkring eksempelvis varebeholdning, samt hvilke varer der sælger bedst.

Med et iPad kassesystem er du desuden altid koblet til internettet, hvilket gør det muligt nemt at løse mange andre administrative opgaver via andre apps til iPaden. De fleste opgaver kan med andre ord klares fra iPaden, hvorfor du kan undgå at investere i en masse dyrt og pladskrævende hardware.

Når systemet altid er tilkoblet internettet, betyder det også, at du kan styre det hele digitalt. Det er en fordel, da du kan følge med i, hvad der sker lige meget hvor du er. Du kan således holde dig opdateret i forhold til eksempelvis salg i din forretning, selvom du sidder omme på den anden side af jorden.

Et iPad kassesystem er også bærbart i en grad, som ikke kan siges om traditionelle kassesystemer. Derved kan du nemt tage dit iPad kassesystem med rundt til forskellige arrangementer som eksempelvis messer, og du nemt kan smide det under armen, hvis du skal lave en pop-up butik et sted ude i byen.

Continue Reading

Iværksætter

SoMe kursus for iværksættere

Published

on

Som iværksætter er der tusind ting, som er vigtige. Der er som regel knaphed på timer i døgnet og penge i banken. Derfor ser vi her på, hvad du kan gøre som iværksætter, når du gerne vil skabe salg via de sociale medier.

Influencers kan hjælpe dig

Social media influencers kan hjælpe dig med at skabe både omtale og salg. Årsagen er, at følgerne selv har valgt, hvilke influencers, som de gerne vil følge, og dermed finder interessante. Det giver en kæmpe kontrast til, hvis du selv skal ud og fortælle de samme følgere, at dit produkt er rigtig godt. For følgerne kender ikke dig, og du har ikke opbygget den sympati og gode karma, som influenceren har.

Så det du skal gøre er, at du skal tænke på, hvordan du kan lave et godt samarbejde med influencerne. Du kan blandt andet overveje, om du skal:

  • Bruge micro- eller macro influencers?
  • Have et stort eller lille budget?
  • Genbruge indhold, og hvordan er reglerne for ophavsrettigheder?
  • Vide noget om, hvad Forbrugerombudsmanden siger om influencer marketing?
  • Kende til reglerne for aflønning af influencerne, i forhold til, hvad ”Skat” siger?

Der er med andre ord et hav af spørgsmål, der melder sig i denne sammenhæng. Men det er der heldigvis en løsning på. Det er at tage et online SoMe kursus.

Online SoMe kursus

Et online kursus i sociale medier vil være en fordel for dig, fordi:

  1. Du skal ikke bruge penge på transport
  2. Ikke skal betale for et dyrt kursus på et kursuscenter
  3. Gå til og fra et kursus, uanset om klokken er 8 om morgenen, eller 23 om aftenen

Når du vælger dit SoMe kursus, er det vigtigt, at du fokuserer på, om det skal være et online kursus, hvor du lærer en masse generelle ting, eller du vælger et specifikt emne, eksempelvis: Influencer marketing.

God fornøjelse med dit SoMe kursus, uanset, hvad du vælger

Continue Reading

Iværksætter

4 gode råd til dig, der vil være selvstændig

Published

on

Som selvstændig består dit arbejde af noget, du er passioneret omkring og tjener penge på. Det kræver, at du har gåpåmod og er viljestærk. Her får du 4 gode råd til, hvordan du får succes som iværksætter.

Når du starter selvstændig virksomhed, er det ofte for at arbejde med noget, du er passioneret omkring, men som samtidig har et kommercielt islæt, så du kan gøre det til en levevej. Det kræver, at du er målrettet og arbejder hårdt, men også at du har styr på de juridiske aspekter af dét at drive en virksomhed eller et selskab.

Herunder får du 4 råd, som du kan følge, hvis du vil have de bedste forudsætninger for at få succes, når du starter som selvstændig.

#1: Sådan opretter du din virksomhed

Det første, du skal overveje, er, hvilken virksomhedstype du vil starte. Generelt er der 5 muligheder, du kan vælge mellem – personligt ejet mindre virksomhed, enkeltmandsvirksomhed, interessentselskab, anpartsselskab eller aktieselskab.

Der er fordele og ulemper ved alle de valgmuligheder, du har, så derfor gælder det om at vælge den virksomhedsform, der giver bedst mening i din situation. Alle kapitalselskaber skal registreres gennem Virk.dk, der er Erhvervsstyrelsens hjemmeside.

Stiftelsesdokument

Når du skal registrere et selskab, skal du bruge et stiftelsesdokument, der oplyser, hvornår selskabet er stiftet, hvem ejerne er, samt hvilken ejerandel de enkelte ejere hver især har. Stifter du en personligt ejet mindre virksomhed eller en enkeltmandsvirksomhed, er der ikke noget krav om, at du skal indsende et stiftelsesdokument.

Vedtægter

Herudover skal der udarbejdes og indsendes et dokument, der beskriver virksomhedens vedtægter. Dokumentet skal indeholde de regler, der gælder for virksomheden, herunder virksomhedens formål og navn, samt hvem der indgår i ledelsen.

Selskabskapital

Når du stifter et anparts- eller aktieselskab, skal kapitalen bekræftes af en revisor, advokat eller en juridiske tjeneste på nettet. Afhængigt af, hvilken selskabsform du har valgt, er der et krav til kapitalindskuddet i virksomheden. Har du stiftet en personligt ejet mindre virksomhed, en enkeltmandsvirksomhed eller et interessentselskab, er der ikke noget krav til startkapital.

#2: Undgå konflikter med en ejeraftale

Er der flere ejere i virksomheden, er det en god idé at oprette en ejeraftale i forbindelse med stiftelsen. Hvis virksomheden har potentiale, får succes og vokser, er det vigtigt, at I på forhånd har taget stilling til juridiske spørgsmål.

I en ejeraftale definerer i ejerskabets fordeling, hvis selskabet skal sælges, eller en ejer ønsker at sælge sine anparter. Der er ikke regler for, hvad en ejeraftale skal indeholde, hvorfor det er en god idé at alliere sig med en advokat, der har speciale i ejeraftaler, så I er sikre på, at den indeholder al nødvendig information.

Læs mere om ejeraftaler hos NEMADVOKAT, hvor du samtidig kan få hjælp til at oprette en ejeraftale online.

#3: Er der behov for en direktørkontrakt?

I visse tilfælde kan det være et lovmæssigt krav, at der bliver udarbejdet en direktørkontrakt. Er direktøren af selskabet samtidig medejer, er det lovpligtigt, at der er en direktørkontrakt.

Denne bestemmer forholdet mellem selve selskabet og direktøren af selskabet. Direktørkontrakten indeholder flere punkter, end hvis der er tale om en almindelig ansættelseskontrakt.

#4: Lav en forretningsplan

Hvis du ønsker at drive en succesfuld virksomhed, er det fornuftigt at udarbejde en forretningsplan, hvori du beskriver mål og delmål for virksomheden. Det er med til at udstikke retningslinjer for, hvordan virksomheden skaber vækst, og hvad succeskriteriet for væksten er.

Det kan være vanskeligt at udarbejde en forretningsplan, før man har stiftet virksomheden, men i mange tilfælde vil det være en god idé, da det skaber et godt udgangspunkt for, hvor virksomheden skal hen. I takt med at forretningen vokser, kan målene op- eller nedjusteres, så de er realistiske i forhold til virksomhedens økonomiske situation.

Continue Reading

Populært