Connect with us

Erhverv

Skab større kendskab til din virksomhed – deltag i en jobmesse

Published

on

Det er en super god idé for virksomheder at deltage i messer. På den måde kan I som virksomhed skabe mere kendskab til jeres produkter, da dette vil fremvises til mange forskellige på én og samme gang. Dette vil derfor få folk til eventuelt at nævne din virksomhed overfor andre og på den måde skabe større og større kendskab. Læs med her for at se hvordan du skal deltage i en messe.

Hvad er en jobmesse?

Det bruges typisk i forbindelse med en begivenhed hvor arbejdsgivere, rekrutteringsfolk og skoler giver informationer om deres arbejdsplads og hvem de er, til potentielle medarbejdere der er interesserede.  Potentielle medarbejdere deltager typisk med intentionen om at give et godt indtryk ved at tale med relevante mennesker fra virksomheden ansigt til ansigt. Virksomheder og arbejdspladser der deltager, opstiller typisk nogle båse, der fungerer som en slags showcase, for det arbejde de laver. Dette giver et hurtigt overblik over, hvad virksomheden står for, og en job- eller karrieremesse giver virksomhederne muligheden for at forklare dybere, hvad de foretager sig og hvilke slags medarbejdere har brug for. De fleste messer tager typisk udgangspunkt i et bestemt emne eller bestemt industri. Dette giver virksomheder mulighed for at målrette efter hvilke type ansøgere de leder efter, fordi de kan vælge strategisk, hvilke messer de deltager i. Det samme gælder for potentielle medarbejdere, der kan tale med flere potentielle arbejdsgivere på én gang.

Vær klar og synlig

Når din virksomhed beslutter sig for at deltage til en messe, er der herefter nogle ting, der gør sig gældende. Det er vigtigt, at virksomheden opstiller en bås, der indfanger essensen af de værdier og produkter som virksomheden arbejder med. Her kan det være en super god idé at undersøge Skiltex. Skiltex udbyder en masse forskellige løsninger indenfor skilte, bannere, displays, rammer og diverse messeudstyr som diske, vægge og lignende. Dette er vigtigt at have styr på, da det både kan hjælpe de deltagende til at genkende din virksomhed og det ser også professionelt ud. Displays og skilte er super vigtige, fordi de netop også fanger modtageres øjne og dette hjælper også folk til at få større kendskab til lige præcis din virksomhed. Derudover er det også vigtigt at have de rette repræsentanter med ude på en messe, så man sikrer at de rigtige informationer, kommer ud på den rigtige måde.

Skab større kendskab

En tilstedeværelse på en messe vil skabe et større kendskab til din virksomhed. Messer er også gode muligheder for virksomheder til at forklare dybere hvad de arbejder med. For eksempel med en virksomhed som Bro-kommunikation. De laver forskellige kommunikationsstrategier til andre virksomheder og uddanner også folk indenfor forskellige områder. Dette vil være en kæmpe fordel for dem at deltage i en messe, da det giver dem muligheden for at forklare, hvad det er de tilbyder. Her har andre virksomheder med konkrete produkter som tøj eller møbler større fordele, fordi disse ikke behøver forklaring eller uddybning. Produkter som disse, behøver kun eksponering til potentielle kunder. Produkter som uddannelse eller arbejdsmuligheder i en virksomhed, kræver mere forklaring.

Fordele og ulemper

Der er både fordele og ulemper ved sådanne messer. Fordelene består hovedsageligt i at messer sætter relevante arbejdsgivere og potentielle medarbejdere sammen. I kraft af at messen typisk har et emne eller en industri, sker det, at arbejdsgivere og ansøgere med tilsvarende behov sættes sammen. Det giver også jer som virksomhed mulighed for at eksponere jer selv noget mere og forklare mere i dybden om hvad I foretager jer. Til gengæld er der en ekstremt tidsbegrænset ramme til sådanne messer. Så ansøgerne har kort tid til at tale med alle dem, de finder interessante og arbejdsgiverne har meget kort tid til at vurdere, hvorvidt der er nogle potentielle medarbejdere i mængden. Overordnet set er der dog meget godt ved at deltage i en sådan messe, så hvis du vil skabe større kendskab til din virksomhed, så venter messerne på dig derude!

Continue Reading

Erhverv

Styrk sammenholdet på arbejdspladsen

Published

on

Sammenhold er alfa og omega for en sund virksomhed. Det kan være drivkraften til at yde det ekstra på arbejdspladsen, og derfor er det altså ikke ligegyldigt at prioritere det gode sammenhold og det sociale aspekt blandt kollegaerne.

Brug byen – og skab fælles oplevelser
Driver du virksomhed i Østjylland – nærmere bestemt Horsens-omegn? Fængselsmuseet, det gamle statsfængsel i Horsens, er bestemt et besøg værd og det oplagte udflugtsmål til en firmatur. Her kan man blandt andet komme på rundvisning, og opleve den interaktive museumsoplevelse. Dette skaber en fælles oplevelse blandt kollegaerne, om man har nogle nye ting at snakke om omkring frokostbordet.

Generelt kan det være en god idé at holde sig opdateret omkring den by, som man driver virksomhed fra. En måde at gøre dette på kan være gennem lokalaviser, fx Horsens Netavis. På denne måde kan man stable en tættere kontakt med ens potentielle kunder, og lære målgruppen væsentlig bedre at kende gennem lokalnyheder og hvad, som rører sig i byen.

Den gode kommunikation
Den gode kommunikation er en absolut nødvendighed i enhver sund virksomhedskultur. Den positive energi skal være til stede på arbejdspladsen. Det skal gerne være en virksomhed, som man ser frem til at møde ind til hver morgen, og hvor der ikke driver en dårlig atmosfære rundt i lokalerne.

  • Kommuniker i en god tone – og husk at ros hinanden, når I bemærker et godt stykke arbejde medarbejderen eller kollegaen har foretaget.

  • Hvis man skal give negativ feedback, så gør det gerne ansigt til ansigt. Mailkorrespondancer kan hurtigt misforstås, og man kan ikke aflæse hinandens mimik og ordsprog, som kan lette tonen.

Den gode kommunikation kan give mange positive ting med sig på vejen. Først og fremmest så vil det styrke sammenholdet på arbejdspladsen og give et sundt miljø, som vil styrke motivationen blandt alle medarbejderne.

Continue Reading

Erhverv

Drømmer du om et liv som selvstændig? Sådan kommer du i gang

Published

on

Livet som selvstændig er noget, mange drømmer om. Muligheden for selv at skemalægge sin hverdag, at være sin egen chef og chancen for at stable noget storartet på benene er blot nogle af de ting, du får lov til som selvstændig. Hvis du ønsker at starte din egen virksomhed, er der dog en række ting, du skal vide, hvis du vil få en så god start som muligt.

Skaf den nødvendige kapital

Det kan være rigtig dyrt at starte en virksomhed op fra bunden. Udover at der skal finansieres til selve opstarten, så koster det også penge at drive en virksomhed. Derfor skal du først og fremmest i gang med at skaffe den fornødne kapital.

Langt de fleste sparer op over en længere periode, men mangler du lige det sidste til at finansiere opstarten, så er der en anden mulighed: Lån penge og kom i gang hurtigere. Du skal tænke dig om, inden du tager et erhvervslån. Låner du mere, end du/virksomheden er i stand til at betale tilbage igen, så risikerer din virksomhed blot at gå bankerot. Undersøg derfor altid, om du har andre alternativer – eksempelvis at starte småt ud.

Hvordan ønsker du at distribuere dine produkter?

Nogle ønsker udelukkende at drive en online webshop, hvorfra produkterne kan købes, hvorimod andre foretrækker en fysisk butik. Du kan også kombinere disse to løsninger, hvilket giver dig et større felt at distribuere dine produkter på.

Alliér dig med en forretningspartner

Er du lige sprunget ud som selvstændig, er der mange ting, du skal tage stilling til – og det kan være svært, hvis du står helt alene med det. Du kan med fordel alliere dig med en forretningspartner, du kan sparre med og som tillige kan tage en del af arbejdsbyrden fra dine skuldre af.

Continue Reading

Erhverv

Sådan afholder du en vellykket virtuel konference

Published

on

Det bliver stadigt mere populært at afholde virtuelle konferencer fremfor fysiske. En af grundene er, at du kan samle rigtig mange mennesker fra hele verden med blot få klik. Har du planer om at afholde en virtuel konference inden for den nærmeste fremtid, og vil du gerne være helt sikker på, at konferencen sidder lige i skabet? Så kan du med fordel læse med videre.

Sørg for at elektronikken fungerer

Der er intet værre end en mikrofon, der skratter og piber, eller et videokamera der er af så dårlig kvalitet, at du dårligt nok kan se, hvem du taler sammen med og omvendt. Så inden konferencens start, så bør du sørge for, at elektronikken er opdateret og fungerer optimalt. På den måde kan du mindske chancen for IT-problemer og gener, inden konferencen løber af stablen.

Book et studie i behagelige og professionelle rammer

Har du endnu ikke fundet det perfekte lokale til at danne rammerne om din virtuelle konference? Så kan du overveje at booke et studie. Det giver dig mulighed for at afholde en virtuel konference i professionelle rammer. Du skal blot koncentrere dig om at kommunikere dit budskab fremfor at spekulere over, hvorvidt elektronikken fungerer optimalt. Du kan med fordel vælge et studie med en backstage, hvor du som arrangør samt eventuelle talere kan tilbringe tiden før såvel som efter, at I går online.

Planlæg konferencen nøje med øvrige arrangører og talere

Planlægning er nøglen til et vellykket event, og det gælder især, når konferencen foregår virtuelt. Derfor gør du altså klogt i at planlægge konferencen ned til mindste detalje og notér gerne tidsangivelser på, så du hele tiden kan sikre dig, at konferencen forløber, som den skal. Planen for konferencen skal de øvrige arrangører og talere naturligvis også være en del af, således at alle kender til konferencens forløb.

Continue Reading

Populært