Google Ads kampagner kan være med til at øge målrettet og relevant trafik, og det er derfor relevant for virksomheder i alle størrelser. Men de fleste virksomheder har ikke selv kompetencerne til at arbejde med Google Ads, hvorfor flere og flere vælger at få professionel hjælp. I denne artikel får du tre gode grunde til, hvorfor du skal vælge at samarbejde med et ads bureau.
- Du får de bedste resultater med en Google Ads specialist
Der er ingen tvivl om, at en Ads specialist med flere års erfaring skaber de bedste resultater. Derfor må du også overveje, om du har råd til selv at gøre arbejdet halvt, når du kan hyre en specialist til at gøre det helt. Ads kampagner bringer desuden øjebliklige resultater, så det er en af de mest effektive måder at udvide din online tilstedeværelse på, og netop af den årsag er det ikke her, du skal satse på at ordne det selv. Der er nemlig stor forskel på, hvor gode resultater en Ads kampagne giver, og et Ads bureau investerer både tid, ekspertise og kreativitet i planlægningen, eksekveringen og optimeringen af kampagnearbejdet, så dine annonceringskroner bliver forvaltet bedst muligt.
- Du skal ikke tænke på administration og optimering
Vedligeholdelsen af en Google Ads konto indebærer flere forskellige aktiviteter, herunder søgeordsanalyse, kampagneplanlægning og identificering af annoncegrupper, budgetplanlægning og justering af budpriser, tekstforfatning, kampagneovervågning og rapportering af resultater. Det kan være svært at finde tid til alt det i en travl hverdag. Både fordi det ikke er blandt ens daglige opgaver og fordi det er en kompleks proces, der kræver tid, kreativitet og strategisk indsigt, og kun en kombination kan give de resultater, som får din virksomhed til at skille sig ud fra konkurrenterne. En Ads specialist arbejder med dette dagligt og ved derfor lige, hvordan det skal gribes an, så du holder en god ROAS (Return On Ad Spend).
- Du holder budgettet og får plus på bundlinjen
Men er dine penge godt givet ud, hvis du vælger at få et Google Ads bureau på sagen? Giver det plus på bundlinjen eller er det penge lige ud af vinduet? Det er formentlig nogle af de spørgsmål, man som virksomhed stiller sig selv. Men eftersom det er specialister, som du har med at gøre, skal du ikke bekymre dig. De sørger for, at du holder dig til budgettet og at dine annonceringskroner skaber indtægt og ikke blot er en udgift for dig. Du kan se dem som en professionel håndværker, som sørger for, at det hele fungerer optimalt. Og hvis de ikke lever op til dine forventninger, vil du lynhurtigt opdage det, da det er målbart at arbejde med Ads.
Så hvis du ønsker at øge din hjemmesides synlighed og trafik og herigennem omsætning, kan du med fordel kontakte nogle forskellige bureauer. Det er vigtigt, at du i sidste ende vælger et bureau, som passer til din virksomhed og som du stoler på, da det bliver en form for samarbejdspartner for dig.