Connect with us

Erhverv

Drømmer du om et liv som selvstændig? Sådan kommer du i gang

Published

on

Livet som selvstændig er noget, mange drømmer om. Muligheden for selv at skemalægge sin hverdag, at være sin egen chef og chancen for at stable noget storartet på benene er blot nogle af de ting, du får lov til som selvstændig. Hvis du ønsker at starte din egen virksomhed, er der dog en række ting, du skal vide, hvis du vil få en så god start som muligt.

Skaf den nødvendige kapital

Det kan være rigtig dyrt at starte en virksomhed op fra bunden. Udover at der skal finansieres til selve opstarten, så koster det også penge at drive en virksomhed. Derfor skal du først og fremmest i gang med at skaffe den fornødne kapital.

Langt de fleste sparer op over en længere periode, men mangler du lige det sidste til at finansiere opstarten, så er der en anden mulighed: Lån penge og kom i gang hurtigere. Du skal tænke dig om, inden du tager et erhvervslån. Låner du mere, end du/virksomheden er i stand til at betale tilbage igen, så risikerer din virksomhed blot at gå bankerot. Undersøg derfor altid, om du har andre alternativer – eksempelvis at starte småt ud.

Hvordan ønsker du at distribuere dine produkter?

Nogle ønsker udelukkende at drive en online webshop, hvorfra produkterne kan købes, hvorimod andre foretrækker en fysisk butik. Du kan også kombinere disse to løsninger, hvilket giver dig et større felt at distribuere dine produkter på.

Alliér dig med en forretningspartner

Er du lige sprunget ud som selvstændig, er der mange ting, du skal tage stilling til – og det kan være svært, hvis du står helt alene med det. Du kan med fordel alliere dig med en forretningspartner, du kan sparre med og som tillige kan tage en del af arbejdsbyrden fra dine skuldre af.

Continue Reading

Erhverv

Gå fremtiden sikkert i møde med en datastrategi

Published

on

Der er rigtig mange virksomheder, der overser hvor meget potentiale, der er ved at kunne omdanne sine data til viden og derfor hellere vil undgå de ekstra omkostninger det kræver.

På trods af de ekstraomkostninger der er forbundet med at kortlægge en datastrategi, så er det ikke noget vi vil kunne komme udenom i fremtiden. En datastrategi er med til at sikre at virksomheder får effektiviseret deres arbejdsprocesser og kan finde frem til forbedrings- og optimeringsmuligheder. Derfor bør datastrategien være en helt central rolle for større virksomheder, da det er med til at sikre virksomheders konkurrenceevne i markedet og ikke mindst sikre data i fremtiden.

Viden om data

Det er helt essentielt for succesfulde virksomheder at agere ud fra valide data. Valid data muliggør at virksomhederne kan træffe intelligente beslutninger såsom:

  • Investere i de rigtige markeder
  • Sælge til de rigtige kunder
  • Konkurrere mod de rigtige virksomheder

Ved at have disse indsigter kan virksomheder opnå et større vækstpotentiale, og det er i enhver virksomheds interesse. Beslutingerne træffes baseret på viden, og denne viden opnås ved at have adgang til data. “Hvordan får man så disse data?” Der er flere måder at indsamle data, en af metoderne er at indsamle dem manuelt. Denne metode udføres ved at lave spørgeskemaer og sende dem ud til potentielle interessenter. Andre virksomheder gør også brug af interviews. Denne fremgangsmåde kan være meget ressourcekrævende både økonomisk og tidsmæssigt.

Den anden metode kan dog spare dig for alt det “bøvl”, der er forbundet med at indsamle data. Denne metode går helt enkelt ud på at tage fat i en virksomhed, der allerede indsamler samt tilbyder disse data. Disse firmaer findes der et par stykker af, og det er derfor vigtigt at researche hvilke og hvad disse tilbyder.

Data know how

Dun & Bradstreet er en global virksomhed der i mange år har hjulpet virksomheder med at vækste gennem datadrevne løsninger, de tilbyder bl.a.:

  • Drive effektivitet via data
  • Reducere din risiko ved at håndtere kredit
  • Højne indtægter via identifikation af dine målgrupper

Dun & Bradstreet tilbyder at give dig indsigt i dybdegående, varierende samt præcise business data, der bidrager til data know how, få de 5 råd til data know how her. At have data know how er ensbetydende med at kunne:

  • Investere i de rigtige markeder
  • Sælge til de rigtige kunder
  • Konkurrere mod de rigtige virksomheder

Dun & Bradstreet har via deres virksomhedsdatabase mulighed for at tilbyde dig en helt unik indsigt, så du kan skabe relevante segmenter, der gør jer i stand til at personalisere jeres kundekommunikation. De hjælper virksomheder i hele verden med alt fra:

  • Compliance
  • Salg og marketing
  • Risk og credit
  • CRM og BI
  • Målgruppe og segmentering

Dun & Bradstreet kan hjælpe jer med værdifuld data.

Continue Reading

Erhverv

Styrk sammenholdet på arbejdspladsen

Published

on

Sammenhold er alfa og omega for en sund virksomhed. Det kan være drivkraften til at yde det ekstra på arbejdspladsen, og derfor er det altså ikke ligegyldigt at prioritere det gode sammenhold og det sociale aspekt blandt kollegaerne.

Brug byen – og skab fælles oplevelser
Driver du virksomhed i Østjylland – nærmere bestemt Horsens-omegn? Fængselsmuseet, det gamle statsfængsel i Horsens, er bestemt et besøg værd og det oplagte udflugtsmål til en firmatur. Her kan man blandt andet komme på rundvisning, og opleve den interaktive museumsoplevelse. Dette skaber en fælles oplevelse blandt kollegaerne, om man har nogle nye ting at snakke om omkring frokostbordet.

Generelt kan det være en god idé at holde sig opdateret omkring den by, som man driver virksomhed fra. En måde at gøre dette på kan være gennem lokalaviser, fx Horsens Netavis. På denne måde kan man stable en tættere kontakt med ens potentielle kunder, og lære målgruppen væsentlig bedre at kende gennem lokalnyheder og hvad, som rører sig i byen.

Den gode kommunikation
Den gode kommunikation er en absolut nødvendighed i enhver sund virksomhedskultur. Den positive energi skal være til stede på arbejdspladsen. Det skal gerne være en virksomhed, som man ser frem til at møde ind til hver morgen, og hvor der ikke driver en dårlig atmosfære rundt i lokalerne.

  • Kommuniker i en god tone – og husk at ros hinanden, når I bemærker et godt stykke arbejde medarbejderen eller kollegaen har foretaget.

  • Hvis man skal give negativ feedback, så gør det gerne ansigt til ansigt. Mailkorrespondancer kan hurtigt misforstås, og man kan ikke aflæse hinandens mimik og ordsprog, som kan lette tonen.

Den gode kommunikation kan give mange positive ting med sig på vejen. Først og fremmest så vil det styrke sammenholdet på arbejdspladsen og give et sundt miljø, som vil styrke motivationen blandt alle medarbejderne.

Continue Reading

Erhverv

Sådan afholder du en vellykket virtuel konference

Published

on

Det bliver stadigt mere populært at afholde virtuelle konferencer fremfor fysiske. En af grundene er, at du kan samle rigtig mange mennesker fra hele verden med blot få klik. Har du planer om at afholde en virtuel konference inden for den nærmeste fremtid, og vil du gerne være helt sikker på, at konferencen sidder lige i skabet? Så kan du med fordel læse med videre.

Sørg for at elektronikken fungerer

Der er intet værre end en mikrofon, der skratter og piber, eller et videokamera der er af så dårlig kvalitet, at du dårligt nok kan se, hvem du taler sammen med og omvendt. Så inden konferencens start, så bør du sørge for, at elektronikken er opdateret og fungerer optimalt. På den måde kan du mindske chancen for IT-problemer og gener, inden konferencen løber af stablen.

Book et studie i behagelige og professionelle rammer

Har du endnu ikke fundet det perfekte lokale til at danne rammerne om din virtuelle konference? Så kan du overveje at booke et studie. Det giver dig mulighed for at afholde en virtuel konference i professionelle rammer. Du skal blot koncentrere dig om at kommunikere dit budskab fremfor at spekulere over, hvorvidt elektronikken fungerer optimalt. Du kan med fordel vælge et studie med en backstage, hvor du som arrangør samt eventuelle talere kan tilbringe tiden før såvel som efter, at I går online.

Planlæg konferencen nøje med øvrige arrangører og talere

Planlægning er nøglen til et vellykket event, og det gælder især, når konferencen foregår virtuelt. Derfor gør du altså klogt i at planlægge konferencen ned til mindste detalje og notér gerne tidsangivelser på, så du hele tiden kan sikre dig, at konferencen forløber, som den skal. Planen for konferencen skal de øvrige arrangører og talere naturligvis også være en del af, således at alle kender til konferencens forløb.

Continue Reading

Populært