Denne artikel er udarbejdet i samarbejde med Profil Partners og Trademax. Artiklen kan indeholde betalte links.
Inden for branchen af rekruttering er der stor konkurrence. Der findes et væld af forskellige rekrutteringsbureauer, og hvis du gerne vil tages seriøst og skille dig ud i mængden, er det fornuftigt at gøre dig nogle overvejelser om, hvordan du præsenterer dit bureau, og hvilke muligheder du tilbyder. I denne artikel kommer vi med gode råd til, hvordan du kan skille dig ud i mængden som et kompetent rekrutteringsbureau med et højt niveau.
Inspirerende omgivelser er alfa og omega
Som rekrutteringsbureau oplever du at få virksomheder forbi til en snak om behov, ønsker og krav til en kommende medarbejder. Det betyder naturligvis, at du skal sørge for at byde vedkommende velkommen i inspirerende og pæne omgivelser. Den måde du indretter dit rekrutteringsbureau på, kan nemlig også afspejle dine arbejdsmetoder og -tilgange. Hvis dit kontor roder eller ikke er rengjort, risikerer du at fremstå ustruktureret og uden overskud, og er der noget virksomheder og jobsøgende søger hos et rekrutteringsbureau, er det struktur, overskud og ikke mindst gennemsigtighed.
Sørg for at indrette kontoret, således der er luft og plads og find gerne nogle moderne og funktionelle møbler, der signalerer, I er nytænkende og følger tidens udvikling og ånd. Du kan eksempelvis indrette kontorpladserne med almindelige kontormøbler, men lave en zone med bløde og komfortable sofaer og et sofabord, hvor gæster kan vente, indtil de bliver kaldt ind. Se mere på Trademax, som har et enormt udvalg af flotte og funktionelle møbler.
Kvalificeret og kompetent medarbejderstab
Når man foretager en Google søgning efter rekrutteringsbureauer, er listen lang. Det vidner i særdeleshed om, hvor stor konkurrencen er. En anden måde, hvorpå du kan skille dig ud og blive taget mere seriøst på, er ved den måde du griber rekrutteringsopgaver an på. Der er rift om de gode medarbejdere, men med en målrettet og kompetent headhunting, kan man nå rigtig langt. Ved at benytte deciderede headhunters i dit bureau, signalerer du, at I har medarbejdere til rådighed, som er ansat til at afdække virksomhedernes ønsker, krav og forventninger til en ny medarbejder og ikke mindst lokalisere og kontakte relevante kandidater.
I stedet for at virksomhederne blot får tilsendt en e-mail med potentielle kandidater, som de selv skal vurdere og forholde sig til, bliver de tilknyttet en dedikeret og dygtig headhunter, som har til opgave at finde netop dén medarbejder, som virksomheden efterspørger. Som virksomhed undgår man dermed stort set alt det praktiske og skal kun forholde sig til noget, når en headhunter kommer med en eller flere kvalificerede bud.
Med headhunters viser I, at I er seriøse og ønsker en frugtbar rekrutteringsproces for jer og virksomhederne. Headhunting er ikke nemt arbejde, og det kræver gennemarbejdede arbejdsmetoder og systemer samt flere års erfaring og indsigt, hvilket virksomheder sætter stor pris på.