Connect with us

Erhverv

Spar på varmen i din virksomhed med nye vinduer

Published

on

Som ejer af en nystartet virksomhed er der mange ting, man skal tænke på og holde øje med. I starten handler det ofte om at få sat godt gang i virksomheden og få alting op at køre – det er ikke mange, der har øje for de mere langsigtede beslutninger. Det er lidt ærgerligt, da langsigtede beslutninger også er vigtige at tage i opstarten, da de ofte kan være en fordel senere hen.

Sådanne langsigtede beslutninger kan fx være vinduer i virksomhedens bygninger. Gode vinduer betyder en hel del ikke blot i forhold til lys og velvære for ansatte eller besøgende, men også i forhold til, hvor mange penge man skal bruge på varme hver måned.

Besparelse hver måned

Når man kan spare penge på varme med nye vinduer, betyder det en besparelse hver måned, og selvom det ikke virker som mange penge fra måned til måned, er det en stor besparelse i det lange løb. Vinduer har en stor indflydelse på varmetabet i bygninger – der menes, at cirka 7 procent af varmetabet i et gennemsnitshus sker gennem vinduerne, men hvis vinduerne er af ældre dato eller i dårligere stand, kan varmetabet være meget større. Som ny virksomhedsejer kan man kun være interesseret i at spare penge, hvor man kan, for at få økonomien til at hænge sammen i den nye virksomhed.

Energimærkede ruder

Vinduer har energimærker, ligesom man normalvis kender det fra hårde hvidevarer og lignende. Skalaen går fra A til F. Jo højere vinduerne er på skalaen, jo bedre holder de på varmen i bygningen. Det er derfor vigtigt at være opmærksom på, hvor på skalaen de nye vinduer befinder sig, så man ved noget om vinduernes evner til at isolere. Med nye vinduer, der holder bedre på varmen, er der ikke i ligeså høj grad behov for at varme bygningerne op, og det er både bedre for pengepungen, men også for miljøet.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Erhverv

Gør konstruktions- og reparationsarbejde nemmere og hurtigere

Published

on

Om du er udlært inden for branchen eller blot hjemmegående amatør, er det favorabelt at kunne begynde og afslutte konstruktionsprojekter hurtigst muligt. Hvis du er professionel, vil du hurtigt videre til næste projekt, og hvis du er amatør, vil du hurtigst muligt nyde dit fornemme stykke arbejde. For at få fikset projektet hurtigst og nemmest muligt, gælder det om at få skaffet det rigtige grej:

  • Den store værktøjskasse, der indeholder det værktøj, som projektet kræver
  • De passende køretøjer til projektets type: f.eks. sakselift, gaffeltruck, gravko osv.
  • De passende varer om det så er det korrekte træ, metal, tagplader osv.

Men det vigtigste foregår inden projektet overhovedet er startet. Hvis man ikke optænker, klargøre og analyserer projektet korrekt, kan man støde ind i store problemer under selve det fysiske arbejde.

Inden du starter dine projekter: Husk disse ting

Hvis projektet ikke er skrevet ordentligt ned på papiret, så bliver det heller ikke ordentlig i virkeligheden. Du skal altid sørge for at nedskrive projektet så detaljeret og præcist som muligt, inden du går i gang. Der er også nogle andre ting, der helst skal være på plads, inden du begynder med hammer og sav:

  • Lav først nogle brainstorms omkring, hvad du ønsker, slutresultatet skal være – hermed render du ikke ind i at komme i tanke om ændringer halvvejs inde i arbejdet.
  • Få professionel hjælp/tips. Det er også en god idé lige at have en professionel vurdering ind over, som måske kan udpege ændringer eller risici ved dine planer.
  • Sørg for at dit grej er til rådighed, når du begynder at arbejde. Hvis du f.eks. skal bruge en sakselift, så sørg for at aftalen med den er fuldstændig klargjort.
  • Lav din research. Hvis du f.eks. skal lave om i haven, så undersøg hvilke problemer, du måske kunne løbe ind i, eller få inspiration fra andre.

Continue Reading

Erhverv

Skil dig ud blandt jobansøgere

Published

on

Det kan være svært at skrive en god ansøgning, men da det er din ansøgning, der afgør, hvorvidt du vil blive indkaldt til en samtale, så er det en vigtig egenskab at have. En ansøgning skal være kort og præcis, max 1 side, hvor der gerne skal være masser af afsnit med mellemrum, så den er letlæselig og overskuelig.

Sælg dig selv

Tænk på dig selv som et produkt, der skal sælges. Hvad vil være vigtigt at vide omkring dig? Hvad har du at byde på? Her er det vigtigt, at du husker at sælge dig selv. Virksomheden bliver nødt til at vide, hvad de får ud af at ansætte dig. Hvis du ikke sælger dig selv, vil du blot være en blandt de tusinde andre ansøgere, som ikke får særlig meget opmærksomhed.

30 sekunder

Når en virksomhed gennemgår ansøgninger, vil der ofte ikke blive brugt mere end 30 sekunder på hver ansøgning. 30 sekunder er stort set ingen tid, og det understreger vigtigheden af, at du får fremhævet de ting, som du kan bidrage med samt din personlighed.

Vis din personlighed

Skriv gerne, hvordan du håndterer forskellige situationer. Måske er du særlig optimistisk? Lad da virksomheden vide, at selv røde tal på bundlinjen ikke kan slå dig ud af kurs, og at du vil se det som en udfordring, der skal løses med det største smil på læben.

Søg hjælp, der hvor du kan

Det kan godt virke lidt som en videnskab i sig selv at skrive en god ansøgning. Derfor er det også med at søge hjælp, der hvor du kan. De fleste a-kasser og fagforeninger tilbyder hjælp og vejledning, når du skal skrive din ansøgning, og her er der specifikt ansat personer, der er eksperter inden for det at skrive ansøgninger, og de ved hvad, der virker i en ansøgning. Læs mere om a-kasser og fagforeninger på akasse-fagforening.dk.

Continue Reading

Erhverv

Ram dine kunder med online marketing

Published

on

Når man kører en virksomhed, så er det først og fremmest vigtigt, at man har styr på alt det formelle, man har styr på sin produktportefølje, man har styr på, hvad man står for, men mindst lige så vigtigt er markedsføring. Man kan have nok så gode produkter eller services, men får man dem ikke markedsført sig ordentligt, så kommer de aldrig videre end til lageret. Det handler om at få markedsført sine produkter mod de rette mennesker på det rette tidspunkt med de rette metoder. På dén måde optimerer man sit salg i sidste ende. 

Hvad er online marketing? 

Online marketing er helt traditionel markedsføring, men hvor det hele foregår på internettet. Marketing er en samlet betegnelse for de aktiviteter, som knytter sig til at udbyde et produkt eller en service som virksomhed. Det er de aktiviteter, som har til formål at fremme afsætningen af produktet/servicen. Dette gælder hvad end det foregår traditionelt eller online. Online marketing er ofte hurtigere og mere effektivt end traditionel markedsføring. Som virksomhed er det ikke bare vigtigt at markedsføre sig til forbrugerne, men også til andre virksomheder. Det er netop det, som går under navnet B2B marketing eller ”business to business” marketing. Det dækker over alt markedsføring, som går fra én virksomhed til en anden. 

Hvordan kommer jeg i gang med B2B online marketing? 

Det kan meget hurtigt komme til at virke som noget af en jungle at finde rundt i al hvad der omhandler marketing. Der findes så mange forskellige metoder og mange forskellige teorier, og det kan være svært at gennemskue hvilke, der er bedst at benytte sig af og hvordan man kommer i gang med det. Derfor er det en rigtig smart løsning at få hjælp udefra af nogle, som har rigtig godt styr på alt omhandlende B2B online marketing. De specialiserer sig i alt hvad der handler om B2B marketing, og kan derfor hjælpe dig med bl.a. at lære din målgruppe at kende, blive klogere på netop din virksomheds branche, sammensætte det helt rigtige mix af forskellige markedsføringsmetoder, så du kan ramme de helt rigtige kunder. Ved at sætte nogle andre til at stå for markedsføring, så kan man selv koncentrere sig om alt andet inden for virksomheden, som man selv har mere styr på og interesse for. 

Hvordan kan B2B online marketing hjælpe mig? 

B2B marketing kan hjælpe dig på den måde, at du meget mere effektivt kommer ud til de mennesker, som faktisk kunne have interesse for dine produkter. Det er en mulighed for at målrette dit fokus, og ramme de mest attraktive kunder på de rigtige tidspunkter. Med din markedsføring får du skabt en øget kendskabsgrad. Det vil sige, at flere vil lære virksomhedens navn at kende. Dem som allerede kender til virksomheden, vil fortsat blive mindet om den og vil være mere tilbøjelige til at købe derfra. Til sidst kan det føre til gode kontakter, og en øget afsætning i sidste ende. 

Continue Reading

Populært