Connect with us

Erhverv

Sommer og e-handel – dét skal du være opmærksom på

Published

on

Sponsoreret indhold

Sommeren er ankommet, og de kølige forårsaftener er afløst af varme sommerdage med temperaturer på over 20 grader. Og det betyder, at flere og flere danskere forlader hjemmene og bevæger sig ud i det ganske danske landskab for at nyde naturen eller udnytte de sommerfriske cafe-muligheder, der er i de danske storbyer.

Men med sommeren og solskin kommer også en adfærdsændring hos forbrugerne, der kan gøre ondt hos de mange e-handelsplatforme, der er på internettet – og i artiklen her kigger vi ind i, hvordan det kan påvirke salget online, at der i Danmark er bedre vejr. Læs med videre og bliv klogere på, hvordan vejrprognoserne kan være en indikator på, hvordan salget egner sig.

Godt vejr giver mindre salg

En af de ting, man efterhånden ikke kan diskutere længere er, at solskin giver dårligere salg online. For når solen skinner er der færre, der tilbringer tiden inde foran en computer eller tablet, og flere der vælger at lægge elektronikken fra sig og nyde det sommerskønne vejr. Sådan har det været længe, og selvom man i årevis har diskuteret, om det nu også var netop vejret, der var årsag til et dalende salg, er man nu blevet enige om, at der er en sammenhæng.

Det betyder også, at man i specielt Danmark kan forudsætte et salgsdrop, når sommeren er på vej. For netop det faktum, at sommeren kan være mild i Danmark, gør også, at det går endnu værre ud over salget, når så vejret er godt. Og det kan faktisk være katastrofalt for virksomheder, som er mindre modtagelige overfor fald i salget.

Og det er sådan set ligegyldigt, om man så sælger våddragter eller stearinlys – salget vil højst sandsynlig blive på påvirket alligevel, og man kan ikke prøve at omlægge hele salget til produkter, der måske komplimenterer sommervarmen, for samtlige statistikker viser nemlig, at dette salg flyttes fra de online butikker til de fysiske, som alligevel ligger ude i områder, der tillokker folkemængderne, når regn og vind skiftes ud med solskin.

Så i bund og grund er det varme himmelstrøg noget, vi må acceptere i forbindelse med e-commerce. Og selvom det i langt de fleste tilfælde ikke er katastrofalt, er det alligevel så mærkbart, at man som virksomhed bør indregne, at man i perioder med solskin vil få et markant mindre salg. 

Continue Reading

Erhverv

Det rette arbejdsmiljø hjælper på produktiviteten

Published

on

Der findes mange måder at øge din produktivitet på, så din arbejdsdag kan blive mere effektiv. Det kan blandt det ske ved at sørge for at have et godt arbejdsmiljø. På den måde skabes en naturlig og rar atmosfære, og du kan få noget arbejde fra hånden, så du rent faktisk kan holde fri efter fyraften.

Smuk og æstetisk indretning giver dig ro og overblik

En af de vigtigste men også ofte oversete aspekter af et godt arbejdsmiljø handler om indretning. Du har måske før hørt om, at rod kan skabe unødig stress og forvirring, og faktisk er der noget om det. Omgivelser, der lægger op til ryddede og rolige flader, har det derfor med at give positiv indvirkning på dit velvære såvel som din produktivitet.

Der findes mange forskellige måder at indrette kontoret eller arbejdsområdet på bedst mulig vis. Som hovedregel gælder dog, at det skal være overskueligt, enkelt, pænt, og ikke mindst understøtte netop dine arbejdsrutiner. Har du brug for yderligere rådgivning eller hjælp til kontor indretning, er der gode muligheder for dette.

Også atmosfæren imellem kolleger er vigtig

Man kommer næppe udenom, at der er andre ting end blot det indretningsmæssige, der spiller en rolle på arbejdsmiljøet. Også stemning imellem dig og dine kollegaer eller ansatte har en stor indflydelse. Her er det således vigtigt at gøre en indsats for, at der er et åbent miljø, hvor en gensidig respekt er til stede. Er dette ikke allerede tilfældet, kan I med fordel gøre brug af en række forskellige tiltag til at styrke medarbejderbåndet. Det kan være alt fra kageordninger til teambuilding-aktiviteter eller firmafester. Det vil altid være en unik situation for den enkelte arbejdsplads, hvorfor du må se på netop din situation og overveje, hvilke tiltag der kunne hjælpe til at skabe et endnu bedre arbejdsmiljø.

Continue Reading

Erhverv

Gode vaner på arbejdspladsen

Published

on

Hvis du er leder af en virksomhed, er du med til at påvirke, hvilke vaner der skal være en del af den daglige gang på arbejdspladsen. Der er forskellige vaner, der er gode at have på arbejdspladsen, fordi de kan gøre det rarere at være der for alle. Her får du nogle idéer til gode vaner, som du kan overveje at gøre til en større del af hverdagen på din arbejdsplads.

Snak åbent om tingene

Der kan komme rigtig mange gode ting ud af at snakke om tingene. Det er egentlig lige meget, hvad det så handler om. Dine ansatte skal kunne komme til dig som leder og omvendt. Hvis du og dine ansatte og dine ansatte indbyrdes, kan snakke åbent om alt hvad der foregår på arbejdspladsen, vil der kunne komme meget godt ud af det. Hvis nogen er i tvivl om noget, kan det hurtigt blive løst ved at snakke med en anden om det. Du som leder kan være med til at påvirke dette ved at gøre det klart overfor dine ansatte, at de altid kan komme til dig, når de er i tvivl om noget. Der skal være plads til, at alle kan give konstruktiv kritik og ros til hinanden.

Skab bedre hygiejne

Det er altid godt at have så god hygiejne på en arbejdsplads som muligt. Hvis hygiejnen er god, mindsker det også risikoen for sygdom. Det er ikke sikkert, at alle på arbejdspladsen har tid til hele tiden at gå og vaske hænder, så derfor er det rigtig smart at have håndsprit stående rundt omkring. Håndsprit er nemlig et godt supplement til almindelig håndvask. Det er hurtigt og nemt at bruge, når du er midt i en arbejdssituation. Det er lige meget, om du sidder ved et skrivebord eller står ved en maskine. Se udvalget her hos Vestergaard.

Continue Reading

Erhverv

Optimer din klinik og gør dine kunder lykkelige

Published

on

Ligegyldigt om du arbejder som tandlæge eller i skønhedsbranchen, er det vigtigt at have en velfungerende og indbydende klinik, som kunderne kan være trygge ved at besøge. Der skal være styr på hygiejnen, og så er det selvfølgelig en stor bonus, hvis I samtidig kan formå at gøre det hele lidt hyggeligt. Det er ikke alle, som er lige vilde med at tage på klinik, og du kan gøre dem en stor tjeneste ved at sørge for, at jeres udstyr er af den højest mulige standard. I denne guide kan du få idéer til, hvad du kan gøre for at få flere kunder i klinikken.

Til skønhedsklinikken

Klinikudstyr i høj kvalitet kan gøre forskellen mellem en god og dårlig forretning. Hvis du driver skønheds- eller fodklinik, er det derfor vigtigt, at du tænker nøje over virksomhedens inventar. Der skal selvfølgelig være pænt og ordentligt, men det vigtigste er alligevel, at jeres udstyr er i orden. Kunderne skal have rare stole at sidde i, de ansatte skal have ordentlige redskaber og arbejdstøj, og så skal teknikken selvfølgelig også fungere. Udstyr til klinik er en nødvendighed, og det er umuligt at drive forretning uden.

For de ansattes skyld

Udstyret i din klinik skal ikke kun være ordentligt for kundernes skyld. For de ansatte kan det nemlig blive en daglig plage at skulle gå på arbejde et sted, hvor der hverken er styr på sikkerhed eller hygiejne. Det er ikke negleteknikeres opgave at reparere ødelagte massagestole, og det er bestemt ikke optimalt, at medarbejdere bliver syge, fordi der ikke er styr på rengøringen. Et godt rengøringsfirma bør derfor være højt prioriteret, og det er også en god idé at have nogle værnemidler liggende i tilfælde af sygdom. Hvis du samtidig sørger for en velfungerende kaffemaskine, kan du være sikker på at have lykkelige ansatte i lang tid fremover.

Continue Reading

Populært