Connect with us

Erhverv

Sådan undgår du stressede medarbejdere

Published

on

Stressede medarbejdere og mental uro på arbejdspladsen er en betændt sygdom, der kan gøre markant skade på virksomhedens kultur og drift. Og i dag er det en ting, man som arbejdsgiver skal være særdeles opmærksom på, når man hver dag træder ind på arbejdspladsen og ifører sig den autoritet og det ansvar, man har som øverste ledelse.

Men for mange er den type medarbejderpleje måske ikke helt noget, man har i baghovedet, når man foreligger og drifter en forretning. Og det er en fejl, man faktisk let kan komme til livs, hvis bare man ved, hvordan man opererer på en sådan måde, at stress bekæmpes, og arbejdsglæden genopbygges.

Automatiserede processer hjælper

En af de største syndere, når det kommer til uro og stress på en arbejdsplads, er, når man er bagud med de administrative opgaver, der i virkeligheden ikke kommer bag på nogen. Her tales hovedsagligt om eksempelvis bogføringsopgaver eller stillingstagen til, hvordan man overholder den omdiskuterede persondataforordning.

Men som driftsleder er det også opgaver, man faktisk kan automatisere så meget, at det slet ikke kommer dertil, hvor opgaverne har nogen form for negativ indflydelse. Og hvis man tager sig tid til at undersøge, hvordan man kan komme disse bebyrdende opgaver til livs, kan man faktisk med meget få indgreb gøre virksomhedsdrift en del nemmere og mere overkommelig for alle involverede parter, hvorfor man i bedste fald undgår symptomer såsom stress og uro på arbejdspladsen. Tjek eventuelt mulighederne for at anvende fakturascanning i forhold til bogføring og bilagshåndtering. Det er nemt og overskueligt, og det tager lige så lang tid, som hvis man skulle aflevere et bilag fysisk til en bogholder eller lignende.

Virksomhedspsykolog – til ledelse og medarbejdere

På samme måde som med automatisering af de bebyrdende administrative opgaver er det forebyggende og behjælpeligt, hvis man har en plan for, hvordan man afhjælper psykisk ustabilitet og stress. Stress på arbejdsmarkedet er en af de sygdomme, der rammer hårdest, når en virksomhed må omrokere på grund af en stressmelding eller lignende. Og faktisk kan det være ganske overkommeligt at opsætte en handleplan, der kan tage hånd om en af denne type opgaver.

Den allerbedste løsning er, at man allierer sig med en virksomhedspsykolog og konsulent, der kan træde til, når man pludselig står med en medarbejder, der ikke på almindelig vis kan håndtere dirigering og instrukser fra ledelsen. Se blandt andet mulighederne hos NLP Aalborg. Her har man opnået erfaring med netop denne type opgaver. Og her kan man også hjælpe med at forberede en arbejdsgiver eller leder på, at denne type problemstillinger opstår.

 

Continue Reading

Erhverv

Drømmer du om at være iværksætter?

Published

on

Siden finanskrisen er antallet af nye iværksættere faldet, men faktisk har det aldrig været lettere, end det er i dag at starte en ny virksomhed. En stærk iværksætterkultur er vigtig for velstanden, men rigtig mange ved ikke, hvordan de skal gribe iværksætterdrømmen an. Hvis du drømmer om at blive iværksætter, så får du herunder nogle gode råd til, hvordan du kan gøre drømmen til virkelighed.

Når ideen er der, men modet mangler

For det første kræver det en idé at blive iværksætter, men heldigvis er der rigtig mange, der går og gemmer på en god idé. Hvis du har en god idé til en virksomhed, men du endnu ikke har fundet modet til at springe ud i at være iværksætter, så kan det være en god idé at søge inspiration hos andre iværksættere, der har turde tage springet.

Mod er en af de vigtigste ingredienser, hvis man drømmer op at starte en virksomhed, men mod og inspiration kan somme tider gå hånd i hånd. Hvis du går med en iværksætterdrøm i maven, så kan det være betryggende at vide, at andre har været i samme båd som dig og har klaret den. Det er altid en god idé at søge inspiration, hvis du drømmer om at være iværksætter, hvad enten du allerede har fået den gode idé eller ej.

De vigtigste ingredienser til at blive iværksætter

Det kræver mod at turde springe ud i noget, som er usikkert, og hvor der ingen garanti er for, at det bliver en succes. Mod, hårdt arbejde og netværk er de tre ting, som skaber succes. Når først du har samlet dig mod til at springe ud i livet som iværksætter, så skal du gøre op med dig selv, om du har tid og lyst til at bruge den tid, det kræver at få stablet en virksomhed på benene.

Som iværksætter er det vigtigt med et godt netværk. Et godt netværk er et netværk, som er målrettet den idé, virksomheden er baseret på. Der er heldigvis ingen, der siger, at netværket behøver at være der, inden du starter. Et godt netværk kan sagtens være noget, man opbygger undervejs, men det er en god idé at opsøge et netværk allerede i virksomhedens spæde start, da netværket oftest er afgørende for salg af virksomhedens produkter eller ydelser.

Som iværksætter handler det om at være opsøgende, og selvom det i starten kan være grænseoverskridende at opsøge kunder for at sælge sit produkt, så er det blandt andet sådan, man opbygger et netværk. Derudover er markedsføring selvfølgelig også en altafgørende faktor for en virksomhed.

En nyopstartet virksomhed kræver meget tid, og derfor kan det være dejligt at få selskab af en bekendt eller en date efter en lang dag på kontoret. Find en partner til uforpligtende hygge igennem Scor.dk – Her kan det både fungere som dates eller bare et møde med hensigt på venskaber.

Continue Reading

Erhverv

Iværksættere i restaurantbranchen: her kan du finde et stort udvalg af restaurant inventar

Published

on

Som iværksætter er der mange ting, du giver dig i kast med. Alt lige fra store til små projekter, men hovedsagen handler om, at du skal finde ud af, hvad du gerne vil arbejde med. Hvis du brænder for at starte din egen restaurant, cafe eller noget helt tredje i den dur, så bør du tænke grundigt over, hvad du gerne vil med dit spisested, hvilket signal du vil sende til dine kunder, hvad din målgruppe er, og hvordan du kan nå derhen.

Udseendet betyder næsten lige så meget som maden

Spisesteder er ikke kun gode, fordi de har god mad. Der bliver nødt til at ligge mere i det. Du ville nok ikke vælge at gå ind og spise på en restaurant eller cafe, hvis udseendet ser lidt spøjst ud. Hvis indtrykket ikke er komplet, kan det skræmme kunderne væk, og derfor er restaurant inventaret en utrolig stor del af dit spisested. Du kan finde et stort udvalg af restaurant inventar på Restuarantinventar.dk

Da udseendet har meget at sige, skal det også gå i harmoni med hinanden. Farvekoder og symmetri er noget af det vigtigste, du bør have i tankerne, når du skal til at købe restaurant inventar.

Restaurant inventar der trækker kunderne til

Selv hvis maden er fremragende, og nærmest kun modtager ros, så har restaurant inventaret som før nævnt meget at sige. Derfor får du et par tips til, hvordan du kan indrette dit spisested, så det tiltrækker kunder:

  1. Farver der går godt med hinanden er altid et hit. Neutrale farver rækker oftest længst.

  2. Symmetri i inventaret giver en god orden og stemning til hjernen og sindet hos dine kunder.

  3. Hygge er et must! Stearinlys og blomster vil være smukke at sætte frem. Måske vil du endda gå efter et look med lyskæder.

Continue Reading

Erhverv

Ræk ud efter eksperthjælp – sådan forbedrer du din virksomhed

Published

on

Er man virksomhedsejer, kan det virke grænseoverskridende at skulle hente hjælp udefra, fra folk der ikke direkte er ansat i virksomheden. På mange måder kan det dog være en god idé, og kan være medvirkende til at bringe virksomheden fremad. Grunden til dette kan du læse meget mere om her.

Derfor kan viden og hjælp fra eksperter gøre en forskel

Viden og hjælp fra eksperter kan i langt de fleste tilfælde gøre en betydelig forskel for en virksomhed – og sandsynligvis også for din. Der er nemlig meget, man kan gøre selv, men det er de færreste folk, der har viden eller handledygtighed inden for alle områder. Ved at grene sig ud og række efter hjælp fra folk, der har specialiseret sig, kan det altså åbne nye døre for den enkelte virksomhed.

Hvilke døre kan det åbne at række ud efter hjælp?

Ovenstående er naturligvis et meget bredt spørgsmål, og det er helt forskelligt alt efter den enkelte virksomhed og denne behov. Ikke desto mindre findes der dog områder, hvor næsten enhver virksomhed kan gavnes, nemlig med professionel hjælp til god online markedsføring.

God online markedsføring handler om mere end blot traditionelle redskaber og værktøjer. I stedet gælder det om at sætte sig ind i, hvordan man gør sin virksomhed synlig for potentielle kunder, for eksempel i forbindelse med søgeresultater. Vil du have hjælp fra eksperter inden for denne type område, kan du blandt andet finde dygtige fagfolk at alliere dig med hos Getresults.dk. De fokuserer på den enkelte virksomheds behov, og har et flot erfaringsgrundlag, der kan vidne om nogle af de gevinster, der kan være ved at hente hjælp.

Er du blevet inspireret, kan du med fordel overveje, hvilke andre områder, din virksomhed kan hente hjælp på. Selvom det kan føles som en omkostning, giver den slags nemlig ofte pote over længere sigt.

Continue Reading

Populært