Connect with us

Erhverv

Optimér arbejdsprocesserne i dit byggefirma

Published

on

Øg produktiviteten i dit byggefirma og sørg for en velstyret beholdning og spar på ressourcerne de steder hvor der er spild. Du får her nogle ideer til hvordan du hvor du bør optimere processerne i din byggevirksomhed.

Eliminér spild

Det er bedre at have et lille udvalg af ydelser, som I er gode til end at have en lang liste af ydelser, hvor I ikke er stærke på en tredjedel af dem. De processer som har et ringe udbytte bør derfor elimineres. Dette kan også være med til at øge effektiviteten gennem omlægninger af processerne og en reduktion af unødvendige aktiver.

En måde at eliminere spild på, er at sørge for man ikke har for meget værktøj. For store mængder værktøj resulterer i lavere effektivitet. Mange værktøjer kræver for det første meget tid og vedligeholdelse, og det kræver større lagre som også skal styres mere omhyggeligt. Hvis du har flere af det samme stykke værktøj, bliver nogle af disse værktøjer sandsynligvis aldrig brugt, og ligger derfor blot og tager plads. Store lagre er spild når afkastet på investeringen af det er for lav for dig eller dine kunder.

For at øge produktiviteten på byggepladsen kan du blandt andet sørge for at der er et mindre udvalg af værktøjer, at der er en nemmere adgang til det udstyr, som de rent faktisk har brug for på arbejdspladsen, og de bruger dermed mindre tid på at lede blandt gammelt eller defekt værktøj.

Benyt outsourcing

På de arbejdsprocesser hvor I ikke er stærke, kan I med fordel outsource opgaverne til et andet firma. På den måde skuffer I ikke jeres kunder I allerede har lavet et samarbejde med, hvis du har lovet at udføre denne opgave. For eksempel kan du outsource murerarbejdet, og måske også skaffe en lav murerpris til din kunde ved at gøre dette.

Dette vil give jer mere tid til at udføre jeres kernekompetencer samtidig med at I sparer penge på medarbejdere ved at eliminere den ydelse fra jeres serviceudbydelser.

Menneskelige ressourcer

Det er også en mulighed at spare penge på de menneskelige ressourcer. Når du står og skal bruge nogle håndværkere, der kan udføre en opgave for en af dine medarbejdere, der er sygemeldt, på ferie, eller noget lignende, kan det være en idé at hyre nogle billige håndværkere til at udføre vikaropgaver. Dette kan spare dig op til 30 procent på dine faste lønudgifter.

Disse tiltag vil give jer en mere simpel værktøjskasse, både i form af fysisk værktøj, såvel som håndværkere i jeres byggefirma. Det vil forbedre effektiviteten gennem en bedre organisering af jeres ressourcer. Det nedbringer overforbruget og personaletimer, som det tager med at tjekke lageret, samt sparer det jer meget tid og penge i sidste ende.

Continue Reading

Erhverv

Det er vigtigt at have de rigtige erhvervslokaler

Published

on

Som virksomhed er der vildt mange ting, som der skal være styr på. En af disse mange ting, er lokaler. Ordet ”lokaler” dækker over mange forskellige ting. Det dækker naturligvis over kontoret. For at kunne etablere et kontor, hvor man som virksomhed kan slå sig ned, må man først have et ordentlig lokale. Derudover dækker ordet ”lokaler” også over lager, butik eller showroom. Man må altså sige, at det er vigtigt, at man som virksomhed har styr på det med lokaler. Det kan have afgørende betydning for ens virksomhed, og hvordan det går med den, om man har de rette erhvervslokaler. Hvis man eksempelvis har et lager, som er for småt til at rumme alle ens varer, er det ikke godt. Det kan potentielt sætte en stopper for ens virksomhedsudvikling. Hvis I står derude som virksomhed og mangler nogle lokaler til, kan i gå på jagt efter nogle erhvervslejemål.

Stort udvalg

De fleste virksomheder, som står for at leje lokaler ud til virksomheder, har et utroligt stort katalog. Det vil sige, de har vildt mange forskellige erhvervslokaler, som de kan tilbyde jer som kunde. Det er ubetinget en positiv ting, da det åbner muligheden for, at I kan få lige erhvervslokaler, som matcher jeres behov fuldstændig. Hvis I er en virksomhed, som virkelig har brug for nogle lokaler, men de ikke behøves at være så store, står de med garanti til rådighed til at hjælpe jer. Der er jo ingen grund til at betale ekstra for, som man ikke bruger. Som virksomhed er det alligevel en god ide at tænkte fremtidssigtet, når man lejer lokaler. Lokalerne kan naturligvis opsiges til enhver tid, men der hører unægteligvis en del logistik med. Det vil sige, at hvis man er en nystartet iværksættervirksomhed, kan man med fordel leje store lokaler, selvom det ikke er nødvendigt lige nu og her.  

Continue Reading

Erhverv

Køb et exoskelet og undgå arbejdsskader

Published

on

Der er mange forskellige erhverv i Danmark. Nogle mere fysisk krævende end andre. Et eksempel på et erhverv, som er fysisk krævende, er mekaniker. Man skal som mekaniker, bevæge sig utroligt meget. Man skal stå op og ligge ned, og der er generelt meget fysisk aktivitet som mekaniker. Modsætningen til et job som mekaniker, er alle de erhverv, hvor man hovedsageligt sidder på en kontorstol med sin computer. Der er ikke særlig stor chance for, at man kommer til at lide fysisk overlast. Og netop fysisk overlast er et kæmpe problem ude i de erhverv, hvor der er meget fysisk aktivitet. Det er naivt at tro, at eksempelvis en murer kan holde ligeså lang tid på arbejdsmarkedet som en kontordame. Mureren må unægteligvis få lidt småskavanker med tiden, og derfor have svært ved at udføre sit arbejde. Hvis du står derude, og befinder dig i et job med meget fysisk aktivitet og ikke har lyst til at lide for meget fysisk overlast, er et Exoskelet løsningen til dig.

Aflastning af muskler og led

Et exoskelet er helt perfekt, hvis man ønsker at undgå fysisk overlast i sit arbejde. Det gør det muligt at bevæge sig frit ved hjælp af en let, mekanisk kabelteknologi, der medfører en markant aflastning af ens muskler og led. Det er super smart og praktisk, da det er ens muskler og led, som belastet under arbejde. Så hvis du har et arbejde, hvor du i store dele af arbejdsdagen bruger nogle udsatte dele af din krop, såsom ryg, skuldre, håndled og musklerne heromkring, så er et exoskelet som skabt til dig. Du undgår fysisk overlast, og effekterne af det er enorme. Det vil højst sandsynligt udmunde i, at du kan holde længere tid i dit arbejde, fordi din krop netop ikke har lidt tilstrækkelig meget fysisk overlast til at forhindre dig i udførelsen af arbejdet.

Continue Reading

Erhverv

Få øjnene op for de sociale medier til branding

Published

on

De sociale medier begyndte for alvor at få en plads i danskernes hverdag for nogle år siden. Lige siden da har de sociale medier overtaget en større del, og flere mennesker benytter sig af de sociale medier. Virksomhederne har fået en øjnene op for de sociale medier, da det er de er perfekte til markedsføring.

De populæreste sociale medier

Danskerne bruger dagligt medierne, og her kan du se, de mest benyttede, da det kan være med til at give dig et indblik i, hvor det kan være smartest at satse.

I dagligdagen viser undersøgelser, at omkring 53% af danskerne dagligt bruger Facebook, hvilket er det mest brugte medie hos danskerne. Efterfulgt af Facebook kommer Instagram sammen med Snapchat på 19%. Man kan derfor se, at der er en tydelig forskel på procentdelen af danskere på Facebook end på Instagram og Snapchat. På en fjerdeplads kommer YouTube, som de seneste år er blevet en kendt kanal på 16%.

Fordele

Hvis du ønsker opmærksomhed på din virksomhed og udvalget, som din virksomhed tilbyder, så er de sociale medier din rette ven. De sociale medier kan være med til at skabe en hurtig opmærksomhed, hvis du har den rette markedsføring. Du kan nemt få fat på din målgruppe igennem de sociale medier. Et eksempel kan f.eks. være Facebook, hvor du promoverer en annonce. På Facebook har du muligheden for, at du nemt kan nå ud til den målgruppe, som du ønsker er din markedsføringsskare. Dette gælder både bl.a. køn og alder, hvilket bl.a. også afspejler en af bonusserne ved de sociale medier. Du kan bl.a. få en Guide til Facebook annoncering, hvis du har en ide om, at platformen, Facebook, er det rette sted til promovering af din virksomhed.

Continue Reading

Populært