Connect with us

Erhverv

Kom godt i gang med en webshop

Published

on

Medarbejderne trives godt, kunderne er glade og virksomhedens økonomi ligger på den positive side. Der er altså smil og glæde i virksomheden. Smilet og glæden kan blive endnu større. Der er flere måde, du kan få virksomheden til at vækste og få endnu gladere kunder, men også potentielle kunder ovenikøbet. Kast dig ud i projektet om at få din virksomhed på det online marked. Det kan være du har tænkt tanken, men aldrig kom videre, det kan også være du har planen liggende helt ude på tungespidsen og klar til at påbegynde. Men du ved måske ikke helt, hvordan du skal gribe projektet an.

3 gode råd

Uanset hvor langt du er i processen, så er der visse ting, du med fordel kan overveje. Herunder kan du læse 3 gode råd om, hvilke overvejelser du kan gøre dig:

  • Størrelsen
  • Økonomien
  • Kreativiteten

Gør dig overvejelser omkring, hvor stor din webshop skal være. Tænker du at benytte webshoppen til 100 af virksomhedens produkter eller mere end 500 produkter?
Økonomien skal du også have i mente. Der er mange forskellige webshop-muligheder på markedet. Nogle kræver abonnementer, mens andre kan du selv købe og være din egen herre over. Så overvej, hvor mange penge, virksomheden skal ligge i en mulig webshop.
Det er også en fordel at bruge sin kreativitet, når virksomhedens produkter skal præsenteres på en webshop. Overvej opsætning og design.

Professionel hjælp

Er det stadig en for stor mundfuld at kaste sig over projektet, er der hjælp at hente. Flere firmaer står til rådighed for virksomheder, der ønsker at blive en del af det online marked, få nye kunder og skabe mere glæde og større smil. Du kan altså få professionel hjælp, som kan hjælpe dig godt i gang med en webshop til virksomhedens produkter. Du kan finde mere inspiration til en webshop hos Useweb.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Erhverv

Skil din virksomhed ud fra konkurrenterne

Published

on

Der findes et hav af virksomheder i Danmark og resten af verdenen. Det er derfor også blevet svært at finde en helt ny og opfindsom idé, som aldrig er blevet set før. Dog betyder dette ikke at det er en dårlig idé, men at der blot kan være flere konkurrenter på markedet. Derfor er det også vigtigt at kunne differentiere sig fra sine konkurrenter, da dette kan have afgørende betydning for din virksomheds succes.

Undersøg konkurrenterne

Noget så enkelt som en god undersøgelse af konkurrenterne er det bedste udgangspunkt, og kan allerede give dig mange af de oplysninger, som du behøver for at adskille dig på markedet. Hvem er dine konkurrenter, og hvor befinder de sig? – både geografisk og positionelt på markedet. Det er også væsentligt at finde ud af hvad der har, som du ikke har og omvendt. På den måde kan du allerede få et overblik, der kan hjælpe dig med at vide hvad der skal fokuseres på. Det vigtigste her er at undgå at kopiere konkurrenterne, selvom at deres metoder måske fungerer. Det kan måske virke fristende, men nøjes med at blive inspireret, og brug ellers tid på at gøre det til dit eget.

Forbrugerne kan også hjælpe dig

Det næste er at undersøge hvad dine forbruger, samt dine konkurrenters forbruger siger om og kræver af jer. For i sidste ende er de den vigtigste medvirken til din succes og konkurrenternes, da det netop er dem der skal benytte jeres ydelser eller produkter. Derfor kan det være relevant at lave en forbrugerundersøgelse, for at høre hvad de helt præcis forventer af din virksomhed. Dette kan måske resultere i at de ønsker noget der minder om eller er det samme som det dine konkurrenter har. Derfor skal man afgøre om man skal tilpasse forespørgslen til sin egen virksomhed, eller om man opfylde de ønsker forbrugerne har, på trods af at de minder om konkurrenternes. ”Kunden har altid ret”-mentaliteten er stadig reel, og forbrugerne kan være afgørende for din virksomheds overlevelse, så tag deres forespørgsler, ros og ris seriøst.

Overvej om en hjemmeside vil hjælpe dig

Da mange i dag benytter internettet til nethandel og til at undersøge virksomheder, kan en professionel hjemmeside måske også være en fordel. Man kan både bruge en website til at sælge sine produkter eller ydelser eller blot benytte det som en informationskilde, hvor forbrugeren kan hente oplysninger. Uanset hvad er designet vigtigt, fordi det kan repræsentere hele ens virksomhed, samt opfordre de besøgende til at kigge nærmere på siden. En god wordpress hjemmeside som er let tilgængelig, men samtidig udtrykker ens virksomheds værdier og visioner er også en god idé, fordi det giver en mulighed for at differentiere sig fra konkurrenterne. Derfor er det også en god idé at gøre brug af eksperter, hvis man ikke selv ved hvordan man laver en professionel hjemmeside. På den måde sikrer man sig at alt på hjemmesiden fungerer optimalt, og ser ud præcis som man ønsker det. En misvissende hjemmeside kan nemlig ligne et dårligt fupnummer, og derfor også have en forkert virkning på de besøgende.

 

 

 

 

Continue Reading

Erhverv

Brug en vittighed og bryd isen til forretningsmødet

Published

on

Langt de fleste mennesker er lidt generte og kan føle sig ubehageligt tilpas når de skal møde nye mennesker, eller hvis de skal igennem pressede situationer som f.eks. forretningsmøder. Der findes mange måder, hvorpå man kan bryde isen til denne slags møder, konferencer og lignende.

Den bedste måde at bryde isen på, er oftest ved at starte ud med en vittighed eller en sjov kommentar, der passer til det forum man befinder sig i. Humor er én af de ting, der binder folk sammen, da alle mennesker kan grine over noget – det handler blot om at finde ud af, hvad der fungerer.

Til forretningsmøder og konferencer skal man ikke starte med de mest platte vittigheder man kan finde på internettet. Dog kan man sagtens finde en vittighed, der får alle til at grine og derved åbner op for både ens eget humør, men også for andres.

Sådan vælger du den rette vittighed i ethvert forum

Der findes et utal af forskellige vittigheder på internettet – det handler bare om at vide, hvor man finder de bedste. Når du skal bruge en vittighed, er det en god idé at vælge en, der passer til det setting du befinder dig i.

Når man bruger jokes som icebreakers, skal man passe på, at man ikke kommer til at støde nogen undervejs. Derfor bør man udelukke vittigheder, der har specifikke målgrupper, eller minoriteter, som hovedperson.

Man kan sagtens bruge de berømte bar-jokes ved et forretningsmøde, da disse oftest handler om at forhandle om noget. På samme måde kan man bruge en smart og vittig bemærkning om teknik, hvis ens præsentation driller eller at ens papirer falder på gulvet. Det handler om at se sit publikum lidt an inden man blot fortæller en tilfældig vittighed, da andre ofte dømmer på ens intellekt.

Continue Reading

Erhverv

Fortæl din virksomheds historie med visuel identitet

Published

on

Når man skal købe et produkt, så ser man ikke kun på selve produktet – men også på, hvordan og hvem virksomheden er. Derfor er det vigtigt, at kunderne opfatter dig og din virksomhed som troværdig således, at de vælger din virksomhed fremfor konkurrenterne. Den troværdighed kan du blandt andet skabe ved at fokusere på visuel identitet.

Hvad er visuel identitet?

Visuel identitet handler om visuelt at signalere, hvem din virksomhed er og, hvad virksomhedens historie er. Det betyder, at det skal være klart for kunderne, hvad der karakteriserer din virksomhed. Det kan eksempelvis være svaret på følgende spørgsmål:

  • Hvem er I?
  • Hvor vil I hen?
  • Hvilke værdier står I for?
  • Hvordan adskiller I jer fra lignende virksomheder?

Svarene på spørgsmålene kan både besvares i virksomhedens logo, hjemmeside og i den skriftlige kommunikation. Det handler om, at dine nuværende og kommende kunder kan genkende og forstå udtrykket i din visuelle identitet. Det er vigtigt, fordi dine kunder skal have et klart billede af, hvem din virksomhed her, da den så vil fremstå endnu mere troværdig. Det kan hjælpe til, at kunderne i højere grad vil vælge din virksomhed fremfor konkurrenternes.

 

Sådan opnår du en stærk visuel identitet

For at opnå en stærk visuel identitet kan det være godt at fokusere på tre hovedområder, nemlig: logo, hjemmeside og skriftlig kommunikation.

  • Det kan godt betale sig at gennemtænke virksomhedens logo, da det er en stor del af virksomhedens visuelle identitet. Det er vigtigt, at logoet er unikt for virksomheden. Det nytter ikke noget at bruge et tilfældigt symbol eller billede. Derfor kan det være en god idé at få designet et logo professionelt således, at du både er sikker på, at du ikke bryder med nogen ophavsret samtidig med, at du sikrer, at logoet afspejler din virksomhed, både i valget af farve, skrifttype, figurer eller billede. Du kan eksempel få hjælp til at vælge det rigtige logo hos firmaet Wonwon – visuel identitet.
  • Det kan også være en god idé at gøre noget ved din virksomheds hjemmeside. En hjemmeside med dårlig grafik, som ikke har opdateret indhold eller stil, kan godt give et dårligt indtryk af virksomheden. Hjemmesiden er nemlig også en stor del af din virksomheds visuelle identitet. Tænk derfor over, at logo og hjemmesidedesign skal passe sammen, både i valget af farver og skrifttype. Derudover kan det være en god idé, at hjemmesiden udtrykker, hvad der karakteriserer din virksomhed. Det skal forstås sådan, at hvis din virksomhed beskæftiger sig med kreativitet, så skal hjemmesiden være præget af det. Eksempelvis med skæve linjer og former samt masser af farver.
  • Til sidst er det også godt at have den skriftlige kommunikation i orden. Det drejer sig om alt det kommunikation, som din virksomhed udsender. Det er vigtigt, at kunderne kan genkende virksomheden, ligegyldigt om det er et Facebook-opslag eller teksten på hjemmesiden. Derfor skal du holde dig til den samme tone og stil i det du skriver. Derudover skal sproget og grammatikken være i orden, da det ellers hurtigt kan virke uprofessionelt.

Continue Reading

Populært