Connect with us

Erhverv

Kom godt i gang med den nye virksomhed

Published

on

I dagens Danmark er det yderst populært at starte sin egen virksomhed op. Denne popularitet betyder dog desværre, at der er stor konkurrence på markedet, og der er derfor mange, der falder fra med tiden, fordi de ikke kan få det til at løbe rundt. I det følgende vil du kunne læse et par gode råd til, hvordan du kommer godt i gang med din nye virksomhed.

Gode lokaler

Som det allerførste skal du vurdere, hvorvidt dine nye virksomhed har brug for lokaler eller ej. Hvis det kun er dig, der er i virksomheden, er der ikke nogen synderlig grund til at anskaffe lokaler, men hvis I er flere, eller du har planer om at udvide med flere indenfor kort tid, er det en god ide at få fat i lokaler. Hvor store lokaler du har brug for, afhænger meget af, hvad du skal bruge dem til, og hvor hurtigt du vil ekspandere. Lad være med at vælge for store lokaler fra start, men sørg alligevel for, at der er lidt plads til udvidelse i dem.

Kunden i fokus

Allerede fra starten af er det vigtigt, at du har en mentalitet, der lyder på, at kunden skal være i fokus. Hvis du sørger for at have det i hovedet, vil du kunne skabe en større loyalitet til dine kunder igennem de valg, som du foretager. En af de strategier, som du kan benytte for at opfylde dette, er det såkaldte CRM. Du kan klikke her og læse mere om, hvad det egentlig er, men kort fortalt er det en måde, hvorpå du kan udvikle og styrke dine nuværende kunder, samtidig med at du tiltrækker nye.

Få styr på produkterne

Uanset om du sælger et fysisk produkt eller ej, er det vigtigt, at du har styr på præsentationen af disse allerede fra starten af. Det vil sige, at hvis det er et fysisk produkt, som du sælger, skal du have en webshop op at køre, hvor du giver kunder muligheden for at købe og læse om det, som du kan tilbyde. Besøg hjemmesiden her og find ud af mere om muligheden for at skabe en webshop. Hvis det ikke er et fysisk produkt, du sælger, skal du stadig sørge for at have en hjemmeside, der går i dybden med det, som du tilbyder.

Styrk virksomhedens profil

Når du lige har startet en virksomhed, er det vigtigt, at du gør dig bemærket. En af måderne, hvorpå du kan gøre dette, er ved at tage med til virksomhedsmesser rundt om i landet. Ved at have stande på disse messer inviterer du potentielle kunder og samarbejdspartnere til at høre mere om dig, din virksomhed, og hvad I kan tilbyde til netop den pågældende person eller repræsentant, der står over for dig.

Sørg for at gøre dig bemærket på disse messer med anderledes stande, og sørg for at have noget med, som de kan huske dig på – bolsjer, kuglepenne, visitkort mv.

Continue Reading

Erhverv

Hemmeligheden bag et algefrit hus

Published

on

Er du også træt af, at dit hus er fyldt med alger og mos? Det giver ikke bygningerne det udseende udadtil, som du gerne vil have. Alger og mos er faktisk ikke med til at nedbryde materialerne på bygningens holdbarhed, som mange tror, men det er alligevel det første, dine gæster ser, når de ankommer, hvorfor det selvfølgelig gerne skal fremstå så knivskarpt som muligt. Faktisk kan det sagtens lade sig gøre at komme af med disse uvelkomne planter på dit hus, så dette hus nemlig får et helt nyt liv.

Effektiv rensning af facaden

Det er nemlig muligt at få fjernet alger og snavs med en effektiv facaderens. På denne måde for du både fjerne alt det snavs, der allerede har lagt sig på huset, men det er også med til at forebygge og forhindre andre skader på den pågældende facade. Med sådan en facaderens handler det ikke kun om at få fjernet den nuværende snavs på den pågældende facade, men der bliver efterfølgende også sprøjtet noget algedræbende middel på, så hverken alger eller mos kan overleve på denne facade. På den måde får din facade de bedste vilkår for ikke at bøvle med flere ubudne gæster i den forstand.

Hjælp til din facade

Er din facade dog generelt hårdt ramt af belægning, eller er du bare ude efter at opnå fuld effekt af din facaderens? Så har du også muligheden for at kombinere sådan en facaderensning med en imprægnering, som også medfører, at din facade ikke kun står som ny, men den bliver heller ikke våd, som er en af forudsætningerne for, at algerne bringes til live. Samtidig har det heller ingen betydning, hvilket materiale din facade er lavet af, for lige meget hvad, så kan der sagtens findes en løsning på, hvordan du i fremtiden slipper for at byde velkommen til ubudne gæster i form af alger.

Continue Reading

Erhverv

Opnå den største tryghed ved køb af bolig

Published

on

En af de største investeringer, vi overhovedet kan lave, er måske at købe en bolig. Købet af boligen kan være som en drøm, der går i opfyldelse, og det kan være det bedste køb, vi nogensinde kommer til at foretage os.

Det er dog desværre ikke altid således, og for at være helt sikker på, at det faktisk er din drømmebolig, du køber, kan det være fornuftigt med noget professionel hjælp. Boligadvokat – Daniella Hedehøj kan rådgive dig i forbindelse med boligkøb og sørge for, at du bliver sat grundigt ind i købsaftalen. På den måde kan du føle dig helt tryg og sikker ved købet af din faste ejendom.

Det kan boligadvokaten hjælpe dig med

Boligadvokaten har en stor viden inden for boligkøb, købsaftaler og lignende, som ellers for mange kan virke lidt abstrakt og derfor være svært at forstå. Det er denne advokats opgave at undersøge salgsopstillingen, købsaftalens juridiske forhold samt de øvrige dokumenter, som er relevante i forbindelse med handlen.

Hvis du gerne vil have din bolighandel klaret på en hurtig, men sikker måde, kan du få den komplette boligpakke, der består af følgende services:

  • Gennemgang af alle handlens dokumenter

  • Skødeskrivning

  • Tinglysning

  • Købsaftale

  • Refusionsopgørelse

Rådgivningen egner sig både til dig, der står over for at skulle købe en ny bolig, et fritidshus eller et forældrekøb.

Hvis du gerne vil være sikker på, at købsaftalen for dit hus, din lejlighed eller lignende er i orden, kan det være klogt at få hjælp fra en boligadvokat. Vælger du at bruge en advokat i forbindelse med købet, vil du i øvrigt være dækket af advokatens ansvarsforsikring, hvilket kan give dig en endnu større tryghed.

Uanset hvor i landet du befinder dig, kan du få hjælp fra boligadvokat Daniella Hedehøj, da al rådgivning og administration kan foregå via telefon.

Continue Reading

Erhverv

Sådan holder du en succesfuld firmareception

Published

on

Mange virksomheder i forskellige brancher holder reception på en mærkedag, jubilæum, eller lignende. Receptioner er en god måde at holde sig synlig og aktuel på iblandt kunder og samarbejdspartnere. Her får du nogle ideer til hvordan du holder en succesfuld reception for din virksomhed.

Hvad skal der ske?

Brug receptionen til at vise et nyt produkt eller service som I lancerer, eller som fejring af at jeres virksomhed har været åben i et bestemt antal år. Måske har I opkøbt et firma, eller I har fået nogle gode investorer ombord. Det skal blot have noget med virksomheden og jeres arbejde at gøre.

Invitér alle jeres samarbejdspartnere, kunder og gode venner af virksomheden, der har en form for tilknytning til branchen.

Der er typisk ikke noget bestemt tidspunkt man skal komme til en reception, men det er en god idé at holde den første time åben, og derefter præsentere jeres nye produkt eller hold en tale omkring hvordan det er gået for virksomheden. Lav en tidsplan for hvad der skal ske på hvilke tidspunkter.

Hold gerne receptionen om aftenen efter arbejdstid. Mange holder reception midt på dagen, hvilket stjæler arbejdstid og kan forhindre mange i at deltage grundet dette.

Hvis I har passende plads på jeres kontor, er det en god idé at holde det der. Det får gæsterne til at føle at de lærer jer bedre at kende og se hvor og hvordan I arbejder, og ikke mindst kender jeres adresse, fremfor at det bliver holdt et andet sted, der ikke har noget med jeres virksomhed at gøre.

Servér drikkevarer som sodavand, drinks, øl og vin samt en let anretning, som folk kan gå og tag af. Sørg gerne for musik med højtalere der kan bredes rundt i hele rummet for en god lydfordeling. Du kan leje dj-udstyr hos Djhuset.

Plej dine kunder

Det er rigtig vigtigt at du som virksomhed bruger tid på at pleje dine kunderelationer og samarbejdspartnere. Det resulterer i et meget bedre samarbejde og skaber troværdighed og tillid, hvilket vil forhindre dem i at gå til din konkurrent.

Derfor er det en god idé at holde receptioner regelmæssigt hvert år, så de er forberedte på at få en invitation og der er derfor større chance for at de kan deltage.

Sørg for både at få snakket om arbejdet og privat, dog ikke for privat. Find ud af om du har fælles hobbyer med nogle af kunderne eller samarbejdspartnerne, og hold næste møde over et slag golf, for eksempel.

Privat eller erhvervsarrangement?

Når det kommer til det finansielle, er der mange der er i tvivl om man kan trække det fra i skat. Generelt kan man kun opnå et skattefradrag, hvis receptionen har en erhvervsmæssig anledning. Det er derfor vigtigt at gøre receptionen så erhvervsrelevant som muligt. Det betyder at leder- eller medarbejderfødselsdage eller jubilæum hører ikke under erhverv, og anses derfor som et privatarrangement, hvilket betyder det skal beskattes.

Hør mere hos din revisor, eller hos Meneto hvor du kan få en revisor samt bogholder og et digitalt regnskabsprogram i ét. Her kan du kontakte din tilknyttede revisor og høre om mulighederne for skattefradrag, og nemt og hurtigt sende dine kvitteringer og bilag via programmet.

Continue Reading

Populært