Connect with us

Erhverv

Kom godt i gang med den nye virksomhed

Published

on

I dagens Danmark er det yderst populært at starte sin egen virksomhed op. Denne popularitet betyder dog desværre, at der er stor konkurrence på markedet, og der er derfor mange, der falder fra med tiden, fordi de ikke kan få det til at løbe rundt. I det følgende vil du kunne læse et par gode råd til, hvordan du kommer godt i gang med din nye virksomhed.

Gode lokaler

Som det allerførste skal du vurdere, hvorvidt dine nye virksomhed har brug for lokaler eller ej. Hvis det kun er dig, der er i virksomheden, er der ikke nogen synderlig grund til at anskaffe lokaler, men hvis I er flere, eller du har planer om at udvide med flere indenfor kort tid, er det en god ide at få fat i lokaler. Hvor store lokaler du har brug for, afhænger meget af, hvad du skal bruge dem til, og hvor hurtigt du vil ekspandere. Lad være med at vælge for store lokaler fra start, men sørg alligevel for, at der er lidt plads til udvidelse i dem.

Kunden i fokus

Allerede fra starten af er det vigtigt, at du har en mentalitet, der lyder på, at kunden skal være i fokus. Hvis du sørger for at have det i hovedet, vil du kunne skabe en større loyalitet til dine kunder igennem de valg, som du foretager. En af de strategier, som du kan benytte for at opfylde dette, er det såkaldte CRM. Du kan klikke her og læse mere om, hvad det egentlig er, men kort fortalt er det en måde, hvorpå du kan udvikle og styrke dine nuværende kunder, samtidig med at du tiltrækker nye.

Få styr på produkterne

Uanset om du sælger et fysisk produkt eller ej, er det vigtigt, at du har styr på præsentationen af disse allerede fra starten af. Det vil sige, at hvis det er et fysisk produkt, som du sælger, skal du have en webshop op at køre, hvor du giver kunder muligheden for at købe og læse om det, som du kan tilbyde. Besøg hjemmesiden her og find ud af mere om muligheden for at skabe en webshop. Hvis det ikke er et fysisk produkt, du sælger, skal du stadig sørge for at have en hjemmeside, der går i dybden med det, som du tilbyder.

Styrk virksomhedens profil

Når du lige har startet en virksomhed, er det vigtigt, at du gør dig bemærket. En af måderne, hvorpå du kan gøre dette, er ved at tage med til virksomhedsmesser rundt om i landet. Ved at have stande på disse messer inviterer du potentielle kunder og samarbejdspartnere til at høre mere om dig, din virksomhed, og hvad I kan tilbyde til netop den pågældende person eller repræsentant, der står over for dig.

Sørg for at gøre dig bemærket på disse messer med anderledes stande, og sørg for at have noget med, som de kan huske dig på – bolsjer, kuglepenne, visitkort mv.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Erhverv

Brug en vittighed og bryd isen til forretningsmødet

Published

on

Langt de fleste mennesker er lidt generte og kan føle sig ubehageligt tilpas når de skal møde nye mennesker, eller hvis de skal igennem pressede situationer som f.eks. forretningsmøder. Der findes mange måder, hvorpå man kan bryde isen til denne slags møder, konferencer og lignende.

Den bedste måde at bryde isen på, er oftest ved at starte ud med en vittighed eller en sjov kommentar, der passer til det forum man befinder sig i. Humor er én af de ting, der binder folk sammen, da alle mennesker kan grine over noget – det handler blot om at finde ud af, hvad der fungerer.

Til forretningsmøder og konferencer skal man ikke starte med de mest platte vittigheder man kan finde på internettet. Dog kan man sagtens finde en vittighed, der får alle til at grine og derved åbner op for både ens eget humør, men også for andres.

Sådan vælger du den rette vittighed i ethvert forum

Der findes et utal af forskellige vittigheder på internettet – det handler bare om at vide, hvor man finder de bedste. Når du skal bruge en vittighed, er det en god idé at vælge en, der passer til det setting du befinder dig i.

Når man bruger jokes som icebreakers, skal man passe på, at man ikke kommer til at støde nogen undervejs. Derfor bør man udelukke vittigheder, der har specifikke målgrupper, eller minoriteter, som hovedperson.

Man kan sagtens bruge de berømte bar-jokes ved et forretningsmøde, da disse oftest handler om at forhandle om noget. På samme måde kan man bruge en smart og vittig bemærkning om teknik, hvis ens præsentation driller eller at ens papirer falder på gulvet. Det handler om at se sit publikum lidt an inden man blot fortæller en tilfældig vittighed, da andre ofte dømmer på ens intellekt.

Continue Reading

Erhverv

Fortæl din virksomheds historie med visuel identitet

Published

on

Når man skal købe et produkt, så ser man ikke kun på selve produktet – men også på, hvordan og hvem virksomheden er. Derfor er det vigtigt, at kunderne opfatter dig og din virksomhed som troværdig således, at de vælger din virksomhed fremfor konkurrenterne. Den troværdighed kan du blandt andet skabe ved at fokusere på visuel identitet.

Hvad er visuel identitet?

Visuel identitet handler om visuelt at signalere, hvem din virksomhed er og, hvad virksomhedens historie er. Det betyder, at det skal være klart for kunderne, hvad der karakteriserer din virksomhed. Det kan eksempelvis være svaret på følgende spørgsmål:

  • Hvem er I?
  • Hvor vil I hen?
  • Hvilke værdier står I for?
  • Hvordan adskiller I jer fra lignende virksomheder?

Svarene på spørgsmålene kan både besvares i virksomhedens logo, hjemmeside og i den skriftlige kommunikation. Det handler om, at dine nuværende og kommende kunder kan genkende og forstå udtrykket i din visuelle identitet. Det er vigtigt, fordi dine kunder skal have et klart billede af, hvem din virksomhed her, da den så vil fremstå endnu mere troværdig. Det kan hjælpe til, at kunderne i højere grad vil vælge din virksomhed fremfor konkurrenternes.

 

Sådan opnår du en stærk visuel identitet

For at opnå en stærk visuel identitet kan det være godt at fokusere på tre hovedområder, nemlig: logo, hjemmeside og skriftlig kommunikation.

  • Det kan godt betale sig at gennemtænke virksomhedens logo, da det er en stor del af virksomhedens visuelle identitet. Det er vigtigt, at logoet er unikt for virksomheden. Det nytter ikke noget at bruge et tilfældigt symbol eller billede. Derfor kan det være en god idé at få designet et logo professionelt således, at du både er sikker på, at du ikke bryder med nogen ophavsret samtidig med, at du sikrer, at logoet afspejler din virksomhed, både i valget af farve, skrifttype, figurer eller billede. Du kan eksempel få hjælp til at vælge det rigtige logo hos firmaet Wonwon – visuel identitet.
  • Det kan også være en god idé at gøre noget ved din virksomheds hjemmeside. En hjemmeside med dårlig grafik, som ikke har opdateret indhold eller stil, kan godt give et dårligt indtryk af virksomheden. Hjemmesiden er nemlig også en stor del af din virksomheds visuelle identitet. Tænk derfor over, at logo og hjemmesidedesign skal passe sammen, både i valget af farver og skrifttype. Derudover kan det være en god idé, at hjemmesiden udtrykker, hvad der karakteriserer din virksomhed. Det skal forstås sådan, at hvis din virksomhed beskæftiger sig med kreativitet, så skal hjemmesiden være præget af det. Eksempelvis med skæve linjer og former samt masser af farver.
  • Til sidst er det også godt at have den skriftlige kommunikation i orden. Det drejer sig om alt det kommunikation, som din virksomhed udsender. Det er vigtigt, at kunderne kan genkende virksomheden, ligegyldigt om det er et Facebook-opslag eller teksten på hjemmesiden. Derfor skal du holde dig til den samme tone og stil i det du skriver. Derudover skal sproget og grammatikken være i orden, da det ellers hurtigt kan virke uprofessionelt.

Continue Reading

Erhverv

Spar på varmen i din virksomhed med nye vinduer

Published

on

Som ejer af en nystartet virksomhed er der mange ting, man skal tænke på og holde øje med. I starten handler det ofte om at få sat godt gang i virksomheden og få alting op at køre – det er ikke mange, der har øje for de mere langsigtede beslutninger. Det er lidt ærgerligt, da langsigtede beslutninger også er vigtige at tage i opstarten, da de ofte kan være en fordel senere hen.

Sådanne langsigtede beslutninger kan fx være vinduer i virksomhedens bygninger. Gode vinduer betyder en hel del ikke blot i forhold til lys og velvære for ansatte eller besøgende, men også i forhold til, hvor mange penge man skal bruge på varme hver måned.

Besparelse hver måned

Når man kan spare penge på varme med nye vinduer, betyder det en besparelse hver måned, og selvom det ikke virker som mange penge fra måned til måned, er det en stor besparelse i det lange løb. Vinduer har en stor indflydelse på varmetabet i bygninger – der menes, at cirka 7 procent af varmetabet i et gennemsnitshus sker gennem vinduerne, men hvis vinduerne er af ældre dato eller i dårligere stand, kan varmetabet være meget større. Som ny virksomhedsejer kan man kun være interesseret i at spare penge, hvor man kan, for at få økonomien til at hænge sammen i den nye virksomhed.

Energimærkede ruder

Vinduer har energimærker, ligesom man normalvis kender det fra hårde hvidevarer og lignende. Skalaen går fra A til F. Jo højere vinduerne er på skalaen, jo bedre holder de på varmen i bygningen. Det er derfor vigtigt at være opmærksom på, hvor på skalaen de nye vinduer befinder sig, så man ved noget om vinduernes evner til at isolere. Med nye vinduer, der holder bedre på varmen, er der ikke i ligeså høj grad behov for at varme bygningerne op, og det er både bedre for pengepungen, men også for miljøet.

Continue Reading

Populært