Connect with us

Erhverv

Kom godt i gang med den nye virksomhed

Published

on

I dagens Danmark er det yderst populært at starte sin egen virksomhed op. Denne popularitet betyder dog desværre, at der er stor konkurrence på markedet, og der er derfor mange, der falder fra med tiden, fordi de ikke kan få det til at løbe rundt. I det følgende vil du kunne læse et par gode råd til, hvordan du kommer godt i gang med din nye virksomhed.

Gode lokaler

Som det allerførste skal du vurdere, hvorvidt dine nye virksomhed har brug for lokaler eller ej. Hvis det kun er dig, der er i virksomheden, er der ikke nogen synderlig grund til at anskaffe lokaler, men hvis I er flere, eller du har planer om at udvide med flere indenfor kort tid, er det en god ide at få fat i lokaler. Hvor store lokaler du har brug for, afhænger meget af, hvad du skal bruge dem til, og hvor hurtigt du vil ekspandere. Lad være med at vælge for store lokaler fra start, men sørg alligevel for, at der er lidt plads til udvidelse i dem.

Kunden i fokus

Allerede fra starten af er det vigtigt, at du har en mentalitet, der lyder på, at kunden skal være i fokus. Hvis du sørger for at have det i hovedet, vil du kunne skabe en større loyalitet til dine kunder igennem de valg, som du foretager. En af de strategier, som du kan benytte for at opfylde dette, er det såkaldte CRM. Du kan klikke her og læse mere om, hvad det egentlig er, men kort fortalt er det en måde, hvorpå du kan udvikle og styrke dine nuværende kunder, samtidig med at du tiltrækker nye.

Få styr på produkterne

Uanset om du sælger et fysisk produkt eller ej, er det vigtigt, at du har styr på præsentationen af disse allerede fra starten af. Det vil sige, at hvis det er et fysisk produkt, som du sælger, skal du have en webshop op at køre, hvor du giver kunder muligheden for at købe og læse om det, som du kan tilbyde. Besøg hjemmesiden her og find ud af mere om muligheden for at skabe en webshop. Hvis det ikke er et fysisk produkt, du sælger, skal du stadig sørge for at have en hjemmeside, der går i dybden med det, som du tilbyder.

Styrk virksomhedens profil

Når du lige har startet en virksomhed, er det vigtigt, at du gør dig bemærket. En af måderne, hvorpå du kan gøre dette, er ved at tage med til virksomhedsmesser rundt om i landet. Ved at have stande på disse messer inviterer du potentielle kunder og samarbejdspartnere til at høre mere om dig, din virksomhed, og hvad I kan tilbyde til netop den pågældende person eller repræsentant, der står over for dig.

Sørg for at gøre dig bemærket på disse messer med anderledes stande, og sørg for at have noget med, som de kan huske dig på – bolsjer, kuglepenne, visitkort mv.

Continue Reading

Erhverv

Det rette arbejdsmiljø hjælper på produktiviteten

Published

on

Der findes mange måder at øge din produktivitet på, så din arbejdsdag kan blive mere effektiv. Det kan blandt det ske ved at sørge for at have et godt arbejdsmiljø. På den måde skabes en naturlig og rar atmosfære, og du kan få noget arbejde fra hånden, så du rent faktisk kan holde fri efter fyraften.

Smuk og æstetisk indretning giver dig ro og overblik

En af de vigtigste men også ofte oversete aspekter af et godt arbejdsmiljø handler om indretning. Du har måske før hørt om, at rod kan skabe unødig stress og forvirring, og faktisk er der noget om det. Omgivelser, der lægger op til ryddede og rolige flader, har det derfor med at give positiv indvirkning på dit velvære såvel som din produktivitet.

Der findes mange forskellige måder at indrette kontoret eller arbejdsområdet på bedst mulig vis. Som hovedregel gælder dog, at det skal være overskueligt, enkelt, pænt, og ikke mindst understøtte netop dine arbejdsrutiner. Har du brug for yderligere rådgivning eller hjælp til kontor indretning, er der gode muligheder for dette.

Også atmosfæren imellem kolleger er vigtig

Man kommer næppe udenom, at der er andre ting end blot det indretningsmæssige, der spiller en rolle på arbejdsmiljøet. Også stemning imellem dig og dine kollegaer eller ansatte har en stor indflydelse. Her er det således vigtigt at gøre en indsats for, at der er et åbent miljø, hvor en gensidig respekt er til stede. Er dette ikke allerede tilfældet, kan I med fordel gøre brug af en række forskellige tiltag til at styrke medarbejderbåndet. Det kan være alt fra kageordninger til teambuilding-aktiviteter eller firmafester. Det vil altid være en unik situation for den enkelte arbejdsplads, hvorfor du må se på netop din situation og overveje, hvilke tiltag der kunne hjælpe til at skabe et endnu bedre arbejdsmiljø.

Continue Reading

Erhverv

Gode vaner på arbejdspladsen

Published

on

Hvis du er leder af en virksomhed, er du med til at påvirke, hvilke vaner der skal være en del af den daglige gang på arbejdspladsen. Der er forskellige vaner, der er gode at have på arbejdspladsen, fordi de kan gøre det rarere at være der for alle. Her får du nogle idéer til gode vaner, som du kan overveje at gøre til en større del af hverdagen på din arbejdsplads.

Snak åbent om tingene

Der kan komme rigtig mange gode ting ud af at snakke om tingene. Det er egentlig lige meget, hvad det så handler om. Dine ansatte skal kunne komme til dig som leder og omvendt. Hvis du og dine ansatte og dine ansatte indbyrdes, kan snakke åbent om alt hvad der foregår på arbejdspladsen, vil der kunne komme meget godt ud af det. Hvis nogen er i tvivl om noget, kan det hurtigt blive løst ved at snakke med en anden om det. Du som leder kan være med til at påvirke dette ved at gøre det klart overfor dine ansatte, at de altid kan komme til dig, når de er i tvivl om noget. Der skal være plads til, at alle kan give konstruktiv kritik og ros til hinanden.

Skab bedre hygiejne

Det er altid godt at have så god hygiejne på en arbejdsplads som muligt. Hvis hygiejnen er god, mindsker det også risikoen for sygdom. Det er ikke sikkert, at alle på arbejdspladsen har tid til hele tiden at gå og vaske hænder, så derfor er det rigtig smart at have håndsprit stående rundt omkring. Håndsprit er nemlig et godt supplement til almindelig håndvask. Det er hurtigt og nemt at bruge, når du er midt i en arbejdssituation. Det er lige meget, om du sidder ved et skrivebord eller står ved en maskine. Se udvalget her hos Vestergaard.

Continue Reading

Erhverv

Optimer din klinik og gør dine kunder lykkelige

Published

on

Ligegyldigt om du arbejder som tandlæge eller i skønhedsbranchen, er det vigtigt at have en velfungerende og indbydende klinik, som kunderne kan være trygge ved at besøge. Der skal være styr på hygiejnen, og så er det selvfølgelig en stor bonus, hvis I samtidig kan formå at gøre det hele lidt hyggeligt. Det er ikke alle, som er lige vilde med at tage på klinik, og du kan gøre dem en stor tjeneste ved at sørge for, at jeres udstyr er af den højest mulige standard. I denne guide kan du få idéer til, hvad du kan gøre for at få flere kunder i klinikken.

Til skønhedsklinikken

Klinikudstyr i høj kvalitet kan gøre forskellen mellem en god og dårlig forretning. Hvis du driver skønheds- eller fodklinik, er det derfor vigtigt, at du tænker nøje over virksomhedens inventar. Der skal selvfølgelig være pænt og ordentligt, men det vigtigste er alligevel, at jeres udstyr er i orden. Kunderne skal have rare stole at sidde i, de ansatte skal have ordentlige redskaber og arbejdstøj, og så skal teknikken selvfølgelig også fungere. Udstyr til klinik er en nødvendighed, og det er umuligt at drive forretning uden.

For de ansattes skyld

Udstyret i din klinik skal ikke kun være ordentligt for kundernes skyld. For de ansatte kan det nemlig blive en daglig plage at skulle gå på arbejde et sted, hvor der hverken er styr på sikkerhed eller hygiejne. Det er ikke negleteknikeres opgave at reparere ødelagte massagestole, og det er bestemt ikke optimalt, at medarbejdere bliver syge, fordi der ikke er styr på rengøringen. Et godt rengøringsfirma bør derfor være højt prioriteret, og det er også en god idé at have nogle værnemidler liggende i tilfælde af sygdom. Hvis du samtidig sørger for en velfungerende kaffemaskine, kan du være sikker på at have lykkelige ansatte i lang tid fremover.

Continue Reading

Populært