Connect with us

Erhverv

Kniber det med pladsen på kontoret?

Published

on

Er du ved at starte din egen virksomhed eller dit eget firma op, eller er du måske ved at udvide i dit varesortiment? Så kan det være, at du oplever at den plads, som du tidligere har opholdt dig på, pludselig bliver en smule trang, når kontoret bliver fyldt op med kasser, papirer og de varer, som du gerne skal have solgt til alle dine kunder. Men det er der heldigvis råd for.

 

Lej et lagerum

Det at eje sin egen virksomhed eller sit eget firma er i sig selv utrolig spændende, men det kan i stressede tider også være en belastning, og det især hvis travlheden fører til, at man pludselig ikke kan finde de ting, som man lige står og mangler eller har svært ved overhovedet at få plads til sig selv på sit kontor. Samme kan ske, når man vælger, at det er ved at være tid til en udvidelse blandt andet i varesortimentet. For pludselig bliver det man er vant til fordoblet, og det betyder, at pladsen, man er vant til at opholde sig på, bliver halveret og dermed ofte minimal. Men det er der heldigvis råd for.

 

En måde hvorpå du kan få mere plads på dit kontor, er ved at flytte alle dine varer og mindre vigtige papirer til et andet lokalt sted. Det kan for eksempel være på et lager ved Horsens, i hvilket du blot kan tage ud til, når du har behov for at hente nogle varer hjem. Herfra kan du således få et overblik over de ting, som du har, de ting som du mangler, og de ting som du ønsker at udvide med i fremtiden. Og du kan ligeledes fra et lager være sikker på, at du har den plads, som du har behov for med dit firma eller din virksomhed.

 

Plads til kunder

Og et lager kan lejes i diverse størrelser, hvilket betyder, at du har rig mulighed for at finde frem til et, der opfylder dine ønsker og behov for plads. Alle de kasser, bokse og papirer som så tidligere har fyldt og til tider også flydt på dit kontor kan derfor pludselig komme i orden i et lagerrum. Dit kontor kommer således til at synes mere professionelt igen, og du vil derfor have mulighed for eksempel at foretage kundemøder i det uden at skulle bekymre dig om pladsen og de meget rodede omgivelser. At have styr på kontoret kan også give ro til at vise virksomheden udadtil i gadebilledet omkring eksempelvis Horsens, hvis det er omegnen for dig.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Erhverv

Dette skal du have styr på inden du starter som iværksætter

Published

on

Går du med drømmen om at blive iværksætter og starte dit eget firma? Så er der forskellige ting, som er værd at vide samt at have styr på, inden du går i gang med iværksætterdrømmen. Læs med i denne artikel, for at blive klogere på, hvad du skal have styr på inden du starter ud som iværksætter.

Motivationen er noget af det væsentligste

At være iværksætter og have sit eget firma er rigtigt hårdt arbejde og kræver ekstremt mange timer, og derfor er det rigtigt vigtigt at motivationen er i top, når det drejer sig om at starte som selvstændig. Idet det kan tage lang tid og kræver både tid og tålmodig, før dine drømme går i opfyldelse, er det vigtigt at du ikke kører død i dit projekt, og du skal derfor have gejst og motivation, når du går med drømmen om at starte op som iværksætter. Når motivationen først er på plads, er der ingen der kan stoppe dig og dine drømme.

Sørg for at have styr på den rigtige telefoni

For at dine kunder kan kontakte dig, er det vigtigt at have en god telefoniløsning for dig, når du starter som iværksætter. Netop dette kan du finde hos evercall, som har en masse gode telefoniløsninger til erhverv, og er derfor fordelagtig for dig at tjekke ud.

At have en startkapital til at begynde ud med

For at du kan starte din drøm som iværksætter, er det vigtigt at have en startkapital. Hvad end dette er i form af en opsparing du har samlet sammen eller et lån, er det en væsentligt ting at sørge for. Der er mange udgifter i forbindelse med at starte eget firma, dette er blandt andet lokaler og medarbejdere, og derfor er et godt udgangspunkt at have en god startkapital.

Continue Reading

Erhverv

Arranger den perfekte firmafest

Published

on

Trænger dig og dine kollegaer også til at holde et brag af en fest sammen? Så er det bare med at gribe chancen og arrangere årets firmafest. Er det for stor en opgave at skulle arrangere det hele selv? Så gå sammen med et par stykker af dine kollegaer. 

Herunder får du nogle gode råd til, hvordan du arrangerer den fedeste fest. 

1.   Lokation 

Start med at finde ud af hvor festen skal holdes. Har I en stor kantine i dit firma, som I må låne? Eller skal du leje et lokale? Undersøg evt. mulighederne for at leje et festlokale i nærheden af din arbejdsplads. 

2.   Hvem skal med? 

Inden du begynder at invitere dine kollegaer til festen, skal du overveje, om festen skal være med eller uden påhæng. Det kan være hyggeligt at hilse på dine kollegaers partnere. Det kan dog også være hyggeligt og meget festligt, hvis festen kun er for firmaets ansatte. 

3.   Maden 

For at slippe for besværet med maden til festen, vælger mange at bestille lækker og nem catering. Så er du og dine kollegaer fri for selv at lave maden, så I kan koncentrere jer om selve festen. 

Mangler I en lækker og varieret frokostordning på din arbejdsplads? Madværk leverer også frokostordninger til små virksomhederi København. 

4.   Festligt pynt 

Inden gæsterne ankommer, giver det en god atmosfære at pynte lokalet med en masse festligt pynt. I mange butikker kan du købe diverse festartikler. Pynt lokalet med en masse balloner, terpentiner, flag o.lign. Et festligt pyntet lokale giver altid en festlig stemning. 

5.   Musikken 

Sørg for at have styr på musikken inden festen går i gang. Du kan vælge selv at lave en playliste, eller du kan booke en professionel DJ til at stå for musikken. God musik er alfa omega for en god fest, hvor gæsterne fester til den lyse morgen. 

Continue Reading

Erhverv

Gør konstruktions- og reparationsarbejde nemmere og hurtigere

Published

on

Om du er udlært inden for branchen eller blot hjemmegående amatør, er det favorabelt at kunne begynde og afslutte konstruktionsprojekter hurtigst muligt. Hvis du er professionel, vil du hurtigt videre til næste projekt, og hvis du er amatør, vil du hurtigst muligt nyde dit fornemme stykke arbejde. For at få fikset projektet hurtigst og nemmest muligt, gælder det om at få skaffet det rigtige grej:

  • Den store værktøjskasse, der indeholder det værktøj, som projektet kræver
  • De passende køretøjer til projektets type: f.eks. sakselift, gaffeltruck, gravko osv.
  • De passende varer om det så er det korrekte træ, metal, tagplader osv.

Men det vigtigste foregår inden projektet overhovedet er startet. Hvis man ikke optænker, klargøre og analyserer projektet korrekt, kan man støde ind i store problemer under selve det fysiske arbejde.

Inden du starter dine projekter: Husk disse ting

Hvis projektet ikke er skrevet ordentligt ned på papiret, så bliver det heller ikke ordentlig i virkeligheden. Du skal altid sørge for at nedskrive projektet så detaljeret og præcist som muligt, inden du går i gang. Der er også nogle andre ting, der helst skal være på plads, inden du begynder med hammer og sav:

  • Lav først nogle brainstorms omkring, hvad du ønsker, slutresultatet skal være – hermed render du ikke ind i at komme i tanke om ændringer halvvejs inde i arbejdet.
  • Få professionel hjælp/tips. Det er også en god idé lige at have en professionel vurdering ind over, som måske kan udpege ændringer eller risici ved dine planer.
  • Sørg for at dit grej er til rådighed, når du begynder at arbejde. Hvis du f.eks. skal bruge en sakselift, så sørg for at aftalen med den er fuldstændig klargjort.
  • Lav din research. Hvis du f.eks. skal lave om i haven, så undersøg hvilke problemer, du måske kunne løbe ind i, eller få inspiration fra andre.

Continue Reading

Populært