Connect with us

Erhverv

Har du styr på det sociale sammenhold i dit firma?

Published

on

Der er i dag rigtig mange, der ejer et firma, og det betyder, at der er kommet mange nye til, som der pludselig ser sig selv stillet over for en lederposition. Og i nogle tilfælde er det en position, som det kan være svært at varetage, hvorfor det pludselig går op for en, hvor mange ting som man egentlig skal forholde sig til og tage hensyn til hele tiden. Det kan godt virke en smule uoverskueligt, og derfor er det vigtigt, at man under alle omstændigheder sørger for, at man har sig en solid flok af gode og effektive medarbejdere. Disse skal være den støttepæl, som du kan læne dig op ad, når du støder ind i nogle problemer, som du ikke kan løse på egen hånd, og det  skal således også være dem, der sørger for, at det kommer til at gå godt, og at det bliver ved med at gå godt i dit firma.

Du skal pleje de interne relationer, så arbejdspladsen er rar at befinde sig på 

Og det er netop derfor, at du skal huske at gøre noget ud af dit forhold til dine medarbejdere. Og det kan du gøre på rigtig mange forskellige måder. For det første er det vigtigt, at du viser dem, hvem du er, at du tør tage et ansvar, og at du viser dem, hvor stor pris du sætter på det arbejde, som de udfører for dig og dit firma. Dine medarbejdere skal således føle sig værdsatte, og de skal vide, at de bliver hørte, når der er behov for det. Og når det så er sagt, så er det selvfølgelig også vigtigt, at de synes, at det er rart at gå på arbejde på dit firma hver morgen, og det er netop derfor, at det kan være, at du bør gøre noget ekstra for at pleje de interne og sociale forhold.

Skan nogle gode rammer for hyggeligt samvær mellem dine medarbejdere 

Det kan du blandt andet gøre ved at sørge for nogle gode arrangementer, hvor medarbejderne kommer lidt tættere på hinanden uden for nogle arbejdsomme rammer. Og det kan være både store og små begivenheder, som der her er tale om. Noget af det nemmeste, men måske også mest effektive, man kan gøre, er at oprette en fredagsbar. Der er nemlig rigtig mange, der gerne lige vil slutte en god uge af med lidt god snak og en god drink. Det være sig for eksempel i form af en gin. På den måde går man nemlig på weekend med en god følelse i maven, og man kan være sikker på, at man er glad, når man dukker op på arbejde den efterfølgende mandag.

Server god gin til fredagsbaren 

Og gin er for manges vedkomne vejen frem. Det er en drink, der efterhånden er blevet meget populær hos det ældre såvel som det yngre segment, og derfor er det også en drink, som du vil kunne møde alle dine medarbejdere med. 

Continue Reading

Erhverv

Det rette arbejdsmiljø hjælper på produktiviteten

Published

on

Der findes mange måder at øge din produktivitet på, så din arbejdsdag kan blive mere effektiv. Det kan blandt det ske ved at sørge for at have et godt arbejdsmiljø. På den måde skabes en naturlig og rar atmosfære, og du kan få noget arbejde fra hånden, så du rent faktisk kan holde fri efter fyraften.

Smuk og æstetisk indretning giver dig ro og overblik

En af de vigtigste men også ofte oversete aspekter af et godt arbejdsmiljø handler om indretning. Du har måske før hørt om, at rod kan skabe unødig stress og forvirring, og faktisk er der noget om det. Omgivelser, der lægger op til ryddede og rolige flader, har det derfor med at give positiv indvirkning på dit velvære såvel som din produktivitet.

Der findes mange forskellige måder at indrette kontoret eller arbejdsområdet på bedst mulig vis. Som hovedregel gælder dog, at det skal være overskueligt, enkelt, pænt, og ikke mindst understøtte netop dine arbejdsrutiner. Har du brug for yderligere rådgivning eller hjælp til kontor indretning, er der gode muligheder for dette.

Også atmosfæren imellem kolleger er vigtig

Man kommer næppe udenom, at der er andre ting end blot det indretningsmæssige, der spiller en rolle på arbejdsmiljøet. Også stemning imellem dig og dine kollegaer eller ansatte har en stor indflydelse. Her er det således vigtigt at gøre en indsats for, at der er et åbent miljø, hvor en gensidig respekt er til stede. Er dette ikke allerede tilfældet, kan I med fordel gøre brug af en række forskellige tiltag til at styrke medarbejderbåndet. Det kan være alt fra kageordninger til teambuilding-aktiviteter eller firmafester. Det vil altid være en unik situation for den enkelte arbejdsplads, hvorfor du må se på netop din situation og overveje, hvilke tiltag der kunne hjælpe til at skabe et endnu bedre arbejdsmiljø.

Continue Reading

Erhverv

Gode vaner på arbejdspladsen

Published

on

Hvis du er leder af en virksomhed, er du med til at påvirke, hvilke vaner der skal være en del af den daglige gang på arbejdspladsen. Der er forskellige vaner, der er gode at have på arbejdspladsen, fordi de kan gøre det rarere at være der for alle. Her får du nogle idéer til gode vaner, som du kan overveje at gøre til en større del af hverdagen på din arbejdsplads.

Snak åbent om tingene

Der kan komme rigtig mange gode ting ud af at snakke om tingene. Det er egentlig lige meget, hvad det så handler om. Dine ansatte skal kunne komme til dig som leder og omvendt. Hvis du og dine ansatte og dine ansatte indbyrdes, kan snakke åbent om alt hvad der foregår på arbejdspladsen, vil der kunne komme meget godt ud af det. Hvis nogen er i tvivl om noget, kan det hurtigt blive løst ved at snakke med en anden om det. Du som leder kan være med til at påvirke dette ved at gøre det klart overfor dine ansatte, at de altid kan komme til dig, når de er i tvivl om noget. Der skal være plads til, at alle kan give konstruktiv kritik og ros til hinanden.

Skab bedre hygiejne

Det er altid godt at have så god hygiejne på en arbejdsplads som muligt. Hvis hygiejnen er god, mindsker det også risikoen for sygdom. Det er ikke sikkert, at alle på arbejdspladsen har tid til hele tiden at gå og vaske hænder, så derfor er det rigtig smart at have håndsprit stående rundt omkring. Håndsprit er nemlig et godt supplement til almindelig håndvask. Det er hurtigt og nemt at bruge, når du er midt i en arbejdssituation. Det er lige meget, om du sidder ved et skrivebord eller står ved en maskine. Se udvalget her hos Vestergaard.

Continue Reading

Erhverv

Optimer din klinik og gør dine kunder lykkelige

Published

on

Ligegyldigt om du arbejder som tandlæge eller i skønhedsbranchen, er det vigtigt at have en velfungerende og indbydende klinik, som kunderne kan være trygge ved at besøge. Der skal være styr på hygiejnen, og så er det selvfølgelig en stor bonus, hvis I samtidig kan formå at gøre det hele lidt hyggeligt. Det er ikke alle, som er lige vilde med at tage på klinik, og du kan gøre dem en stor tjeneste ved at sørge for, at jeres udstyr er af den højest mulige standard. I denne guide kan du få idéer til, hvad du kan gøre for at få flere kunder i klinikken.

Til skønhedsklinikken

Klinikudstyr i høj kvalitet kan gøre forskellen mellem en god og dårlig forretning. Hvis du driver skønheds- eller fodklinik, er det derfor vigtigt, at du tænker nøje over virksomhedens inventar. Der skal selvfølgelig være pænt og ordentligt, men det vigtigste er alligevel, at jeres udstyr er i orden. Kunderne skal have rare stole at sidde i, de ansatte skal have ordentlige redskaber og arbejdstøj, og så skal teknikken selvfølgelig også fungere. Udstyr til klinik er en nødvendighed, og det er umuligt at drive forretning uden.

For de ansattes skyld

Udstyret i din klinik skal ikke kun være ordentligt for kundernes skyld. For de ansatte kan det nemlig blive en daglig plage at skulle gå på arbejde et sted, hvor der hverken er styr på sikkerhed eller hygiejne. Det er ikke negleteknikeres opgave at reparere ødelagte massagestole, og det er bestemt ikke optimalt, at medarbejdere bliver syge, fordi der ikke er styr på rengøringen. Et godt rengøringsfirma bør derfor være højt prioriteret, og det er også en god idé at have nogle værnemidler liggende i tilfælde af sygdom. Hvis du samtidig sørger for en velfungerende kaffemaskine, kan du være sikker på at have lykkelige ansatte i lang tid fremover.

Continue Reading

Populært