Connect with us

Erhverv

Gør konstruktions- og reparationsarbejde nemmere og hurtigere

Published

on

Om du er udlært inden for branchen eller blot hjemmegående amatør, er det favorabelt at kunne begynde og afslutte konstruktionsprojekter hurtigst muligt. Hvis du er professionel, vil du hurtigt videre til næste projekt, og hvis du er amatør, vil du hurtigst muligt nyde dit fornemme stykke arbejde. For at få fikset projektet hurtigst og nemmest muligt, gælder det om at få skaffet det rigtige grej:

  • Den store værktøjskasse, der indeholder det værktøj, som projektet kræver
  • De passende køretøjer til projektets type: f.eks. sakselift, gaffeltruck, gravko osv.
  • De passende varer om det så er det korrekte træ, metal, tagplader osv.

Men det vigtigste foregår inden projektet overhovedet er startet. Hvis man ikke optænker, klargøre og analyserer projektet korrekt, kan man støde ind i store problemer under selve det fysiske arbejde.

Inden du starter dine projekter: Husk disse ting

Hvis projektet ikke er skrevet ordentligt ned på papiret, så bliver det heller ikke ordentlig i virkeligheden. Du skal altid sørge for at nedskrive projektet så detaljeret og præcist som muligt, inden du går i gang. Der er også nogle andre ting, der helst skal være på plads, inden du begynder med hammer og sav:

  • Lav først nogle brainstorms omkring, hvad du ønsker, slutresultatet skal være – hermed render du ikke ind i at komme i tanke om ændringer halvvejs inde i arbejdet.
  • Få professionel hjælp/tips. Det er også en god idé lige at have en professionel vurdering ind over, som måske kan udpege ændringer eller risici ved dine planer.
  • Sørg for at dit grej er til rådighed, når du begynder at arbejde. Hvis du f.eks. skal bruge en sakselift, så sørg for at aftalen med den er fuldstændig klargjort.
  • Lav din research. Hvis du f.eks. skal lave om i haven, så undersøg hvilke problemer, du måske kunne løbe ind i, eller få inspiration fra andre.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Erhverv

Dette skal du have styr på inden du starter som iværksætter

Published

on

Går du med drømmen om at blive iværksætter og starte dit eget firma? Så er der forskellige ting, som er værd at vide samt at have styr på, inden du går i gang med iværksætterdrømmen. Læs med i denne artikel, for at blive klogere på, hvad du skal have styr på inden du starter ud som iværksætter.

Motivationen er noget af det væsentligste

At være iværksætter og have sit eget firma er rigtigt hårdt arbejde og kræver ekstremt mange timer, og derfor er det rigtigt vigtigt at motivationen er i top, når det drejer sig om at starte som selvstændig. Idet det kan tage lang tid og kræver både tid og tålmodig, før dine drømme går i opfyldelse, er det vigtigt at du ikke kører død i dit projekt, og du skal derfor have gejst og motivation, når du går med drømmen om at starte op som iværksætter. Når motivationen først er på plads, er der ingen der kan stoppe dig og dine drømme.

Sørg for at have styr på den rigtige telefoni

For at dine kunder kan kontakte dig, er det vigtigt at have en god telefoniløsning for dig, når du starter som iværksætter. Netop dette kan du finde hos evercall, som har en masse gode telefoniløsninger til erhverv, og er derfor fordelagtig for dig at tjekke ud.

At have en startkapital til at begynde ud med

For at du kan starte din drøm som iværksætter, er det vigtigt at have en startkapital. Hvad end dette er i form af en opsparing du har samlet sammen eller et lån, er det en væsentligt ting at sørge for. Der er mange udgifter i forbindelse med at starte eget firma, dette er blandt andet lokaler og medarbejdere, og derfor er et godt udgangspunkt at have en god startkapital.

Continue Reading

Erhverv

Arranger den perfekte firmafest

Published

on

Trænger dig og dine kollegaer også til at holde et brag af en fest sammen? Så er det bare med at gribe chancen og arrangere årets firmafest. Er det for stor en opgave at skulle arrangere det hele selv? Så gå sammen med et par stykker af dine kollegaer. 

Herunder får du nogle gode råd til, hvordan du arrangerer den fedeste fest. 

1.   Lokation 

Start med at finde ud af hvor festen skal holdes. Har I en stor kantine i dit firma, som I må låne? Eller skal du leje et lokale? Undersøg evt. mulighederne for at leje et festlokale i nærheden af din arbejdsplads. 

2.   Hvem skal med? 

Inden du begynder at invitere dine kollegaer til festen, skal du overveje, om festen skal være med eller uden påhæng. Det kan være hyggeligt at hilse på dine kollegaers partnere. Det kan dog også være hyggeligt og meget festligt, hvis festen kun er for firmaets ansatte. 

3.   Maden 

For at slippe for besværet med maden til festen, vælger mange at bestille lækker og nem catering. Så er du og dine kollegaer fri for selv at lave maden, så I kan koncentrere jer om selve festen. 

Mangler I en lækker og varieret frokostordning på din arbejdsplads? Madværk leverer også frokostordninger til små virksomhederi København. 

4.   Festligt pynt 

Inden gæsterne ankommer, giver det en god atmosfære at pynte lokalet med en masse festligt pynt. I mange butikker kan du købe diverse festartikler. Pynt lokalet med en masse balloner, terpentiner, flag o.lign. Et festligt pyntet lokale giver altid en festlig stemning. 

5.   Musikken 

Sørg for at have styr på musikken inden festen går i gang. Du kan vælge selv at lave en playliste, eller du kan booke en professionel DJ til at stå for musikken. God musik er alfa omega for en god fest, hvor gæsterne fester til den lyse morgen. 

Continue Reading

Erhverv

Skil dig ud blandt jobansøgere

Published

on

Det kan være svært at skrive en god ansøgning, men da det er din ansøgning, der afgør, hvorvidt du vil blive indkaldt til en samtale, så er det en vigtig egenskab at have. En ansøgning skal være kort og præcis, max 1 side, hvor der gerne skal være masser af afsnit med mellemrum, så den er letlæselig og overskuelig.

Sælg dig selv

Tænk på dig selv som et produkt, der skal sælges. Hvad vil være vigtigt at vide omkring dig? Hvad har du at byde på? Her er det vigtigt, at du husker at sælge dig selv. Virksomheden bliver nødt til at vide, hvad de får ud af at ansætte dig. Hvis du ikke sælger dig selv, vil du blot være en blandt de tusinde andre ansøgere, som ikke får særlig meget opmærksomhed.

30 sekunder

Når en virksomhed gennemgår ansøgninger, vil der ofte ikke blive brugt mere end 30 sekunder på hver ansøgning. 30 sekunder er stort set ingen tid, og det understreger vigtigheden af, at du får fremhævet de ting, som du kan bidrage med samt din personlighed.

Vis din personlighed

Skriv gerne, hvordan du håndterer forskellige situationer. Måske er du særlig optimistisk? Lad da virksomheden vide, at selv røde tal på bundlinjen ikke kan slå dig ud af kurs, og at du vil se det som en udfordring, der skal løses med det største smil på læben.

Søg hjælp, der hvor du kan

Det kan godt virke lidt som en videnskab i sig selv at skrive en god ansøgning. Derfor er det også med at søge hjælp, der hvor du kan. De fleste a-kasser og fagforeninger tilbyder hjælp og vejledning, når du skal skrive din ansøgning, og her er der specifikt ansat personer, der er eksperter inden for det at skrive ansøgninger, og de ved hvad, der virker i en ansøgning. Læs mere om a-kasser og fagforeninger på akasse-fagforening.dk.

Continue Reading

Populært