Connect with us

Erhverv

Gode råd til dig der lige har startet en virksomhed op

Published

on

Har du længe gået med en drøm om at springe ud som selvstændig, og er din drøm endelig gået i opfyldelse med din helt egen virksomhed? Det kan være lidt af en omvæltning, men om end også noget af et eventyr. Denne guide indeholder en række gode tips og tricks til dig, der lige har startet en virksomhed op fra bunden, så læs endelig med videre.

Lær’ din målgruppe og markedet at kende

Er der et marked for de produkter eller ydelser, du ønsker at tilbyde i din virksomhed? Det er noget af det allerførste, du skal sætte dig ind i, når du har startet en virksomhed. Du kan få indsigt i markedet samt dine kunder med en markedsanalyse. Og den behøves ikke koste dyre domme at få udarbejdet, men den er altså afgørende, hvis du ønsker at komme godt fra start med din nye virksomhed.

Alliér dig med en sparringspartner

Det kan godt være, du har masser af gåpåmod og blod på tanden, men at starte en virksomhed op fra bunden kan alligevel godt trække tænder ud. Derfor kan du med fordel alliere dig med en sparringspartner, som du kan snakke med, når du har brug for at lufte dine tanker, idéer og drømme med din virksomhed. Det kan nemlig være svært at holde styr på det hele i hovedet, og så får du samtidig sparring, som kan vise sig at være meget nyttig.

Gør omverdenen bekendt med din nye virksomhed

Du får ikke succes med din virksomhed, hvis folk ikke kender til den. Det kan altså godt betale sig at bruge masser af krudt, tid og penge på at markedsføre din nystartede virksomhed – især i det første stykke tid. Det er nemlig det, der er med til at få din virksomhed til at vokse sig større og blive en stor succes.

Continue Reading

Erhverv

Drømmer du om et liv som selvstændig? Sådan kommer du i gang

Published

on

Livet som selvstændig er noget, mange drømmer om. Muligheden for selv at skemalægge sin hverdag, at være sin egen chef og chancen for at stable noget storartet på benene er blot nogle af de ting, du får lov til som selvstændig. Hvis du ønsker at starte din egen virksomhed, er der dog en række ting, du skal vide, hvis du vil få en så god start som muligt.

Skaf den nødvendige kapital

Det kan være rigtig dyrt at starte en virksomhed op fra bunden. Udover at der skal finansieres til selve opstarten, så koster det også penge at drive en virksomhed. Derfor skal du først og fremmest i gang med at skaffe den fornødne kapital.

Langt de fleste sparer op over en længere periode, men mangler du lige det sidste til at finansiere opstarten, så er der en anden mulighed: Lån penge og kom i gang hurtigere. Du skal tænke dig om, inden du tager et erhvervslån. Låner du mere, end du/virksomheden er i stand til at betale tilbage igen, så risikerer din virksomhed blot at gå bankerot. Undersøg derfor altid, om du har andre alternativer – eksempelvis at starte småt ud.

Hvordan ønsker du at distribuere dine produkter?

Nogle ønsker udelukkende at drive en online webshop, hvorfra produkterne kan købes, hvorimod andre foretrækker en fysisk butik. Du kan også kombinere disse to løsninger, hvilket giver dig et større felt at distribuere dine produkter på.

Alliér dig med en forretningspartner

Er du lige sprunget ud som selvstændig, er der mange ting, du skal tage stilling til – og det kan være svært, hvis du står helt alene med det. Du kan med fordel alliere dig med en forretningspartner, du kan sparre med og som tillige kan tage en del af arbejdsbyrden fra dine skuldre af.

Continue Reading

Erhverv

Sådan afholder du en vellykket virtuel konference

Published

on

Det bliver stadigt mere populært at afholde virtuelle konferencer fremfor fysiske. En af grundene er, at du kan samle rigtig mange mennesker fra hele verden med blot få klik. Har du planer om at afholde en virtuel konference inden for den nærmeste fremtid, og vil du gerne være helt sikker på, at konferencen sidder lige i skabet? Så kan du med fordel læse med videre.

Sørg for at elektronikken fungerer

Der er intet værre end en mikrofon, der skratter og piber, eller et videokamera der er af så dårlig kvalitet, at du dårligt nok kan se, hvem du taler sammen med og omvendt. Så inden konferencens start, så bør du sørge for, at elektronikken er opdateret og fungerer optimalt. På den måde kan du mindske chancen for IT-problemer og gener, inden konferencen løber af stablen.

Book et studie i behagelige og professionelle rammer

Har du endnu ikke fundet det perfekte lokale til at danne rammerne om din virtuelle konference? Så kan du overveje at booke et studie. Det giver dig mulighed for at afholde en virtuel konference i professionelle rammer. Du skal blot koncentrere dig om at kommunikere dit budskab fremfor at spekulere over, hvorvidt elektronikken fungerer optimalt. Du kan med fordel vælge et studie med en backstage, hvor du som arrangør samt eventuelle talere kan tilbringe tiden før såvel som efter, at I går online.

Planlæg konferencen nøje med øvrige arrangører og talere

Planlægning er nøglen til et vellykket event, og det gælder især, når konferencen foregår virtuelt. Derfor gør du altså klogt i at planlægge konferencen ned til mindste detalje og notér gerne tidsangivelser på, så du hele tiden kan sikre dig, at konferencen forløber, som den skal. Planen for konferencen skal de øvrige arrangører og talere naturligvis også være en del af, således at alle kender til konferencens forløb.

Continue Reading

Erhverv

Sådan kan du få gladere medarbejdere

Published

on

Går du også og oplever, at dine medarbejdere for tid til anden kan virkelig lidt umotiverede eller mindre glade, end de kunne være. Så kan det faktisk være en god ide at sørge for og holde lidt øje med, at dine medarbejdere har et godt arbejdsmiljø, og at de er glade for at tage på arbejde hver dag. Læs med her i artiklen og find ud af, hvad du kan gøre for at få gladere medarbejdere.

Ansvar er ofte lig med mere glæde

Vidste du, at hvis du giver dine medarbejdere mere ansvar, så vil de ofte føle mere glæde, da de føler, at deres arbejde er mere givende. Det kan du gøre på rigtig mange forskellige måder. Du kan for eksempel sætte dine medarbejdere til at udføre nogle ansvarsfulde men ikke så vigtige opgaver, hvis du lige skal se an, om de faktisk er nået dertil i deres udvikling, at de kan tage ansvar. Hvis det så viser sig, at det kan de sagtens, kan det da være, at du skal overveje at give dem mere ansvar i hverdagen. Det vil klart gøre dem gladere.

Måske en lækker lederrolle?

Hvis det så viser sig, at en eller flere af dine medarbejdere er virkeligt motiverede, når de har mere ansvar, kan det være en god ide at overveje, om den eller disse medarbejdere mon skal have en lederrolle i din virksomhed. Her kan du for eksempel overveje at tilmelde dine medarbejdere til et DTU Executive MBA. Det er en mini uddannelse på DTU, hvor man lærer, hvordan man kan udføre stærkt lederskab, få de rette færdigheder og selvtilliden til, at man sagtens kan være leder og endda være en god leder. Læs mere her om dette spændende program, og gør dine medarbejdere gladere med ansvar.

Et godt arbejdsmiljø

Vidste du, at noget af det vigtigste indenfor et godt arbejdsmiljø faktisk er, at der er masser af fine planter og fine omgivelser for dine medarbejdere på kontoret. Derfor kan det være en god ide at ansætte en indendørs gartner til dit kontor, som kan stå for at indkøb og holde øje med nogle levende planter, som kan skabe ekstra liv og et godt indeklima til dit kontor. Planter kan nemlig virkelig sætte en god stemning på et kontor, og så forbedrer det jo helt naturligt indeklimaet på kontoret, hvilket helt bestemt er et kæmpe plus, hvis man vil have glade medarbejdere.

Continue Reading

Populært