Connect with us

Gode råd

Find den helt rigtige støvsuger

Published

on

Når først du har en støvsuger, så tænker du sikkert ikke så meget over, hvorfor det lige blev den støvsuger, du valgte. Når støvsugeren ikke duer, og du skal have fat i en ny, så bliver du pludselig opmærksom på både sugeevne og støjniveau. Her kan det være svært at vælge, den støvsuger det skal være. Det kan også være svært at finde ud af, hvilken støvsuger der passer bedst til dine ønsker og krav ved første øjekast.

Hvad er vigtigt, når du køber en ny støvsuger

Hvad er egentligt vigtigt, når du skal købe en ny støvsuger? Det kan være et svært spørgsmål, men som med så mange andre ting, du skal købe, så er det vigtigt, at du har styr på dine egne behov og vaner, hvad plejer støvsugeren at kunne.

Hvor bor du?

Hvis du f.eks. bor i et toplans hus eller lejlighed, så er det en god idé ikke at vælge en støvsuger, som er tung. Da det vil være besværligt at komme op og ned ad trapperne med den. Vælg en som er let at transportere.

Hvor meget tid vil du bruge?

Hvis støvsugning ikke er din yndlingsbeskæftigelse til dagligt, kan du overveje at anskaffe dig en robotstøvsuger. Den klarer arbejdet for dig, imens du er ude af huset. Se hvilke robotstøvsugere der klarer sig godt i test.

Har du kæledyr med meget pels?

Hvis du f.eks. har en kat eller en hund, så er det godt at have en støvsuger, som har en god sugeevne, og som ikke bliver hurtig slidt af de mange hår.

Har du små børn?

Her gælder det samme som for kæledyr. Børn sviner ofte mere, derfor er det vigtigt at have en støvsuger, der har en rummelig pose, så du ikke skal skifte pose hele tiden og derudover at den ikke slides op så let.

Generelt er det vigtigt, at din støvsuger har en god sugeevne, da det er rigtig frustrerende at have en støvsuger, der ikke vil suge, det vil gøre støvsugningen meget mere besværlig. Derudover kan det også være dejligt med en helt simpel støvsuger, der er nem og brugervenlig.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Gode råd

Det kan du bruge tiden på, når du er syg

Published

on

Tiden er over os, hvor de fleste bliver ramt af halsonde, forkølelse eller influenza. Derfor vil man også kunne være nødsaget til at blive hjemme og pleje sig selv.

  1. Sørg for at blive hurtigt rask

Når man ligger syg derhjemme, vil man som regel gøre alt for at blive rask igen. Du kender måske allerede rutinen med at drikke varm te med honning, spise en god suppe til middag og/eller aftensmad, bruge sugetabletter som f.eks. Halls eller Strepsils og drikke vand med citronsaft i. Derudover er det naturligvis en god idé, at få en masse søvn, men det kan også hurtigt blive kedeligt i længden.

  1. Spil lidt på computeren

Brug din gamer laptop til at øve dig lidt, hvis du har overskud til det, imens du er syg. Det kan være en god distraktion for det kedelige ved at være syg. Det kan være, at du gerne vil dygtiggøre dig til at kunne deltage i en e-sportsturnering og derfor lige føler dig nødsaget til, at spille en omgang Fortnite eller det nye Spider Man. Sørg dog for, at du ikke spiller i for lang tid, imens du er syg, da det kan give mere hovedpine.

  1. Lyt til en god podcast

Har du endnu ikke haft tid til at lytte til podcasts, er det især imens du er syg, at der er tid til det. Det kan være, at det lyder kedeligt i dine ører, men der findes et væld af forskellige podcasts, som man kan lytte til. Der findes podcasts til dig, der er interesseret i krimier eller ægte mordhistorier. Derudover findes der podcasts, hvor kendte mennesker bliver interviewet, om deres personlige liv. Der findes også podcasts, der omhandler politiske emner og podcasts, der har fokus på kvinder.

Continue Reading

Gode råd

Se alle de gode tilbud fra Black Friday og Cyber Monday

Published

on

Langt de fleste mennesker ønsker at spare penge, når det er muligt. Det er næsten lige meget, hvad man skal købe, så er det rart at få det til en god pris. Man kan gøre mange ting selv, for at spare så meget så muligt. Man kan eksempelvis starte ugen med at læse diverse tilbudsaviser og derefter lægge en madplan for ugen. På denne måde sikrer man sig de bedste råvarer til den bedste pris, og man undgår de impulskøb, som ofte koster en rigtig rigtig dyrt.

Der er dog også mange, som slet ikke tænker på at spare, når de handler ind i hverdagen. Dette betyder ikke, at de ikke ønsker at spare på mere specielle køb. Dette kan blandt andet ske til Black Friday eller Cyber Monday. Black Friday er oprindeligt en amerikansk tradition, som vi danskere efterhånden tager mere og mere til os. Dagen er kendetegnet med gode tilbud dagen lang. Det kan være på alle mulige forskellige former for varer, som man kan spare penge på. Hvis man er en af dem, som er interesseret i at spare i dagligdagen, så kan man eksempelvis finde tilbud på dagligvarer – eksempelvis mad og drikke. Er man der i mod en af dem, som ønsker at spare på specielle ting, så kan man kigge efter elektronik, tøj, sko og en helt masse andre ting. Der er penge at spare hele vejen rundt, og det gælder blot om at finde de tilbud, som tiltaler en mest.

Tag til Black Friday og Cyber Monday på nettet

For nogle handler det dog ikke kun om at spare penge – det handler også om at spare tid. Det kan være svært for nogle, at finde tid til at gå på shopping og købe alle de gode tilbud, som frister. Derfor er det rigtig smart, at personer som disse, blot kan shoppe online i forbindelse med eksempelvis Cyber Monday. Rigtig mange forhandlere tilbyder nemlig gode tilbud online, og man kan på denne måde shoppe hurtigt og nemt hjemme fra sofaen. Denne løsning er især god for børnefamilier, som ikke har tid og overskud til at bevæge sig ud i menneske mængden på sådanne dage. Det vil nemlig altid være sådan, at der er ekstra mane mennesker i byen, når der er gode tilbud at hente.

Køb gaver til Black Friday og Cyber Monday

Hvis man ikke står og mangler noget til sig selv i forbindelse med de gode tilbudsdage, så kan det være en rigtig god idé at tænke lidt fremad. Julen står eksempelvis lige for døren, da både Black Fredagstilbud 2018 og Cyber Monday altid ligger i november. Det kan altså være en rigtig god idé at begynde at se sig om efter nogle julegaver. På denne måde kan der være rigtig mange penge at spare. Hvis man blot køber to eller tre gaver på tilbud, så har man pludselig råd til meget mere hygge og sjov i forbindelse med juletiden. Dette er ønskværdigt for de fleste.

Continue Reading

Gode råd

Har stressen taget over? Kropsterapi kan hjælpe dig

Published

on

Hvis du er stresset, så vil det inden for kort tid sætte sig i din krop. Det vil vise sig på flere forskellige måder. Mavegener, hovedpine, søvnbesvær og kvalme er bare få at de symptomer, som stress kan medføre. Kropsterapi og berøring kan hjælpe dig lang vej ud af stressen. Læs mere her.

Hvornår er man stresset?

Alle mennesker oplever følelsen af stress før eller siden. Stress er en helt naturlig måde for kroppen at reagere på, og hvis ikke kroppen kunne advare dig om, at noget ikke er som det bør være, så ville vi slet ikke være her i dag. Stress kan nemlig spores helt tilbage til dyreriget, hvor kun den stærkeste overlever. Når du oplever stress, så kæmper eller flygter du. Men hvis aldrig kroppen når at fortælle dig, at du skal tage en beslutning, så er det for sent.

I dag taler man om kortvarig versus langvarig stress. Den kortvarige stress er den vi oplever, når vi bliver sat i en kæmp eller flygt-situation. Det kan være når vi skændes med kæresten, når chefen råber ad dig, når du spilder et glas mælk eller når du bare har for mange arbejdsopgaver på arbejdet i en periode.

Det er okay at føle sig stresset, men de symptomer der følger med, må ikke vare ved. Begynder man at opleve symptomer som søvnbesvær, mavepine, kvalme og tankemylder i en længere periode på over 2 til 3 uger, så bør man reagere prompte. Her er der nemlig tale om langvarig stress – og det kan sætte sig i kroppen, og sætte sig fast.

Den stressede krop

Når du er stresset, vil det først og fremmest gå ud over din hjerterytme og dit energiniveau. Det kan være svært at forstå, hvor seriøst og alvorligt det er, når man først sidder i stress-saksen. Men forestil dig et hjerte der pumper derud af, fordi du er stresset op til en enkelt eksamen. Forestil dig så den selv samme pumpen, fortsætte i flere uger ad gangen. Det er ikke sundt for hverken hjerte eller hjerte, og kan i sidste ende være livsfarligt.

Det samme gælder søvnen. Mange af os kan sagtens klare en lang weekend med to fester i streg, hvor der ikke bliver sovet meget mere end 7 timer sammenlagt. Men holder du denne rytme i flere uger af gangen, så vil din krop, dine organer og din hjerne mangle energi og krudt til at fungere optimalt.

Kropsterapi mod stress

En af de mest effektive måder at modarbejde sin stress, er ved at tale om det man føler og oplever. Italesættelsen af psykiske problemer, er stærkt undervurderet. Igen kan det være svært at indse, når man først sidder i stress-saksen. Men samtale med kæreste, venner, mor, far eller arbejdsgiver kan få selv de største sten til at falde fra hjertet.

Næst efter tale kommer krop. Det er vigtigt at arbejde med sin krop, når man er stresset. Her er Body SDS en af de mest effektive metoder, når det kommer til kropsterapi.

Ved Body SDS vil terapeuten typisk arbejde med åndedrættet. Som stresset har man nemlig en farlig tendens til at holde vejret, selv når man trækker vejret. Det kan resultere i manglende iltning af blod, mangel på luft i lunger og værst af alt en brystkasse og et sæt lunger, der aldrig rigtig får lov at udvide sig og puste ordentligt ud.

Denne type kropsbehandling er generelt effektiv til at opnå bedre kontakt med krop – også selvom du er usikker på, hvorfor din krop reagerer som den gør.

Prioritér et eftersyn af dit helbrede

Hvis du er syg med stress eller anden lidelse, psykisk såvel som fysisk, så er det vigtigt ikke at tøve med behandling. Har du ikke de rette midler til at finansiere et langt behandlingsforløb, så undersøg dine muligheder for at låne penge. Dit helbred er værd at prioritere, også når det kommer til penge.

Vi håber at denne lille guide til stressens symptomer har gjort dig klogere på, hvad stress er, og hvordan du kan arbejde med den onde sygdom via kropsterapi og behandling, som giver dig bedre kontakt til din egen krop og åndedræt.

Continue Reading

Populært