Connect with us

Iværksætter

Et hurtigt mobillån kan kickstarte dine drømme om iværksætteri

Published

on

Har du længe gået med tanken om at blive iværksætter, og har du længe gået med en fantastisk idé, som bare skal se livets lys? Men har du som så mange andre også svært ved at tage skridtet og springe ud i livet som iværksætter? Så skal dette være dagen, hvor du tager skeen i den anden hånd, og starter dit livs projekt som iværksætter. Du tænker måske: ”Jamen hvad med økonomien, jeg har ikke råd til at etablere et selskab, og jeg har ikke råd til at købe en hjemmeside.”, og det er lige netop derfor, at du skal læse denne artikel, for vi giver dig her muligheden for at vælge en løsning, som eliminerer den økonomiske barriere, der kan være ved opstart af en virksomhed.Lån penge igennem et mobillån til etablering af dit nye selskab og eventuelt også til din nye hjemmeside. Det er en nem og hurtig måde at skaffe kapital til at kickstarte dit eventyr som iværksætter, og du vil i løbet af ingen tid være køreklar til at realisere din fantastiske idé.

 

Gode råd til dig, som vil være iværksætter

Der findes et hav af gode råd til iværksættere, og det kan derfor til tider være yderst svært at navigere rundt i, hvilke råd der er gode, og hvilke der er knapt så gode. Derfor har vi lavet en liste med nogle råd, som vi synes er brugbare for dig, som vil prøve livet som iværksætter.

 

  1. Start altid med at bygge en MVP, før du laver den store, dyre og forkromede løsning. Mange iværksættere glemmer dette, og bygger fra start deres bud på kundernes ”ønske produkt” – ofte ender det med, at iværksætteren har bygget et produkt til sig selv. Følg udtrykket: ”build-measure-learn”.

 

  1. Få relevant feedback fra dine kunder.

 

  1. Sammensæt et team med folk, der supplerer dine manglende kompetencer.

 

  1. Husk på at bygge en virksomhed er et maraton ikke en sprint.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Iværksætter

Styrk din virksomhed online

Published

on

Når du har startet din virksomhed, har fået kunden i fokus og har fået styr på produkterne, er det vigtigt at fortsætte den gode linje. At være en privat virksomhed kan være barskt, men med de rette værktøjer er du ét skridt nærmere succes.

Online marketing

Hvis du endnu ikke har hørt om eller beskæftiget dig med online marketing, så frygt ej. Online marketing betegner promoveringen af virksomhedens mærker, produkter og services på internettet. At promovere online kan foregå på vidt forskellige måder, og nogle af de mest benyttede metoder kan du læse om i det følgende.

Sociale medier

Langt de fleste danskere er på sociale medier nu om dage. Hvis din målgruppe også er, kan det være en god idé at skabe en Facebook-, Twitter- og/eller Instagramside for din virksomhed. Med de sociale medier har du mulighed for at møde kunden i øjenhøjde, hvor du kan promovere dine produkter og eventuelt lave konkurrencer.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering, også kendt som SEO, er et værktøj, der gør det muligt at placere din virksomhed i toppen af søgemaskineresultaterne på Google. SEO handler helt grundlæggende om, at søgemaskinerne skal forstå din hjemmeside eller webshop, for at dine kunder nemmere og hurtigere skal kunne finde dine varer, hvilket kan resultere i mersalg.

Den nemmeste måde at søgemaskineoptimere din hjemmeside er ved at investere i SEO-tekster skrevet af professionelle. Hvis du har en lille og nystartet virksomhed, kan det være overvældende at skulle skyde flere penge i projektet, men her kan et SMS lån være en mulighed.

Pay-Per-Click

Med en Pay-Per-Click-løsning som Google AdWords bliver din hjemmeside mere synlig for potentielle kunder. Med denne løsning betaler du et selvbestemt beløb, når en eventuel kunde klikker på din annonce – derfor koster det dig ikke noget at have annoncerne, udover når annoncerne er succesfulde. Vælger du denne løsning, er der større chance for, at dine potentielle kunder hurtigere og nemmere finder dine produkter.

Continue Reading

Iværksætter

Start virksomhed i udlandet

Published

on

Måske er det bedste sted for netop din virksomhed ikke i Danmark. Det kan selvfølgelig godt vise sig at være et problem, hvis man begår sig dårligt på engelsk, hvis nu man prøver at ramme det internationale marked. Det kunne selvfølgelig også være tysk i tilfælde af det tyske marked. Problemet med udlandet er nemlig, at hvis ikke man kan kommunikerer soleklart med de potentielle kunder, kan de meget hurtigt miste interessen eller mene, at det useriøst eller lader til at være af dårlig kvalitet – og det ønsker man jo ikke.

 

Få hjælp til at bryde igennem

Det er naturligvis vigtigt at have en vis gennemslagskraft, hvis man vil penetrere et fremmed marked. Det kan imidlertid være rigtig svært, hvis ikke man kan komme med skarpe, korte formuleringer og gribende slogans. Derfor kan det være en kæmpe hjælp at have en oversætter, der hjælper virksomheden i gang. En oversætter kan hjælpe med alt lige fra at få gode aftaler i stand – for eksempel med den tyske bank til at oversætte mødereferater og deslige. Måske har man allerede udført en masse arbejde i Danmark, men vil rykke videre. I den situation kan en oversætter bruges til at oversætte alt det materiale, man i forvejen har skrevet og formidlet på den ene eller den anden måde til det sprog, man nu engang ønsker.

 

En investering, der betaler sig

Der er efterhånden mange firmaer, der yder denne oversættelsesservice, så priserne bliver mere og mere medgørlige. Det drejer sig dog ofte om andet end kroner og ører, når man får oversættelseshjælp. Det er simpelthen et uvurderligt værktøj, hvis man vil appellerer til en større kundebase. Måske betaler det sig ikke med det samme, men får man for eksempel et par kunder i Spanien, kan det jo være, at de par kunder bliver til dobbelt så mange.

Continue Reading

Iværksætter

3 råd til at opnå en effektfuld branding

Published

on

En god forretningsstrategi indebærer blandt andet at kunderne ved, hvem du er, og ved hvad du står for. Dette kan blandt andet opnås ved at have en stærk visuel identitet. Den visuelle identitet styrker virksomhedens image og kan medfølge en lang række positive ting for din virksomhed. For at den visuelle identitet lykkes og medfører en effektfuld branding, er der, især tre ting du skal være opmærksom på. Disse tre ting er:

–      Det gode logo
Sørg for at dit logo er godt. Logoet er roden for hele din visuelle identitet, og derfor skal der virkelig ligges noget arbejde i at få logoet til at være godt. Det er især vigtigt at logoet holdes simpelt, så det er let at forstå. Derudover skal logoet være nemt at genkende, og så skal det have positive associationer. Det er selvfølgelig meget vigtigt, at logoet er tilpasset dine målgrupper. Det kan dog også være en god idé at få virksomhedens beliggenhed ind i logoet, så man på den måde hurtigt kan aflæse, hvor virksomheden holder til – eksempelvis i Aalborg.

  • Rød tråd
    En anden ting der er vigtig for en stærk visuel identitet, er den røde tråd gennem alle kommunikationskanaler samt platforme, virksomheden benytter. Det betyder, at designet i logoet f.eks. skal stemmeoverens med designet på virksomhedens hjemmeside, sociale medier osv. På den måde sikrer man, at målgrupperne nemt kan genkende virksomheden.

–      Vedligehold og rebranding
Det er også rigtig vigtigt at sørge for at vedligeholde og ikke mindst rebrande, hvis virksomheden gennemgår forandringer. Derved skal logoet og den visuelle identitet nogle gange tilpasses, så det passer til virksomhedens værdier.

Den visuelle identitet er grundstenen

Det er vigtigt at være opmærksom på, at den visuelle identitet er grundstenen i virksomhedens image udadtil, og det er derfor også en af de stærkeste måder at brande virksomheden på. En visuel identitet med stærk gennemslagskraft kan sikre, at potentielle kunder kan genkende virksomheden, og husker den. Det er også derfor at man siger, at virksomheder ikke har råd til ikke at investere i deres visuelle identitet. Man skal dog ikke glemme, at det også er vigtigt at brande virksomheden i det lokale bybillede, så man fanger alle. Gør eventuelt dette i Aalborg gågade eller lignende, hvor man har mulighed for at nå ud til mange mennesker på én gang.

Continue Reading

Populært