Connect with us

Erhverv

Det er vigtigt at have de rigtige erhvervslokaler

Published

on

Som virksomhed er der vildt mange ting, som der skal være styr på. En af disse mange ting, er lokaler. Ordet ”lokaler” dækker over mange forskellige ting. Det dækker naturligvis over kontoret. For at kunne etablere et kontor, hvor man som virksomhed kan slå sig ned, må man først have et ordentlig lokale. Derudover dækker ordet ”lokaler” også over lager, butik eller showroom. Man må altså sige, at det er vigtigt, at man som virksomhed har styr på det med lokaler. Det kan have afgørende betydning for ens virksomhed, og hvordan det går med den, om man har de rette erhvervslokaler. Hvis man eksempelvis har et lager, som er for småt til at rumme alle ens varer, er det ikke godt. Det kan potentielt sætte en stopper for ens virksomhedsudvikling. Hvis I står derude som virksomhed og mangler nogle lokaler til, kan i gå på jagt efter nogle erhvervslejemål.

Stort udvalg

De fleste virksomheder, som står for at leje lokaler ud til virksomheder, har et utroligt stort katalog. Det vil sige, de har vildt mange forskellige erhvervslokaler, som de kan tilbyde jer som kunde. Det er ubetinget en positiv ting, da det åbner muligheden for, at I kan få lige erhvervslokaler, som matcher jeres behov fuldstændig. Hvis I er en virksomhed, som virkelig har brug for nogle lokaler, men de ikke behøves at være så store, står de med garanti til rådighed til at hjælpe jer. Der er jo ingen grund til at betale ekstra for, som man ikke bruger. Som virksomhed er det alligevel en god ide at tænkte fremtidssigtet, når man lejer lokaler. Lokalerne kan naturligvis opsiges til enhver tid, men der hører unægteligvis en del logistik med. Det vil sige, at hvis man er en nystartet iværksættervirksomhed, kan man med fordel leje store lokaler, selvom det ikke er nødvendigt lige nu og her.  

Continue Reading

Erhverv

Sådan holder du din virksomhed ren og rydelig

Published

on

Kender du det, at det er svært at koncentrere sig, når arbejdspladsen roder? Du er ikke den eneste. Mangel på rengøring og oprydning er en af de ting, der kan forstyrre roen og effektiviteten, når du arbejder. Rene og rydelige omgivelser skaber de mest optimale betingelser for en god arbejdsplads, hvorfor du bør sætte rengøring højt på prioriteringslisten i din virksomhed.

Få professionel hjælp til rengøringen

Det er langt fra alle virksomheder, der kan finde tid til selv at varetage rengøringen. Har du det på samme måde i din virksomhed? Spar tid og energi og vælg et professionelt rengøringsfirma i Århus – det giver dig og dine medarbejdere mulighed for at fokusere 100% på arbejdet.

Et beskidt og rodet kontor er utrolig distraherende og kan tilmed have sundhedsskadelige konsekvenser. Ved at få professionel hjælp til rengøringen, behøver I ikke længere bekymre jer om dette.

Ryd op jævnligt

Der skal en fælles indsats til, hvis du ønsker at holde din virksomhed rydelig. Foreslå alle medarbejdere at rydde deres egen arbejdsstation op, inden de går hjem. Således starter de på en frisk, når de møder ind næste dag. Det giver ro i sindet og overskud til de arbejdsopgaver, der står for skud. En ryddet arbejdsplads letter samtidig rengøringsprocessen, uanset om I varetager rengøringen selv eller ej.

Rene omgivelser gavner virksomhedens vækst

Der er så mange årsager til at prioritere rengøring i virksomheden, herunder:

  • Det er en investering i dine ansattes velvære

  • Rene omgivelser øger produktiviteten og effektiviteten

  • Øget effektivitet bidrager til øget vækst

  • Giver et godt førstehåndsindtryk til dine kunder

Det er også vigtigt at prioritere rene omgivelser i privaten. Et rent hjem er rart at komme hjem til, og det gør det let at slappe af. Føler du heller ikke, at du har tid til oprydningen derhjemme? Så kan du naturligvis også få hjælp af et professionelt rengøringsteam.

Continue Reading

Erhverv

Drømmer du om at være iværksætter?

Published

on

Siden finanskrisen er antallet af nye iværksættere faldet, men faktisk har det aldrig været lettere, end det er i dag at starte en ny virksomhed. En stærk iværksætterkultur er vigtig for velstanden, men rigtig mange ved ikke, hvordan de skal gribe iværksætterdrømmen an. Hvis du drømmer om at blive iværksætter, så får du herunder nogle gode råd til, hvordan du kan gøre drømmen til virkelighed.

Når ideen er der, men modet mangler

For det første kræver det en idé at blive iværksætter, men heldigvis er der rigtig mange, der går og gemmer på en god idé. Hvis du har en god idé til en virksomhed, men du endnu ikke har fundet modet til at springe ud i at være iværksætter, så kan det være en god idé at søge inspiration hos andre iværksættere, der har turde tage springet.

Mod er en af de vigtigste ingredienser, hvis man drømmer op at starte en virksomhed, men mod og inspiration kan somme tider gå hånd i hånd. Hvis du går med en iværksætterdrøm i maven, så kan det være betryggende at vide, at andre har været i samme båd som dig og har klaret den. Det er altid en god idé at søge inspiration, hvis du drømmer om at være iværksætter, hvad enten du allerede har fået den gode idé eller ej.

De vigtigste ingredienser til at blive iværksætter

Det kræver mod at turde springe ud i noget, som er usikkert, og hvor der ingen garanti er for, at det bliver en succes. Mod, hårdt arbejde og netværk er de tre ting, som skaber succes. Når først du har samlet dig mod til at springe ud i livet som iværksætter, så skal du gøre op med dig selv, om du har tid og lyst til at bruge den tid, det kræver at få stablet en virksomhed på benene.

Som iværksætter er det vigtigt med et godt netværk. Et godt netværk er et netværk, som er målrettet den idé, virksomheden er baseret på. Der er heldigvis ingen, der siger, at netværket behøver at være der, inden du starter. Et godt netværk kan sagtens være noget, man opbygger undervejs, men det er en god idé at opsøge et netværk allerede i virksomhedens spæde start, da netværket oftest er afgørende for salg af virksomhedens produkter eller ydelser.

Som iværksætter handler det om at være opsøgende, og selvom det i starten kan være grænseoverskridende at opsøge kunder for at sælge sit produkt, så er det blandt andet sådan, man opbygger et netværk. Derudover er markedsføring selvfølgelig også en altafgørende faktor for en virksomhed.

En nyopstartet virksomhed kræver meget tid, og derfor kan det være dejligt at få selskab af en bekendt eller en date efter en lang dag på kontoret. Find en partner til uforpligtende hygge igennem Scor.dk – Her kan det både fungere som dates eller bare et møde med hensigt på venskaber.

Continue Reading

Erhverv

Iværksættere i restaurantbranchen: her kan du finde et stort udvalg af restaurant inventar

Published

on

Som iværksætter er der mange ting, du giver dig i kast med. Alt lige fra store til små projekter, men hovedsagen handler om, at du skal finde ud af, hvad du gerne vil arbejde med. Hvis du brænder for at starte din egen restaurant, cafe eller noget helt tredje i den dur, så bør du tænke grundigt over, hvad du gerne vil med dit spisested, hvilket signal du vil sende til dine kunder, hvad din målgruppe er, og hvordan du kan nå derhen.

Udseendet betyder næsten lige så meget som maden

Spisesteder er ikke kun gode, fordi de har god mad. Der bliver nødt til at ligge mere i det. Du ville nok ikke vælge at gå ind og spise på en restaurant eller cafe, hvis udseendet ser lidt spøjst ud. Hvis indtrykket ikke er komplet, kan det skræmme kunderne væk, og derfor er restaurant inventaret en utrolig stor del af dit spisested. Du kan finde et stort udvalg af restaurant inventar på Restuarantinventar.dk

Da udseendet har meget at sige, skal det også gå i harmoni med hinanden. Farvekoder og symmetri er noget af det vigtigste, du bør have i tankerne, når du skal til at købe restaurant inventar.

Restaurant inventar der trækker kunderne til

Selv hvis maden er fremragende, og nærmest kun modtager ros, så har restaurant inventaret som før nævnt meget at sige. Derfor får du et par tips til, hvordan du kan indrette dit spisested, så det tiltrækker kunder:

  1. Farver der går godt med hinanden er altid et hit. Neutrale farver rækker oftest længst.

  2. Symmetri i inventaret giver en god orden og stemning til hjernen og sindet hos dine kunder.

  3. Hygge er et must! Stearinlys og blomster vil være smukke at sætte frem. Måske vil du endda gå efter et look med lyskæder.

Continue Reading

Populært