Connect with us

Iværksætter

Bliv selvstændig – stift dit eget ApS

Published

on

Skal du være din egen chef? Har du en idé, der bare venter på at få vinger? Så overvej om et ApS er noget for dig. Denne selskabsform danner sikre og solide rammer for din kommende forretning, og med mindre risiko end personligt ejede virksomheder.

Hvorfor vælge ApS

ApS’et, kort for anpartsselskab, har mange fordele. Virksomheder med et ApS i navnet nyder generelt stor tillid i både dansk og internationalt erhvervsliv. Tilliden betyder, at det ofte er nemmere at rejse kapital hos investorer eller banker, hvis det er nødvendigt. Et ApS skal stiftes med minimum DKK 50.000,- i selskabskapital, hvilket også er en af årsagerne til tilliden. Investorer og banker ved, at der er penge i firmaet, hvilket ikke altid er tilfældet i eksempelvis enkeltmandsvirksomheder og iværksætterselskaber. Den slags virksomheder kan nemlig stiftes for henholdsvis DKK 0,- og DKK 1,-. Der er derfor ikke så stor sikkerhed forbundet med dem, som der i et ApS.

https://www.legaldesk.dk/dokumenter-erhverv/stiftelse-af-selskab/stiftelse-af-anpartsselskab-aps

Hold virksomhed og privatliv adskilt

Hvis du læser om de forskellige selskabsformer og virksomhedstyper, vil du sandsynligvis støde på begrænset/ubegrænset hæftelse. Når man som ejer hæfter for sin virksomheds økonomiske forpligtelser, betyder det, at man er juridisk forpligtet og ansvarlig for virksomhedens økonomiske forpligtelser. Når der tales om begrænset eller ubegrænset hæftelse, er det her, du skal spidse ører. Det kan nemlig have massiv betydning for dig og din virksomhed. I personligt ejede virksomheder, såsom enkeltmandsvirksomheder, hæfter ejeren ubegrænset. Her er virksomheden og ejeren samme juridiske enhed, og der skelnes derfor ikke mellem, hvad der er virksomhedens formue og hvad der er ejerens. Hvis virksomheden kommer i økonomiske problemer, kan SKAT for eksempel gøre indlæg i ejerens personlige formue, såsom hus og bil.

I kapitalselskaber, såsom ApS, har ejere begrænset hæftelse. Her er virksomhed og ejere adskilte, og virksomheden er sin egen juridiske enhed. Det betyder, at ejere kun hæfter for den selskabskapital, der er skudt i virksomheden ved stiftelsen og hvad der ellers må være blevet investeret i virksomheden.

https://www.legaldesk.dk/dokumenter-erhverv/stiftelse-af-selskab/stiftelse-af-anpartsselskab-aps

Hvordan stifter jeg et ApS?

Mange tror, at de skal bruge en advokat, når de ønsker at oprette deres virksomhed. Men det er ikke tilfældet. Hos Legal Desk kan du selv udforme de nødvendige dokumenter, ved at udfylde en online formular. Formularen er udformet af jurister og bliver løbende opdateret efter den gældende lovgivning. Det tager kun 20 minutter, og du får hjælp til alle spørgsmål hele vejen. Så snart du har betalt for dine dokumenter, modtager du dem, hvorefter du skal underskrive dem. Det kan du gøre med NemID, så du behøver hverken af printe eller scanne. Herefter skal virksomheden registreres, og selskabskapitalen skal bekræftes. Alt dette tilbyder Legal Desk. Læs mere ved at følge linket nedenfor:

https://www.legaldesk.dk/dokumenter-erhverv/stiftelse-af-selskab/stiftelse-af-anpartsselskab-aps

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Iværksætter

3 råd til at opnå en effektfuld branding

Published

on

En god forretningsstrategi indebærer blandt andet at kunderne ved, hvem du er, og ved hvad du står for. Dette kan blandt andet opnås ved at have en stærk visuel identitet. Den visuelle identitet styrker virksomhedens image og kan medfølge en lang række positive ting for din virksomhed. For at den visuelle identitet lykkes og medfører en effektfuld branding, er der, især tre ting du skal være opmærksom på. Disse tre ting er:

–      Det gode logo
Sørg for at dit logo er godt. Logoet er roden for hele din visuelle identitet, og derfor skal der virkelig ligges noget arbejde i at få logoet til at være godt. Det er især vigtigt at logoet holdes simpelt, så det er let at forstå. Derudover skal logoet være nemt at genkende, og så skal det have positive associationer. Det er selvfølgelig meget vigtigt, at logoet er tilpasset dine målgrupper. Det kan dog også være en god idé at få virksomhedens beliggenhed ind i logoet, så man på den måde hurtigt kan aflæse, hvor virksomheden holder til – eksempelvis i Aalborg.

  • Rød tråd
    En anden ting der er vigtig for en stærk visuel identitet, er den røde tråd gennem alle kommunikationskanaler samt platforme, virksomheden benytter. Det betyder, at designet i logoet f.eks. skal stemmeoverens med designet på virksomhedens hjemmeside, sociale medier osv. På den måde sikrer man, at målgrupperne nemt kan genkende virksomheden.

–      Vedligehold og rebranding
Det er også rigtig vigtigt at sørge for at vedligeholde og ikke mindst rebrande, hvis virksomheden gennemgår forandringer. Derved skal logoet og den visuelle identitet nogle gange tilpasses, så det passer til virksomhedens værdier.

Den visuelle identitet er grundstenen

Det er vigtigt at være opmærksom på, at den visuelle identitet er grundstenen i virksomhedens image udadtil, og det er derfor også en af de stærkeste måder at brande virksomheden på. En visuel identitet med stærk gennemslagskraft kan sikre, at potentielle kunder kan genkende virksomheden, og husker den. Det er også derfor at man siger, at virksomheder ikke har råd til ikke at investere i deres visuelle identitet. Man skal dog ikke glemme, at det også er vigtigt at brande virksomheden i det lokale bybillede, så man fanger alle. Gør eventuelt dette i Aalborg gågade eller lignende, hvor man har mulighed for at nå ud til mange mennesker på én gang.

Continue Reading

Iværksætter

At åbne sin egen butik

Published

on

Har du altid haft en drøm om at åbne din egen butik op med det, som lige netop du brænder for? Men har du ingen erfaring inden for området? Så er der heldigvis hjælp at hente. Læs mere om det her og find ud af, hvordan du kommer godt fra start.

 

Hvor skal man starte?

Der findes for nogle ikke noget bedre end at blive sin egen chef. Tænk, selv at være herre over arbejdstider og mødetidspunkter. Og hvis du gerne vil åbne din egen butik, kan du også selv bestemme, hvilket sortiment der skal udbydes, hvilke tilbud der skal komme, hvilke events der skal afholdes, og hvem du vil ansætte.

 

Men hvis du er ny inden for denne verden, kan de være svært at finde ud af, hvor du skal gribe fat først for at være sikker på, at du kommer godt fra start. Og derfor kan det være en fordel at finde frem til en række råd, vejledninger og andre tips, der kan være med til at give dig et bredt overblik over, hvad det vil sige at drive sin egen business. Men det er der heldigvis muligt at finde hjælp på online.

 

Tid til sjov

Når du har skabt dig et godt overblik over, hvor du skal starte, og hvordan du skal bære dig ad med at komme i gang med din business, så kan du begynde med alle de ting, som virkelig trækker inden for forretningsverdenen – finde lokale, indrette, bestille varer og udvikle markedsføring.

Continue Reading

Iværksætter

Sørg for ubeskadigede varer til dine kunder

Published

on

Ejer du din egen virksomhed i eksempelvis Odense, og er du derfor afhængig af at de varer, dine kunder bestiller fra dig, når sikkert frem til dem uden at have lidt nogen form for skade eller overlast? Så kender du sikkert til vigtigheden af god emballage, der er med til at beskytte og forebygge. Læs mere om det her.

 

Når det ikke er som forventet

Vi kender alle til den følelse med at have modtaget en pakke og være utrolig spændte på at åbne den for at finde ud af, om den bestilte vare er, som vi havde forestillet os. Vi kan næsten ikke vente med at flå den kasse fra hinanden, som varen befinder sig i og papiret, som omgiver den, ryger blot ukontrolleret på gulvet, mens vi forsøger at få varen frem så hurtigt som overhovedet muligt. Dette er en følelse af glæde og en følelse af forløsning efter at have ventet længe på noget, som vi har glædet os til at modtage.

 

Når vi endelig får varen frem, opdager vi dog, at den slet ikke er, som vi havde forventet. Den er gået i stykker, fået buler, fyldt med ridser eller på anden vis beskadiget, og derfor ved vi, at vi nu står over for at skulle i kontakt med virksomheden, sende varen retur og vente på en ny vare, som så forhåbentlig er i en ordentlig stand.

 

En sådan oplevelse er noget, der kan få enhver til at vælge en virksomhed fra næste gang, der skal bestilles noget hjem, og derfor er det så vigtigt for dig som virksomhedsejer at være bevidst om, hvordan du pakker og beskytter de varer, som du sender ud til dine kunder.

 

Forsvarlig nedpakning

Det betyder, at du skal have gjort dig nogle grundige overvejelser i forhold til den emballage, som du har valgt at benytte dig af, for denne skal stemme overens med de varer, som du sender af sted – især hvis modtageren bor langt væk fra dit hovedsæde i Odense. Det vil sige, at du skal sørge for, at varerne ligger forsvarligt pakket ned i for eksempel en kasse og ligeledes er omgivet af en form for beskyttelse det være sig blandt andet bobleplast, således det nedpakkede ikke kan skøjte frem og tilbage inde i kasse. Bobleplasten beskytter ligeledes mod slag og stød, som kan forekomme under for eksempel fragten. En forsvarlig beskyttelse af dine udsendte varer er således en forudsætning for glade og tilfredse kunder.

Continue Reading

Populært