Connect with us

Erhverv

AdWords – hvad er det, og hvordan virker det?

Published

on

Hvad gør man, når man har lavet en hjemmeside og gerne vil markedsføre sig bedst muligt? Hvis du har stillet dig selv det spørgsmål, så er du kommet til det rette sted. Her får du nemlig et bud på én af de mange online markedsføringsmetoder. Når man tænker online markedsføring, så kan man tænke mange ting. Der findes nemlig et væld af services og platforme, som udmærker sig til markedsføring. Mange bruger i disse moderne tider de sociale medier og blogs til at markedsføre sig selv eller andres produkter. Du har også mulighed for at optimere din hjemmeside ift. SEO-principperne. Men vidste du, at du faktisk også kan købe dig til en ydelse kaldet AdWords eller Google Ads?

AdWords – også kaldet Google Ads

Google Ads, som det hedder pr juni 2018, er en betalt ydelse, der ofte forkortes SEM af mange. Det står for Search Engine Marketing. Dette lyder måske lidt bekendt, og det har du ganske ret i. Det minder nemlig om SEO, som står for Search Engine Optimization. Disse må dog ikke forveksles, da der er stor forskel på disse. De har dog dét til fælles, at de begge gør brug af Googles søgemaskiner på den ene eller anden måde.

Når du laver en søgning på Google, så vil der oftest, som de første 4 og sidste 3 resultater på siden, dukke annoncer op. Disse annoncer har købt deres resultatplacering gennem Google Ads. Prisen for denne service vil afhænge af flere ting. Der spiller nemlig flere faktorer ind, såsom hvor eftertragtet pladsen er, og hvor relevant og godt opsat din tekstannonce er ift. søgeordene. Derfor er det ikke bare en service man skal tage let på. Der findes nemlig mange eksperter, der udmærker sig indenfor denne ydelse, og de tilbyder deres eksperterhvervede hjælp til netop dig.
Har du brug for sådanne eksperter, så kan du med fordel kontakte WeMarket.dk, der, foruden at være eksperter indenfor SEO, også specialiserer sig som AdWords bureau.

Gode råd til opsætning af dine AdWords

Som sagt, så kræver det en del mere arbejde at få sin tekstannonce på forsiden med Google Ads. Derfor bør du også overveje at få hjælp af eksperter. Insisterer du dog stadig på at gøre det selv, eller vil du gerne udfordres og prøve kræfter med Google Ads, så får du her nogle gode råd med på vejen.

Google Ads vælger annoncer til specifikke søgeord efter en matematisk formel. Derfor gælder det, at din tekstannonce skal opfylde flere parametre for at blive taget i betragtning. Et af nøgleordene for Google Ads er relevans. Det siger måske sig selv, men det er vigtigt at din annonce er relevant for den Google-søgning, man gerne vil forbindes til. Du kan f.eks. ikke regne med at få din annonce for børnesko frem på en Google-søgning med søgeordene ”Køb hus her”.  Derudover kan du tilføje ekskluderede søgeord, så du kan undgå at blive sat i forbindelse med specifikke termer. Ligger du inde med en Google Analytics-konto, så kan du med fordel koble den sammen med Google Ads, så du får gavn af dataene fra begge funktioner.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Erhverv

B2B: Sådan sælger du dit produkt videre

Published

on

Er du glad for at opfinde? Har du fundet på et produkt, og ønsker du at dele det med resten af verden? Og vil du derfor gerne sælge det videre, så drømmen kan blive til virkelighed? Det skal du selvfølgelig også bare gøre!

Læs med herunder, og find ud af, hvad salg af dit produkt indebærer, og hvordan du faktisk sælger det videre.

Hvad indebærer salg af mit produkt?

Salg er i dag mange ting – og et rigtig vigtigt emne. Det kan være alt fra salg af dagligvarer til salg af ejendomme, virksomheder og produkter. Og når du har fundet på et produkt, som du ønsker at sælge videre, er det derfor også vigtigt, at det er lige netop dét, du får gjort.

Du skal finde nogen, der kan se muligheder i det, du har opfundet, og derefter kan de enten vælge at sælge det videre, eller de kan vælge at forsøge at gøre produktet til noget stort. Derfor er det også vigtigt, at du finder den rigtige køber, så du kan få en stor sum penge for dit projekt, som de måske kommer til at tjene mange penge på i sidste ende.

Hvordan sælger jeg mit produkt videre?

Når du skal sælge dit produkt videre, er der flere måder, du kan gøre det på. Selvom det kan virke forvirrende at gå i gang med projektet, skal du endelig ikke give op.

Du skal lægge en slagplan, som du skal følge, men samtidig ikke være alt for bange for at afvige fra den originale plan, hvis noget går anderledes end forventet.

Du kan læse en masse om det på internettet, og så kan du forsøge at sælge dit produkt videre via din plan, så der er nogen, der kan gøre det arbejde, som måske ikke er dit kerneområde. Det kan være alt fra salg til SEO – som eksempelvis linkbuilding – markedsføring og meget andet.

Continue Reading

Erhverv

Har du styr på det sociale sammenhold i dit firma?

Published

on

Der er i dag rigtig mange, der ejer et firma, og det betyder, at der er kommet mange nye til, som der pludselig ser sig selv stillet over for en lederposition. Og i nogle tilfælde er det en position, som det kan være svært at varetage, hvorfor det pludselig går op for en, hvor mange ting som man egentlig skal forholde sig til og tage hensyn til hele tiden. Det kan godt virke en smule uoverskueligt, og derfor er det vigtigt, at man under alle omstændigheder sørger for, at man har sig en solid flok af gode og effektive medarbejdere. Disse skal være den støttepæl, som du kan læne dig op ad, når du støder ind i nogle problemer, som du ikke kan løse på egen hånd, og det  skal således også være dem, der sørger for, at det kommer til at gå godt, og at det bliver ved med at gå godt i dit firma.

Du skal pleje de interne relationer, så arbejdspladsen er rar at befinde sig på 

Og det er netop derfor, at du skal huske at gøre noget ud af dit forhold til dine medarbejdere. Og det kan du gøre på rigtig mange forskellige måder. For det første er det vigtigt, at du viser dem, hvem du er, at du tør tage et ansvar, og at du viser dem, hvor stor pris du sætter på det arbejde, som de udfører for dig og dit firma. Dine medarbejdere skal således føle sig værdsatte, og de skal vide, at de bliver hørte, når der er behov for det. Og når det så er sagt, så er det selvfølgelig også vigtigt, at de synes, at det er rart at gå på arbejde på dit firma hver morgen, og det er netop derfor, at det kan være, at du bør gøre noget ekstra for at pleje de interne og sociale forhold.

Skan nogle gode rammer for hyggeligt samvær mellem dine medarbejdere 

Det kan du blandt andet gøre ved at sørge for nogle gode arrangementer, hvor medarbejderne kommer lidt tættere på hinanden uden for nogle arbejdsomme rammer. Og det kan være både store og små begivenheder, som der her er tale om. Noget af det nemmeste, men måske også mest effektive, man kan gøre, er at oprette en fredagsbar. Der er nemlig rigtig mange, der gerne lige vil slutte en god uge af med lidt god snak og en god drink. Det være sig for eksempel i form af en gin. På den måde går man nemlig på weekend med en god følelse i maven, og man kan være sikker på, at man er glad, når man dukker op på arbejde den efterfølgende mandag.

Server god gin til fredagsbaren 

Og gin er for manges vedkomne vejen frem. Det er en drink, der efterhånden er blevet meget populær hos det ældre såvel som det yngre segment, og derfor er det også en drink, som du vil kunne møde alle dine medarbejdere med. 

Continue Reading

Erhverv

Når din virksomhed ud til sin målgruppe?

Published

on

Har du en virksomhed, har du også brug for at få dens værdier, budskaber og ikke mindst ydelser kommunikeret ud til den rette målgruppe. Det kræver tid og ressourcer at formidle velskrevne tekster, som præsenterer din virksomhed bedst muligt, men det er bestemt et sted, hvor du bør investere tid. Heldigvis er der mulighed for at lade andre formulere værdiskabende indhold om din virksomhed læs mere her. 

Informative tekster der tager læseren i hånden 

Velformulerede tekster er med til at øge din troværdighed og kan være i stand til overbevise folk om, at de skal købe netop dit produkt. Du kan ikke selv stå på gaden, og fortælle folk hvorfor de skal vælge netop dine ydelser eller produkter, og det er her internettet kommer dig til undsætning. Men teksterne skal skrives, og det kræver tid. Ved at få hjælp fra et professionelt tekstbureau lader du fagfolk formulere relevante og fangende tekster om din virksomhed uden grammatiske fejl. Velskrevne tekster får dit budskab til at skinne bedre igennem. At brug tid på tekstforfatning er altså med til, at folk vælger at købe dit produkt, hvilket betyder penge i kassen. Samtidig sikrer velformulerede tester, at dine læsere bliver længere tid på siden, hvilket har en effektiv effekt på Google. Teksforfatning er både relevant for en virksomheds webshop, fysiske produktkataloger eller de virksomheder som ønsker at reklamere deres ydelser på nettet som eksempelvis coachingbureauer, hjælpeorganisationer eller håndværkerfirmaer.

Uanset om din virksomhed er stor eller lille, vil det have en stor værdi at få dens ydelser og unikke fordele kommunikeret ud til de rette personer. Ofte er det også en fordel at få formidlet de særlige praktiske forhold ved netop din virksomhed så som koncept, levering og pris. Ved at få nogle skarpe tekstforfattere til at stå for din tekstforfatning sparer du dig selv for tiden og besværet og ikke mindst for at ansætte en medarbejder.

Continue Reading

Populært